Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، ۱۱ اکتبر هرسال که مصادف با ۱۹ مهر است، به نام روز جهانی دختران نام‌گذاری شده و هدف از این نام‌گذاری ایجاد فرصت‌هایی برای دختران تمام جهان به جهت رشد و پیشرفت ورای جنسیت است و به بهانه این روز نگاهی داریم به زندگی مجردی دختران در ایران که در ادامه می‌خوانید.

زندگی مجردی دوران مهمی از زندگی یک انسان چه زن و چه مرد است که هرچه پربارتر و سالم‌تر باشد به تناسب آن فرد ازدواج و زندگی متاهلی موفق‌تری هم خواهد داشت اما در جامعه امروز به این بخش مهم از زندگی دختران مجرد توجه نشده و همیشه تریبون‌ها و منبرها به گفت‌وگو پیرامون ازدواج و راه‌های داشتن زندگی متاهلی موفق اختصاص داشته‌اند و به قدری که به زنان و مردان متاهل آموزش داده‌ایم که چه کنید تا زندگی شادی داشته باشید از مجردی و آموزش‌های لازم برای آن غافل شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق در مورد دختران مجرد پررنگ‌تر بوده چراکه جامعه نقش پررنگ‌تری برای زنان در قالب همسر و مادر تعریف کرده اما از داشتن یک دوران مجردی پربار که زمینه‌ساز رسیدن به دوران متاهلی خوب است، غافل شده و نتیجه این اتفاق القای حس نادیده گرفته شدن برای دختران مجرد کشورمان است.

دختر امروز ایرانی به واسطه قرار گرفتن در جامعه‌ای در حال گذر از سنت به سمت مدرنیته در تنگنای میان آن دو گرفتار شده است؛ ازسویی تحصیل می‌کند، شاغل می‌شود و به دنبال استقلال فردی است و از جهت دیگر سنگینی باورهایی که بیشتر ریشه در عرف دارند تا شرع مانع استقلال فردی او به عنوان یک دختر مجرد مسلمان می‌شوند و استقلالش را تنها در گرو داشتن همسر یا زندگی در کنار خانواده تعریف می‌کنند.

آسیب این دیدگاه نسبت به دختران مجرد در جایگاه‌های مختلف خود را نشان می‌دهد و یکی از آن‌ها محیط کار است؛ کارفرما تصور می‌کند که دختر مجرد دغدغه کمتری دارد و نیازی هم به پول چندانی ندارد، اگر فرض را بر این بگیرد که اوقات فراغت بیشتری هم دارد، کارهای بیشتر و حقوق کمتری برای او درنظر می‌گیرد. سوال‌هایی شبیه هنوز ازدواج نکردی؟ یا مطرح کردن گزاره‌هایی نظیر چه نیازی به کار و درآمد داری زودتر ازدواج کن هم ریشه در همین تفکر دارد که یک زن در جایگاه همسر و مادر به جایگاه واقعی خود می‌رسد و اگر این اتفاق نیفتد ارزش وجودی کمتری دارد.

دختران مجرد زیر ذربین عرف

نگاه جامعه به استقلال مالی دختران و داشتن سبک زندگی متفاوت از خانواده هم یکی دیگر از مواردی است که دختر امروزی را دچار سردرگمی می‌کند، حس مالکیت نسبت به فرزند در خانواده سنتی ایرانی وجود دارد اما این احساس نسبت به دختران بیشتر است چراکه تصور عمومی بر ضعف بیشتر دختر نسبت به پسر است و همین احساس مالکیت منجر به این می‌شود که در خانواده خود را تصمیم گرفتن به جای دختر خود محق بداند و این بند ناف میان خانواده و دختر فقط مربوط به دوران نوجوانی و اوایل جوانی او نیست و در بزرگسالی هم رهایش نمی‌کند؛ این رفتار بعدها در ازدواج آن دختر هم به شکل دخالت خانواده در زندگی او نمود پیدا می‌کند.

این رفتارها بیش از اینکه ریشه در باورهای مذهبی داشته باشد نشات گرفته از تصورات عرفی جامعه ما است و القای حس ضعف به دختران تا جایی که تصور کند اگر شرایط ازدواج برای او فراهم نشود، ارزش کمتری دارد و نمی‌تواند موفق شود برگرفته از باورهای غلط جامعه است نه دین کماینکه نمونه یک دختر مجرد موفق در دین ما حضورت معصومه (س) است. از طرفی مصداق بخش دیگری از این آسیب اجتماعی زنان متاهلی هستند که در گفت‌وگو با دختران مجرد به آن‌ها می‌گویند که ازدواج نکن و از دوران مجردی خود لذت ببر! درحالی که اگر ما به دختران مجرد خود احساس استقلال بدهیم و زمینه و شرایط را برای رشد و پیشرفت آن‌ها بدون وجود تبعیض‌های جنسیتی فراهم کنیم، در مقابل پسرانمان را هم دور نگاه‌های تبعیض آمیز و خودبرتربینی تربیت کنیم شاهد ازدواج‌های موفق‌تری در جامعه خواهیم بود.

انتهای پیام /

پرستو خلعتبری کد خبر: 1114501 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز دختران مجرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۳۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده مسلمان شدن مورایس سرمربی سپاهان

مربی پرتغالی سپاهان، به لحاظ اخلاقی بی تردید یکی از متفاوت‌ترین مربیان خارجی است که در سال‌های اخیر به فوتبال ایران آمده است. فارغ از آرامش و ادبیات مودبانه‌ای که او در برابر سوالات غالباً چالشی، یکی از ویژگی‌های قابل تحسین او، علاقه‌ای است که نسبت به فرهنگ، هنر و موسیقی ایرانی بروز می‌دهد.

این طرز تفکر، دقیقاً نقطه مقابل برخی مربیان اروپایی است که حتی با وجود سال‌ها حضور در ایران، نگاه بالا به پایین و اظهارنظر‌های توام با نیش و کنایه را حفظ می‌کنند.

 حادثه‌ای که زندگی مورایس را تغییر داد

به گفته برخی نزدیکان این مربی، ماجرای عجیبی زندگی او را تحت تاثیر قرار داده است. ماجرایی که کمتر درباره آن صحبت شده است.

او پیش از اینکه پیشنهاد سپاهان را بپذیرد و به ایران سفر کند، در یک سانحه رانندگی دچار وضعیتی شبیه بیهوشی و کما می‌شود و پس از بهبودی، نوع نگاه وی به زندگی به کلی متفاوت شده است.

می‌خواهم مسلمان شوم

اما آنچه که مدیران باشگاه سپاهان را شگفت زده کرد، این بود که مورایس چندی پیش به باشگاه مراجعه کرده و می‌گوید: «من می‌خواهم مسلمان شوم. باید از کجا شروع کنم؟»

به منظور راهنمایی این مربی پرتغالی، ابتدا از طریق بخش فرهنگی باشگاه سپاهان، مسائلی در خصوص عرف، شرع و قانون در ایران و دین اسلام برای وی توضیح داده شده و بلافاصله مقدمات شرعی تشرف مورایس به دین مبین اسلام انجام شده است. وی همچنین در محضر یکی از علما، شهادتین را به زبان جاری ساخته و شرعا مشرف به دین اسلام شد و شیعه گردیده است.

نکته دیگر اینکه به موازات این اقدامات، یک مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار وی، فرآیند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سوالات مورایس را برعهده داشته است.

ازدواج با دختر ایرانی

از مدت‌ها قبل زمزمه‌هایی مبنی بر ازدواج قریب الوقوع ژوزه مورایس با یک بانوی ایرانی در جریان بود. موضوعی که همراه با خبر تشرف او به دین اسلام، پررنگ‌تر شد و رسانه‌ها نیز درباره آن صحبت کردند.

در این خصوص گفته می‌شود مسائل شرعی ازدواج مورایس با همسر ایرانی اش اتفاق افتاده و طی چند روز آینده این مراسم به صورت رسمی برگزار می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین

tags # سپاهان سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • پشت پرده مسلمان شدن مورایس سرمربی سپاهان
  • ۱۶ طرح حجاب و عفاف در مدارس در حال اجراست
  • نشانه‌های آمادگی برای ازدواج در دختران
  • اجرای طرح حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه | وظایف را انجام ندهیم، جامعه به بی‌حیایی دچار می‌شود
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • دختران حق دارند شادی کنند/ هجمه دشمن روی دختران ایران است
  • دختران حق دارند شادی کنند/ همه هجمه دشمن روی دختران ایران است
  • همه مرد‌های مجرد نون خ خواستگار این دختر بودند
  • ۱۹ بازیکن به اردوی والیبال دختران نوجوان فراخوانده شدند
  • همه مردهای مجرد نون خ خواستگار این دختر بودند ‌| ویدئو