Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@14:11:45 GMT

هر ۵ ثانیه یک ماموریت پلیسی در مشهد انجام می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۲۶۸۷

هر ۵ ثانیه یک ماموریت پلیسی در مشهد انجام می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی فرمانده انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه هر پنج ثانیه یک ماموریت پلیسی در مشهد انجام می‌شود و هر سه ثانیه نیز یکی از شهروندان مشهدی با پلیس تماس می‌گیرد و درخواست کمک دارد، گفت: البته در این ارزیابی باید حجم جمعیتی زائر را نیز در نظر گرفت و پاسخگوی نیازهای آن‌ها بود که این موضوع توان مضاعفی می‌طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدکاظم تقوی در نهمین جلسه علنی ششمین دوره شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد:  مشهد از ویژگی‌های خاصی برخوردار است؛ لذا نیروی انتظامی باید توان مضاعفی را به‌ کار گیرد تا موضوعات مربوط به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی را مدیریت کند. دغدغه‌های نیروی انتظامی و مدیریت شهری در بخش‌های مختلف مشترک است که از همین منظر افزایش همکاری‌ها بین این ۲ مجموعه می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: تنوع فرهنگی و تضاد فرهنگ‌ها سبب شده در برخی از ماموریت‌ها توفیقاتی حاصل شود و در برخی نیز موفق نشویم. حاشیه‌نشینی یکی از معضلات اصلی مشهد است. علاوه‌ بر اقداماتی که تاکنون انجام شده، باید به فکر توسعه و گسترش نیروی انتظامی در این مناطق بود که این موضوع نیز با مشارکت مدیریت شهری اتفاق خواهد افتاد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر موافقت گسترش ۱۵ کلانتری در مشهد اخذ شده که امیدواریم به‌ زودی به هشت کلانتری از این تعداد دست یابیم. البته استاندار خراسان رضوی با تحویل سه فقره زمین و اعتبارات مورد نیاز برای ساخت کلانتری موافقت کرده است. امیدوارم سال ۱۴۰۱ سال بهره‌برداری از حلقه‌های نیروی انتظامی در حاشیه شهر مشهد باشد.

تقوی ادامه داد: پلیس راهور ماموریت‌های متنوعی داشته که طی سه سال اخیر با همدلی و همراهی مدیریت شهری بسیاری از زیرساخت‌های مورد نیاز راهور تامین شده و این موضوع خراسان رضوی را بین دیگر استان‌ها سرآمد کرده است؛ به گونه‌ای که می‌توان شهر را به صورت نرم‌افزاری مدیریت کرد. در حال حاضر با مشارکت مدیریت شهری مشهد به تعداد مناطق شهرداری، پلیس راهور فعال شده است.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد جرایم سنگین استان در مشهد متمرکز شده، گفت: بر همین اساس طرح ارتقای فرماندهی انتظامی مشهد را دنبال کرده‌ایم و تا زمان تکمیل شدن بررسی‌ها و اقدامات کارشناسی با موافقت فرماندهی ناجا، بخشی از ماموریت‌‎ها در اختیار فرماندهی مشهد قرار گرفته است تا موفقیت بیشتری کسب شود.

تقوی تصریح کرد: مشهد از آسیب معتادان متجاهر نیز رنج می‌برد؛ معتادان متجاهری که در هر نقطه از شهر، به‌ ویژه حاشیه شهر، حضور دارند و ساماندهی آن‌ها کار جهادی و انقلابی می‌طلبد. امیدوارم با توجه به سردی هوا تخصیص اعتبار از سوی مدیریت شهری مشهد صورت گیرد تا بتوان جهت سروسامان دادن به وضعیت معتادان متجاهر قدمی برداشت. 

فرمانده انتظامی خراسان رضوی زندان وکیل‌آباد را یکی از نگرانی‌های امنیتی مشهد دانست و افزود: نیروی انتظامی متولی زندان نیست ولی موقعیت مکانی آن سبب شده به عنوان متولی امنیت شهر دغدغه داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای شهر مشهد شهرداری مشهد نیروی انتظامی خراسان رضوی حاشیه شهر مشهد معتادان متجاهر نیروی انتظامی خراسان رضوی مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۲۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ پرونده در دادسرای مشهد در خصوص جرایم انتخاباتی تشکیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام امیرحسین قناد ظهر سه شنبه در نشست خبری ستاد انتخابات خراسان رضوی اظهار کرد: در دور اول انتخابات رفتارهای خلاف و مذموم انتخاباتی صورت گرفت که همه آنها با گفت‌وگو و تذکر حل و تنها سه پرونده تشکیل شده است.

دادیار معاونت پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی بیان کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی قانون انتخابات مجلس مرداد ۱۴۰۲ مصوب شد و این قانون تاکنون عملیاتی نشده بود.

وی ادامه داد: با توجه به جدید بودن قانون طی شش جلسه برای مجموعه‌های قضائی تبیین اولیه درست انجام شد و چالش‌ها و نکات مهمی که دادستان‌ها و ناظرین بر انتخابات با آن روبرو می‌شدند و مشکلاتی که پیش بینی می‌کردیم در کتابی تألیف و در اختیار کلیه دست اندرکاران انتخابات قرار گرفت.

قناد بیان کرد: یکی دیگر از نوآوری‌ها استفاده نامزدها از فضای مجازی بود و ستادی در این خصوص تشکیل و فعالیت نامزدها را در استان رصد می‌کرد.

دادیار معاونت پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی در خصوص فضای تبلیغاتی نامزدها اضافه کرد: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که فقط در شهرستان مشهد برگزار می‌شود، کلیه فضای مجازی در اختیار این دو نامزد قرار گرفته است و همچنین فضاهای شهرداری مشهد در اختیار این دو نامزد گذاشته شده است.

وی گفت: یکی از از نوآوری‌های قانون جدید این است که تخلفات را در فضای مجازی احصا کرده است و همه چیز شفاف است و در زمان رسیدگی به جرم‌ها مجازات‌هایی برایش در نظر گرفته است.

قناد با تاکید بر اینکه دادستان استان تاکید بر اصل سازش و حل مشکلات با گفتگو دارد، اظهار کرد: بد اخلاقی‌های انتخاباتی در استان اتفاق افتاد اما همه آنها طی گفتگو حل شد و تنها دو الی سه پرونده تشکیل شده است که تا زمان نهایی شدن نمی‌توانیم در مورد جزئیات اطلاعاتی بیان کنیم.

دادیار معاونت پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی ادامه داد: همه ما باید به این نکته توجه کنیم که اگر کاری خلاف انجام می‌شود تنها زمانی می‌توان برای آن تشکیل پرونده داد که اصل قانونی بودن جرم، برای آن محرز شود.

کد خبر 6099626

دیگر خبرها

  • دستگیری محکوم متواری در گلوگاه
  • ۳ پرونده در دادسرای مشهد در خصوص جرایم انتخاباتی تشکیل شد
  • تشکیل ۳ پرونده جرایم انتخاباتی خراسان رضوی در دور اول
  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد «سالم» است
  • تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت