Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی فوتبال کشورمان پس از سه پیروزی متوالی، فردا به مصاف کره جنوبی می رود...

تیم ملی ایران تا قبل از بازی با کره جنوبی که حساس ترین بازی گروه A رقابتهای انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا است، سه بازی مقابل سوریه، عراق و امارات انجام داده و هر 9 امتیاز ممکن این سه بازی را با 5 گل زده و بدون گل خورده به دست آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش طرفداری، دراگان اسکوچیچ در سه بازی اخیر از 21 بازیکن مختلف استفاده کرده و در مجموع 13 تعویض انجام داده است. بخش زیادی از این تعویض ها هم مربوط به خط هافبک است که نزدیک 60 درصد از تعویض ها را به خود اختصاص داده است.

دراگان اسکوچیچ نشان داده در صورتی که از یک استراتژی یا یک بازیکن رضایت نداشته باشد، بین دو نیمه دست به تغییر می زند. هم در بازی با سوریه و هم در بازی با امارات این اتفاق افتاد که روی نتیجه بازی هم تاثیر گذار بود. پس بعید نیست اگر تیم ملی نیمه اول مقابل کره جنوبی به مشکل بخورد، همان بین نیمه ترکیب و تاکتیک تیم تغییر کند.

دروازه بان:

علیرضا بیرانوند (270 دقیقه)

هیچ شکی وجود ندارد که در بازی کره علیرضا بیرانوند درون دروازه تیم ملی می ایستد. اسکوچیچ حتی در بازی مقابل سوریه و امارات هم از دروازه بان های دوم و سوم خودش استفاده نکرد.

مدافعان:

محمد حسین کنعانی زادگان (270 دقیقه)

شجاع خلیل زاده (270 دقیقه)

صادق محرمی (180 دقیقه)

جعفر سلمانی (46 دقیقه)

صالح حردانی (46 دقیقه)

میلاد محمدی (46 دقیقه)

امید نورافکن (136 دقیقه)

وحید امیری  (270 دقیقه)

در دو بازی اخیر خط دفاعی تیم ملی دچار تغییرات زیادی نشده است اما در بازی اول مقابل سوریه که تیم ملی مصدوم و محرومان زیادی داشت از چهار دفاع کناری مختلف در طول بازی استفاده کرد. بازی با سوریه در غیاب صادق محرمی با جعفر سلمانی شروع شد اما بین دو نیمه اسکوچیچ که به دلیل بیماری کرونا کنترل از راه دور می کرد، صالح حردانی را به میدان فرستاد که اتفاقا همین بازیکن روی تک گل تیم ملی نقش انکار ناپذیری داشت اما دراگان اسکوچیچ در هر دو بازی بعدی به صادق محرمی اعتماد کرد. در جناح چپ اما بخش زیادی از معادله مدافع کناری ایران به وحید امیری وابسته است که در چه پستی بازی کند.

در این بین قلب خط دفاعی تیم ملی هم در هر سه بازی بدون تغییر مانده است. زوج شجاع و کنعانی 270 دقیقه کنار هم بازی کرده اند.

هافبک ها:

میلاد سرلک  (36 دقیقه)

سعید عزت اللهی (237 دقیقه)

احمد نوراللهی (265 دقیقه)

سامان قدوس (78دقیقه)

 حاج صفی (12 دقیقه)

سعید عزت اللهی و احمد نوراللهی محتمل ترین گزینه ها برای بازی فردا مقابل کره هستند و در طول هر سه بازی هم زمانی که مشکلاتی همچون مصدومیت یا محرومیت وجود نداشته این دو بازیکن به صورت فیکس دابل پیوت تیم ملی را تشکیل داده اند.

البته بازی با سوریه را با زوج سرلک و نوراللهی شروع کردیم اما بعد از آسیب دیدگی سرلک، سعید عزت اللهی به زمین آمده و پس از آن تنها یک بار به دلیل مصدومیت تعویض شد.

سامان قدوس هم یک پای ثابت تعویض های اسکوچیچ در خط هافبک است که حضورش در زمین نشانه یک تغییر استراتژی یا یک تغییر تاکتیک در تیم ملی است.

 

وینگر:

علیرضا جهانبخش (252 دقیقه)

مهدی ترابی (17 دقیقه)

علی قلی زاده (122 دقیقه)

مهدی قائدی (در وقت های اضافه نیمه دوم)

علیرضا جهانبخش در هر سه بازی برای تیم ملی به میدان رفت و دقایق زیادی هم برای تیم ملی بازی کرد و در بازی فردا هم قطعا در ترکیب تیم ملی به عنوان کاپیتان قرار می گیرد. اگر سیستم تیم 1-3-2-4 باشد، مهدی طارمی به عنوان یکی از بازیکنان پشت مهاجم بازی می کند که ما این بازیکن را در دسته مهاجمان حساب کرده ایم.

برای یک گزینه دیگر هم اگر ایران به دنبال ارائه بازی نسبتا هجومی با تعداد مهره های هجومی زیاد باشد، علی قلی زاده در این پست بازی می کند و نفر میانی سه مهره هجومی تیم ملی پشت سردار آزمون را تشکیل می دهد.

مهاجمان:

سردار آزمون (180 دقیقه)

مهدی طارمی (263 دقیقه)

کریم انصاری فرد (حضور در اوقات تلف شده نیمه دوم بازی ها)  

بدون شک در این پست سردار آزمون به عنوان مهاجم تیم ملی به میدان می رود و مهدی طارمی هم یا کنار او بازی می کند یا پشت سرش متمایل به چپ... سردار یک بازی تیم ملی را به دلیل محرومیت از دست داد و در دو بازی دیگر مهره اصلی بود.

 

ترکیب (1-3-2-4) دروازه بان: علیرضا بیرانوند دفاع: صادق محرمی، شجاع خلیل زاده، حسین کنعانی زادگان و امید نورافکن (وحید امیری) هافبک: سعید عزت الهی و احمد نورالهی وینگر ها و مهره پشت مهاجم: وحید امیری(علی قلی زاده)، مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش مهاجم: سردار آزمون

البته پیش از این بازی شایعاتی مبنی بر درگیری امید نورافکن و شجاع خلیل زاده حین بازی با امارات منتشر شد که ممکن است روی این انتخاب ها تاثیر بگذارد. مهره تعیین کننده ترکیب وحید امیری است اگر امیری دفاع چپ باشد، در خط هافبک جا برای یک بازیکن که احتمالا علی قلی زاده خواهد بود باز می شود. البته این احتمال هم وجود دارد که احسان حاج صفی در جناح چپ بازی کند. با این همه ترکیب تیم ملی به منطقه بازی وحید امیری بستگی دارد؛ بازیکنی که هم می تواند دفاع چب باشد، هم هافبک چپ و هم وینگر چپ و تا این جا در هر سه پست بازی کرده و در هر سه پست هم عالی بوده است.

تیم ملی تا این جای کار 8 مهره ثابت داشته است. ایران هم درست مثل کره جنوبی طی سه بازی قبلی از 21 بازیکن استفاده کرد.

 

بیشتر بخوانید:

نفر به نفر، خط به خط با حریف تیم ملی / کره جنوبی با تمام قوا!

اخبار داغ 

فیلم زیباترین رقص بهنوش بختیاری! / اینجا انسانیت فریاد می زند! برترین های قرن با علیرضا فیروزی: منافی اگر مصدوم نمی شد بهترین تاریخ بود! خداداد عزیزی: اجی مجی لا ترجی؛ فرجی! تاکتیک بنتو پرتغالی نفوذ ناپذیر نیست؛ نبض بازی دست پست 6 و 8 | آنالیز کره جنوبی 30 برد در 44 بازی؛ رکورد تاریخی روبرتو مانچینی در تیم ملی ایتالیا نیمار: جام جهانی قطر، آخرین حضور من در جام های جهانی است

منبع: طرفداری

کلیدواژه: علی قلی زاده سردار آزمون وحید امیری صادق محرمی مهدی طارمی تیم ملی سعید عزت 270 دقیقه سه بازی دو بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۳۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقاضای ویژه از علیرضا بیرانوند پیش از جدال با سپاهان

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا بیرانوند بعد از بازگشت از اردوی تیم ملی به دلیل مصدومیت همچنان دور از دسترس پرسپولیس قرار گرفته است و البته سرخ‌ها در لیگ برتر با چالش بزرگی از این حیث مواجه نشده‌اند و امیر رفیعی با چهار کلین‌شیت طی این دیدارها کار را به پایان رسانده است.

با این حال نگرانی بزرگ پرسپولیس در خصوص دیدار حساس با سپاهان است. هواداران این تیم که بعد از کنار رفتن از جام حذفی با دریافت چهار گل در جریان تساوی پرگل مقابل آلومینیوم اراک در ضربات پنالتی حریف رقیب خود نشده‌اند، تنها امیدشان به لیگ برتر دوخته شده است.

طی ساعات اخیر هواداران پرسپولیس در فضای مجازی با پیام‌های خود به دنبال این هستند تا با بالا بردن روحیه علیرضا بیرانوند و احتمالا احساساتی کردن این گلر باتجربه، او را مجاب به حضور در جدال با سپاهان کنند. آنها با اشاره به اینکه این بازی احتمالا کلید قهرمانی فصل آنها نیز محسوب می‌شود، ضمن احترام به امیر رفیعی از حضور بیرانوند به‌عنوان بمب روحیه و انگیزه تیم برای دستیابی به موفقیت در این بازی یاد کرده‌اند.

باید دید شماره یک پرسپولیس که بعد از باز کردن گچ دست خود همچنان از شرایط آمادگی مطلوب به دور است، در فاصله کوتاه باقی‌مانده تا این بازی یکی از بزرگترین ریسک‌های دوران فوتبالی‌اش را خواهد کرد و برای حضور در این بازی اعلام آمادگی می‌کند یا خیر.

دیگر خبرها

  • وحید امیری در خروجی پرسپولیس+ تیم فصل بعد
  • وحید امیری در لیست خروج تابستانی پرسپولیس
  • (عکس) استایل لش علیرضا بیرانوند در آستانه بازی با سپاهان
  • دو جوان استقلالی همچنان سرشار از انگیزه (عکس)
  • جمله عجیب کاپیتان استقلال به وحید امیری پس از خراب کردن پنالتی
  • حسن‌زاده: می‌خواهیم در جام جهانی تیم‌ها را سورپرایز کنیم
  • تقاضای ویژه از علیرضا بیرانوند پیش از جدال با سپاهان
  • بیرانوند به بازی با سپاهان نمی‌رسد
  • فقط سه پنالتی زن برای پرسپولیس مانده بود!
  • صعود بارسای زنان به فینال چمپیونزلیگ