Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@11:22:29 GMT

سرلشکر باقری سه‌شنبه به پاکستان سفر می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۳۰۴۶

سرلشکر باقری سه‌شنبه به پاکستان سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، سفر سردار باقری بنابر دعوت رسمی ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان انجام خواهد شد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح قرار است در راس یک هیات بلندپایه نظامی، امنیتی و دفاعی کشورمان با مقام‌های ارشد سیاسی، نظامی و امنیتی پاکستان دیدار کند.

دیدار با نخست وزیر، فرمانده ارتش، رییس ستاد مشترک ارتش و برخی دیگر از مقامات نظامی پاکستان در برنامه کاری سردار باقری در طول اقامت در شهر اسلام‌آباد قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای هیات بلندپایه نظامی جمهوری اسلامی ایران در ادامه برنامه سفر به همسایه شرقی، از شهر بندری «کراچی» در جنوب پاکستان و برخی از مراکز نظامی و دریایی این کشور بازدید می‌کنند.

سفر فعلی هیات نظامی کشورمان به همسایه شرقی مرحله جدیدی در مسیر تحکیم مناسبات نظامی، دفاعی و امنیتی میان دو کشور مهم جهان اسلام ایران و پاکستان را رقم می‌زند.

کارشناسان سیاسی و نظامی با توجه به تحولات امنیتی منطقه و جهان اسلام از جمله اوضاع افغانستان، سفر هیات عالیرتبه ستاد کل نیروهای مسلح ایران به پاکستان را مهم و تاثیرگذار ارزیابی می‌کنند.

سفر سرلشکر محمد باقری به پاکستان به دلیل روند رو به رشد مناسبات دفاعی، امنیتی و نظامی میان دو کشور همسایه و برادر طی چند سال اخیر بسیار حائز اهمیت تلقی می‌شود.

این بازدید بیانگر اراده مشترک مقام‌های نظامی ایران و پاکستان برای هم افزایی بیشتر در مسیر تقویت همکاری‌های دوجانبه، توسعه امنیت در مرزهای مشترک، کمک به ثبات منطقه‌ای از جمله دیدگاه مشترک برای بازگشت صلح و ثبات در افغانستان، رایزنی درباره مسائل جهان اسلام و عزم مشترک برای نبرد با تروریسم و مقابله با عوامل ناامنی در منطقه است.

کد خبر 5324958 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: تروریسم ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ارتش پاکستان محمد باقری سردار باقری پاکستان حسین امیرعبداللهیان مجلس شورای اسلامی حسین امیر عبداللهیان لبنان حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی افغانستان وزارت امور خارجه ایران محمد باقر قالیباف برجام سیدابراهیم رئیسی صحن مجلس مقام معظم رهبری ایالات متحده امریکا محمد مخبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۳۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند

 

هرمزگان-جام جم انلاین-با سفر رئیس قوه قضاییه به هرمزگان ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند.

 

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: همزمان با آزادی زندانیان پاکستانی، برخی از اتباع ایرانی زندانی در پاکستان نیز آزاد می‌شوند و این فرایند بین دو کشور تا تعیین تکلیف همه افراد بازداشتی در ایران و پاکستان، ادامه دارد.

 

کاظم غریب‌آبادی افزود: این اتباع به جرم ورود غیرقانونی و صید غیرمجاز در زندان بسر می‌بردند و با استفاده از رافت اسلامی و با تعلیق بخشی از مجازات حبس آنان، آزاد و به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

 

وی گفت: در چارچوب توافقات به عمل آمده با پاکستان، برخی اتباع ایرانی زندانی در این کشور نیز آزاد می‌شوند.

دیگر خبرها

  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • ابلاغ سلام رهبرمعظم انقلاب به خانواده سرلشکر زاهدی
  • ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • ایران ۲۸ زندانی پاکستانی را آزاد می کند
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان