Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:23:23 GMT

۱۵۷۰ گوش شنوا برای دردل‌های دانش آموزان

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۲۹۰۶

۱۵۷۰ گوش شنوا برای دردل‌های دانش آموزان

به گزارش ایرنا،خط چهار رقمی ۱۵۷۰، اورژانس اجتماعی دانش آموزان است و یکی از بخش ها و زیرساخت‌های مهم نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان  که در کنار ابزارهای دیگر در برنامه ملی نماد،موارد مختلف فوریت‌های روانی و اجتماعی دانش آموزان در قالب یک سیستم یکپارچه شناسایی وارانه خدمت انجام شود.

خط ۱۵۷۰ در۲ بخش مشاوره عمومی و مداخله اورژانسی برای دانش‌آموزان فعالیت می‌کند و کارکنان مرکز در زمینه‌های مختلف مشاوره تحصیلی- تربیتی، مشاوره‌ خانواده، ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی به صورت تلفنی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دسترسی آسان به مراکز مشاوره، یکپارچه سازی خدمات مشاوره و به روزآوری روش‌های جدید و مؤثر واکنش سریع در فوریت های روانی-اجتماعی دانش آموزان از اهداف راه اندازی این خط است.

خط ۱۵۷۰در مرکز مشاوره  برخی استان ‌های کشور راه اندازی شده و استان کردستان  نیز از جمله استان‌هایی بود که در این زمینه اقدام کرد و آیین افتتاحیه این خط روز دوشنبه همزمان با آغاز هفته بهداشت روان و با حضور جمعی از مدیران آموزشی استان در سنندج برگزار شد.

۱۵۷۰ کمک به کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این آیین افتتاحیه اظهار داشت: خدمات مشاوره ای و رسیدگی به آسیب‌های روانی اجتماعی دانش آموزان از اهمیت زیادی برخوردار است و لازم است با هر روش ممکن به آرامش روان دانش آموزان که برای جامعه و آموزش و پرورش اهمیت دارد، کمک شود.

رشید قربانی با اشاره به تهدیدهای ناشی از فضای مجازی و آسیب های اجتماعی جامعه، افزود: گاهی اوقات ممکن است دانش‌آموزان ناخواسته در معرض رفتارهای پرخطر و تنش های اجتماعی قرارگیرند.

وی اضافه کرد: زمینه برای ورود رفتارهای پرخطر در فضای مجازی فراهم است؛ لذا دستگاه های مختلف، بویژه آموزش و پرورش تلاش می کند که به هر طریقی بتواند به آرامش روحی و روانی دانش آموزان کمک کند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان موضوع آسیب های اجتماعی دانش آموزان را حائز اهمیت دانست و گفت: ایجاد خط ملی نماد ۱۵۷۰ کاری ارزشمند برای کاهش آسیب‌های روانی اجتماعی در بین خانواده‌ها و دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش از گذشته پیگیر این موضوع بوده و این خط در کل کشور راه اندازی می شود، ابراز امیدواری کرد، راه اندازی خط ملی ۱۵۷۰ در سطح استان بتواند در راستای بهداشت روان، آرامش روانی بیشتری برای دانش آموزان و خانواده ها فراهم کند و دانش آموزان بتوانند با آرامش خاطر به تحصیل خود ادامه دهند و به موفقیت و پیشرفت برسند.

۱۵ میلیارد ریال برای راه اندازی خط نماد هزینه شد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان نیز گفت: راه‌اندازی خط ملی نماد گامی مهم در راستای آگاهی بخشی به خانواده‌ها و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

حجت الله نریمانی با بیان اینکه ۱۶ مرکز مشاوره در سطح شهرستان ها و مناطق مشغول ارائه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان استان هستند، افزود: با شیوع ویروس کرونا که مشکلات روحی و روانی برای خانواده ها و دانش آموزان ایجاد کرد؛ طرح های مختلفی در حوزه آموزش و پرورش اجرا شد.

وی با اشاره به اجرای آزمون غربالگری برای همه دانش آموزان متوسطه اول گفت: بر اساس داده و تحلیل های حاصل از این آزمون، آسیب ها شناسایی و برنامه های مشاوره ای در شهرستان ها اجرا می شود که هدف آن ارتقاء سلامت روان و مصون سازی دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی محور فعالیتهای خدمات مشاوره ای است . 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان همچنین اجرای طرح یاریگران زندگی با مشارکت و همفکری دانش آموزان را یکی دیگر از برنامه های حوزه پرورشی عنوان کرد و اظهار داشت: در همین راستا دانش آموزان توانمند شناسایی و از این ظرفیت در راستای کاهش آسیب های اجتماعی استفاده می شود.

وی اجرای طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان ) را از دیگر برنامه های این حوزه نام برد و گفت: این طرح با مشارکت ۱۲ دستگاه فرهنگی انجام می شود و در همین راستا دانش آموزان دارای مسائل خاص شناسایی و به مراکز شرکای آموزش و پرورش مثل دادگستری، بهزیستی، کمیته امداد، نیروی انتظامی ارجاع داده شده و مسائل و مشکلات آن ها پیگیری می شود.

نریمانی با اشاره به راه اندازی صدای مشاور در مراکز مشاوره آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق گفت: با خط‌های تلفنی ایجاد شده، مشاورین به سوالات دانش آموزان و اولیا پاسخ داده و خدمات مشاوره ای لازم را به آن ها ارائه می کند.

وی با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح خط ملی نماد ۱۵۷۰ بودیم، گفت: در این برنامه ملی کردستان جزو اولین استان هایی است که در این زمینه اقدام کرده است و امروز این طرح با اعتباری بیش از ۱۵ میلیارد ریال  افتتاح شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: این خط به‌منظور تسهیل در دسترسی سریع و به‌موقع دانش آموزان، کارکنان و والدین به خدمات راهنمایی و مشاوره، واکنش سریع و به‌موقع در فوریت‌های روانی و اجتماعی دانش‌آموزان و کیفیت بخشی به خدمات با بهره‌گیری از متخصصان و آموزش دیدگان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: تمام دانش آموزان، اولیا و معلمان در هر نقطه ای از استان می توانند از ساعت هشت صبح تا ۲۰ شب با این خط تماس بگیرند و مشاوران مجرب آماده ارائه خدمات خواهند بود.

درپایان این آیین خط ملی نماد(۱۵۷۰)در مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی دانش آموزان در سنندج افتتاح و فعالیت خود را به صورت رسمی در سطح استان آغاز کرد.

برچسب‌ها دادگستری کردستان کمیته امداد امام خمینی سنندج وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری کردستان کمیته امداد امام خمینی دادگستری کردستان کمیته امداد امام خمینی سنندج وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش کردستان اجتماعی دانش آموزان آسیب های اجتماعی خدمات مشاوره ای خط ملی نماد راه اندازی خانواده ها آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۲۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با حضور در هنرستان دخترانه فنی و حرفه‌ای روشنگران منطقه ۴ تهران از نزدیک از نمایشگاه آثار و دستاوردهای فرهنگی و هنری دانش آموزان بازدید کرد.

محمود زاده با اشاره به اهمیت بالای مهارت آموزی و فراگیری تخصص در دوران تحصیل گفت: توجه به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و رشته‌های مهارتی شاید تا اندازه‌ای مورد غفلت قرار گرفته بوده که خوشبختانه در دولت سیزدهم عزم و اراده جدی بر تقویت آن وجود دارد و اقداماتی نیز صورت گرفته و در حال انجام است.

وی با اشاره به منویات و تأکیدات جدی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیرامون توجه به هنرستان‌ها و رشته‌های مهارتی گفت: ایشان در دیدار اخیر خود با کارگران نیز فرمودند که مدارس با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به اشتغال صحیح و راحت جوانان کمک کنند و این نشان از اهتمام ویژه به این حوزه را نشان می‌دهد چرا که هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای می‌توانند آینده شغلی و تحصیلی دانش آموزان را نیز رقم بزنند.

محمودزاده با تاکید بر این سخن مهم که ما باید دالان کنکور را به دالان اشتغال تبدیل کنیم، اظهار کرد: دانش آموزان در محیط مدرسه با یادگیری حتی یک مهارت می‌توانند در آینده نقش بسیار موثرتری را ایفا کنند، با این رویکرد دانش آموزان با تخصص و مهارت افزایی به امنیت شغلی و درآمدزایی نیز نزدیک شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نگرش به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای امروز بسیار تغییر کرده است، تصریح کرد: اکنون اولیا و دانش آموزان انگیزه و علاقه جدی تری به رشته‌های مهارتی دارند و استعدادهای مهارتی بسیار زیادی در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای ما مشغول به تحصیل می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه دستاوردهای فنی و آثار مهارتی دانش آموزان بهترین تبلیغ برای رشته‌های فنی و حرفه است، گفت: البته در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز مهارت آموزی مورد تاکید قرار گرفته و وزارت آموزش و پرورش در راستای توسعه و تجهیز رشته‌های هنرستانی گام‌های اساسی برداشته است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با برنامه ریزی های مستمر و پیگیری‌های عملیاتی، امیدواریم که در آینده بتوانیم ۵۰ درصد دانش آموزان متوسطه را تحت پوشش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای قرار دهیم و آموزش‌های پایه را حتی در مقاطع تحصیلی دبستان در مدارس آغاز نمائیم.

محمودزاده با اشاره به اینکه در سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی نیز توجه به هنرستان‌ها و رشته‌های فنی و حرفه‌ای بسیار مورد تاکید است، گفت: هم در زمینه تأسیس هنرستان‌های ضمیمه اقدامات خوبی در حال انجام است و از موسسین علاقه مند به تأسیس هنرستان غیر دولتی در قالب وام‌های خوداشتغالی از محل تبصره ۱۸ حمایت خواهیم کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت بالای هنرستان‌های با رشته‌های هنری، گفت: شما دانش آموزان هنرمند که بهترین مبلغ هنر اسلامی و انقلابی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستید باید با خلق آثار ارزشمند خود در فضای رسانه‌ای نیز مؤثر باشید و با کنشگری‌های مؤثر پیرامون موضوعات مختلف جامعه نقشی جدی ایفا کنید.

کد خبر 6090359 علی قدمی

دیگر خبرها

  • نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در کردستان
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌