Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال می‌گوید ورزشگاه آزادی مجهز به سیستم کمک داور ویدیویی شده است.

به گزارش قدس آنلاین، حسن کامرانی‌فر درباره کسب میزبانی برابر کره جنوبی اظهار کرد: فدراسیون فوتبال برای کسب میزبانی خیلی تلاش کرد. برای بازی ایران و کره هم متوجه شدیم موارد و فاکتورهایی هست که فدراسیون فوتبال باید خیلی زود به آنها دسترسی پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از آنها بحث VAR بود که این اتفاق رخ داد. با یک شرکت طرف حساب فیفا، VAR را به ایران آوردیم و به AFC اعلام کردیم که ما این سیستم را داریم اما به هر حال برای اینکه AFC با شرکت دیگری قرارداد دارد، برای سیستم VAR ما داور نفرستادند ولی ما شرایط VAR را آماده کردیم و ورزشگاه آزادی مجهز به این سیستم مورد تایید فیفا شده است. این قدمی بسیار خوب برای فدراسیون است تا بتواند در دیدارهای باشگاهی هم از آن استفاده کند.

وی ادامه داد: در بحث میزبانی بحث حضور تماشاگران را هم داشتیم. ما برای بازی اول به فیفا اعلام کرده بودیم که به دلیل شرایط کرونا تماشاگر نخواهیم داشت اما برای این بازی در ۲۱ سپتامبر یعنی ۳۰ شهریور به فیفا ایمیل زدیم که شرایط برگزاری بازی با تماشاگر داریم و از فیفا خواستیم که شرایط حضور تماشاگر را به ما اعلام کند. فیفا در ایمیل‌هایی شرایط را اعلام کرد. از طرف دیگر کسانی که باید وارد ورزشگاه آزادی بشوند باید هم دو دز واکسن زده باشند و تست‌های پی‌ سی‌ آر بود که برای حضور تماشاگر محدودیت ایجاد کرد. ما جلسات زیادی با وزارت بهداشت و ارکان دیگر داشتیم و خیلی هم دوست داشتیم این اتفاق رخ بدهد. همه ما می‌دانیم که حضور تماشاگر در ورزشگاه نشان دهنده این است که جامعه سالم داریم و شرایط جامعه به سمت سلامت پیش می‌رود. خیلی دوست داشتیم به همه دنیا نشان بدهیم که وزارت بهداشت ما خیلی خوب کار کرده و ما تماشاگر به ورزشگاه آوردیم. از زمانی که دولت جدید سر کار آمده واقعا خیلی خوب تلاش می‌کنند و کسانی که واکسن زدند زیاد شده است اما به آن استانداردی که ما می‌خواستیم نرسید.

وی تصریح کرد: باید زیرساخت‌هایی آماده می‌شد. فدراسیون فوتبال تلاش زیادی انجام داده است تا شرایط را برای حضور تماشاگران مهیا کند. تلاش کردیم شرایط جدیدی را فراهم کنیم. اگر قرار باشد تماشاگران مثل گذشته در شرایط سخت وارد ورزشگاه شوند و نتوانیم شرایط را برایشان فراهم کنیم، یعنی نتوانستیم جایگاه تماشاگر را خوب کنیم. درباره حضور تماشاگر پروتکل‌هایی بود و در هر دقیقه باید تعداد خاصی وارد می‌شدند و زیرساخت‌ها درست می‌شد.

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال همچنین گفت: ایمیل‌هایی که ارسال کردیم را نشان می‌دهیم تا مردم ببینند. طبق قانون فیفا باید دو هفته قبل اعلام می‌کردیم اما سه هفته قبل ایمیل ارسال کردیم. در این موضوع هیچ کوتاهی‌ای از سوی فدراسیون فوتبال انجام نشده است اما در مورد تماشاگران باید به سمتی برویم که تماشاگران را با پروتکل‌های کامل به ورزشگاه بیاوریم. می‌دانید همین الان که یک تماشاگر بخواهد وارد ورزشگاه شود اگر بحث تست پی‌سی‌آر او مطرح بشود، هزینه زیادی برای تماشاگران در پی دارد. بحث سلامت تماشاگران باید راستی‌آزمایی شود. در نهایت ما به این نتیجه رسیدیم که این بازی بدون تماشاگر باشد اما برای بازی بعدی فرصت خوبی داریم که بتوانیم زیرساخت‌ها را آماده کنیم. مطمئن باشید فدراسیون فوتبال در این زمینه هیچ کوتاهی‌ای نکرده و تمام ایمیل‌ها ارسال شده است.

او ادامه داد: AFC فرم‌هایی برای ما اراسال کرد و ما این فرم‌ها را تکمیل و ارسال کردیم. این بازی و نبود تماشاگر هیچ ارتباطی با بحث خارجی ندارد و ما در داخل با توجه به پروتکل‌های بهداشتی و بحث واکسیناسیون و مسائل زیرساختی تصمیم گرفتیم بازی بدون تماشاگر باشد. واقعیت این است که باید به سلامت جامعه کمک کنیم. الان که شرایط به بهتر شدن می‌رود، ما هم دوست نداشتیم این موضوع دوباره بدتر شود. ما احساس کردیم اگر در بازی پروتکل‌ها رعایت نشود، به جامعه کمک نکرده‌ایم. ان‌شاالله برای بازی‌های بعدی زیرساخت‌ها را فراهم می‌کنیم.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حسن کامرانی فر فدراسیون فوتبال مقدماتی جام جهانی قطر تيم ملي ايران فدراسیون فوتبال حضور تماشاگر زیرساخت ها برای بازی پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۳۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «اسب قاتلین» از ۱۹ فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ساعت ۱۹ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است. فرزاد پریدار، این روز‌ها در نمایش «اسب قاتلین» نقش کشیش یا مانوس را بازی می‌کند.

پریدار درباره تجربه حضورش در «اسب قاتلین» به خبرنگار آنا گفت: در نسخه اصلی نمایشنامه؛ کشیشی به نام مانوس به واسطه طمع، خودش را به شیطان می‌فروشد. ولی در اجرای ما به صلاحدید کارگردان، مانوس در واقع فردی کلاهبردار است که خود را به جای کشیش جا زده است و این کار من را به عنوان بازیگر دچار چالش می‌کند، چون درواقع باید دو نقش بازی کنم، ولی وجه تمایر نقش من نسبت به بقیه نقش‌ها این است که یک تیپ را بازی می‌کنم و از آن‌جایی که من ذاتاً بازیگر تیپیکال هستم این نقش برایم جذاب است.

او ادامه داد: تماشاگر در نمایش «اسب قاتلین» با اعجاز نور، صدا و قاب‌های زیبایی روبرو می‌شود. وجه تمایز نمایش «اسب قاتلین» نسبت به نمایش‌های دیگر تغییر صحنه است، صحنه‌ها خیلی سریع و در تاریکی مطلق از این رو به آن رو می‌شوند و واقعا چیزی شبیه شعبده بازی اتفاق می‌افتد.

پریداربه اهمیت نوردر این نمایش اشاره کرد و گفت: محمد هاشم زاده کارگردانی است که کار با نور را خیلی خوب می‌فهمد و در این نمایش هم به بهترین شکل از نوراستفاده کرده و در واقع نور جزئی از بازی و بازیگر‌های اصلی این نمایش است.


او با اشاره به این‌که نمایش «اسب قاتلین» روایت خطی ندارد توضیح داد: همین موضوع باعث می‌شود تماشاگر وقتی به خانه می‌رود هم ذهنش درگیر این نمایش می‌ماند، پازل‌ها را کنار هم می‌چیند و از کشف‌های جدیدش لذت میبرد. این به چالش کشیدن فکر تماشاگر به نظر من بسیار جالب است و خیلی از مخاطبان به ما گفتند یا برایمان نوشته‌اند که این نمایش را باید چند بار دید.

این هنرمند شیرازی اجرا در تهران را برای کسانی که از استان‌ها و شهرستان‌های دیگر می‌آیند رویدادی بزرگ ارزیابی کرد و افزود: به هر حال تهران پایتخت است و هنرمندان بهتر دیده می‌شوند. مخاطبینی که در پایتخت تئاتر می‌بینند حرفه‌ای‌تر هستند، چون تئاتر‌های مختلف ازشهر‌های ایران و حتی خارج از کشور دیده اند و برای بازیگر اجرا در مقابل مخاطبی که تئاتر را می‌شناسد خیلی ارزشمند است و باعث می‌شود که بیشتر تلاش کند و در نتیجه اجرای با کیفیت تری ارائه کند.

پریدار افزود: ما هیچ سلبریتی نداریم، ولی نمایش اسب قاتلین در چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر بیشتر جوایز را کسب کرد. متاسفانه بعضی اوقات، فقط حضور سلبریتی برای مخاطبین اهمیت دارد و خیلی‌ها به تماشای آثاری که چهره‌های شناخته شده ندارد نمی‌روند، درحالی که حضور یک بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون و تئاتر؛ به تنهایی تضمین خوب بودن آن اثر نیست و همچنین ممکن است تماشای نمایشی که هیچ چهره‌ای ندارد، تماشاگر را شگفت زده کند.

این بازیگر، حضور هنرمندان شهر‌های دیگر در تهران را در ارتقا سطح تئاتر کشور بسیار موثر دانست و گفت: در تهران سطح رقابت از سایر استان‌ها بالاتر است و وقتی هنرمندان شهر‌های دیگر برای اجرا به تهران می‌آیند سعی می‌کنند به بهترین خودشان تبدیل شوند و این انگیزه‌ای است که بازیگر، تلاش کند از لحاظ تجربه اجرا ومطالعه و سواد کاری؛ سطح خود را ارتقا بدهد و از مسئولین و دست‌اندرکاران حوزه نمایش درخواست می‌کنم از پتانسیل شهرستان‌ها بیشتر استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وعده مهدی تاج؛ از فصل آینده هر تماشاگر با کد ملی روی صندلی خودش می نشیند!
  • به بازیکنانم تبریک می گویم/ تصمیم گرفتیم تیم بسازیم
  • شورای تامین اجازه نداد؛ بازی پرسپولیس / استقلال با نساجی بدون زنان
  • بازی نساجی و پرسپولیس بدون حضور زنان
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • فدراسیون فوتبال بانوان بقیه تیمها راهم محروم کرد!
  • پرسپولیس - نساجی بدون حضور زنان
  • پرسپولیس و نساجی بدون حضور بانوان
  • بازی پرسپولیس-نساجی، بدون حضور بانوان!
  • اخطار جدی و دستور وزیر به تاج درباره زنان تماشاگر