Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@16:52:11 GMT

تولیدات شیر خشک ۵١ درصد رشد داشته است

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۳۶۹۰

تولیدات شیر خشک ۵١ درصد رشد داشته است

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در حوزه شیرخشک ما 51 درصد بازار تولید داخلی‌مان رشد نشان می‌دهد و بازار وارداتمان 92 درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش برنا؛ محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو در افتتاحیه گفت:  امسال زمینه ای فراهم شد که این نمایشگاه مجددا برگزار شود.

او با بیان اینکه با برطرف شدن مشکلات در سال های آینده با حضور شرکت های خارجی برگزاری این نمایشگاه را ادامه می دهیم، افزود: کرونا حقیقتا برای کشورهای مختلف یک المپیک بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شانه ساز ادامه داد: صنعت دارویی ایران را مونتاژ قلمداد می کردند، اما خوشبختانه در آزمون سخت کرونا این صنعت قابلیت های خودش را نشان داد.

او با بیان اینکه ما قائل هستیم که همه داروهای کرونا که در داخل مصرف می‌شود توسط تولیدکنندگان داخلی تولید می‌شود و اگر می‌خواستیم وارد کنیم رقم بالایی را باید اختصاص می‌دادیم، ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد این صنعت به هیچ وجه لاکچری و بدون پشتوانه نیست.

شانه ساز گفت: وجود همه پلتفرم‌های تولید واکسن کرونا در کشور مبین ادعایی بود که سال های سال در مورد آن چالش وجود داشت.

شانه ساز با بیان اینکه در مجموع در حوزه دارو، تجهیزات، مکمل ها و شیرخشک ده درصد ارزی بری مان در تولید افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: 29 درصد ارز بری مان در زمینه محصولات وارداتی کاهش پیدا کرده است.

او با اشاره به اینکه در مکمل ها به طور کلی درارتباط با شیر خشک ارزبری ما 48 درصد در حوزه تولید افزایش پیدا کرده و 74 درصد در واردات مکمل کاهش پیدا کرده است، بیان کرد: در زمینه بازار ریالی اگر بخواهم مقایسه کنم در فاصله سال 97 تا 99 تولید داخل ما بازارش مجموعا 82 درصد رشد داشته و 26 درصد واردات کاهش داشته است.

او ادامه داد: در حوزه شیرخشک ما 51 درصد بازار تولید داخلی‌مان رشد نشان می‌دهد و بازار وارداتمان 92 درصد کاهش پیدا کرده است.

شانه ساز گفت: در سه حوزه دارو، تجهیزات و مکمل ما 92 درصد رشد تولید داخلی و 21 درصد محصولات وارداتی مان کاهش پیدا کرده است.

او با اشاره به اینکه ما اجازه واردات اقلام مشابه تولید داخل را نمی‌دهیم، گفت: امیدواریم این روند هم ادامه پیدا کند و ما برای اینکه نجات پیدا کنیم راهی جز این نداریم که از صنعتمان دفاع کنیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو مشکلات المپیک صنعت ایران صنعت ارز شیر خشک واردات رشد واردات رشد شیرخشک سازمان و غذا کاهش پیدا کرده شانه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۳۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت

در پی مذاکرات آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی و نگرانی‌ها درباره تورم در آمریکا، قیمت‌های نفت روز دوشنبه کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، برگزاری مذاکرات برای برقراری آتش‌بس بین گروه مقاومت فلسطین (حماس) و رژیم صیونیستی در قاهره و درنتیجه فروکش‌کردن نگرانی‌ها درباره ایجاد درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه، همچنین داده‌های مربوط به تورم در آمریکا و احتمال پایین‌نیامدن نرخ بهره بانکی در این کشور سبب شد قیمت‌ نفت روز دوشنبه (دهم اردیبهشت‌) یک‌درصد کاهش یابد.

قیمت  نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز دوشنبه تا ساعت ۶ و ۴۴ دقیقه به وقت گرینویچ با ۹۸ سنت یا ۱.۰۹درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۵۲ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) روز دوشنبه با ۸۳ سنت یا ۰.۹۹درصد کاهش، ۸۳ دلار و ۲ سنت در هر بشکه معامله شد.

تونی سیکامور، تحلیلگر بازار در مؤسسه آی‌جی، گفت: افزایش تلاش‌ها برای میانجیگری به‌منظور برقراری آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی، تنش‌های ژئوپلیتیک را کاهش داده و قیمت نفت را در معاملات ساعات اولیه روز دوشنبه پایین آورده است.

بازارها همچنین منتظر نتیجه بررسی سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا هستند که قرار است روز یکم مه (چهارشنبه، یازدهم اردیبهشت‌) اعلام شود.

داده‌های روز جمعه (هفتم اردیبهشت‌) نشان داد تورم آمریکا در ۱۲ ماه منتهی به ماه مارس ۲.۷درصد افزایش یافته است که از رقم هدف‌گذاری‌شده بانک مرکزی آمریکا مبنی بر رشد ۲درصدی تورم بیشتر است. کاهش نرخ تورم احتمال کاهش نرخ بهره را هم افزایش می‌داد؛ عاملی که محرک رشد اقتصادی و تقاضای نفت به‌ شمار می‌رود.

تینا تنگ، تحلیلگر مستقل بازار، گفت: تورم مداوم آمریکا نگرانی‌هایی را درباره تداوم بلندمدت رشد نرخ بهره بانکی ایجاد می‌کند که درنتیجه سبب افزایش ارزش دلار آمریکا و فشار بر قیمت کالاها می‌شود.

افزون بر این، داده‌های رسمی روز شنبه (هشتم اردیبهشت‌) نشان داد که با افزایش چشم‌انداز تقاضای نفت، رشد سود صنعتی چین در ماه مارس کاهش یافت و این تازه‌ترین نشانه مبنی بر کاهش تقاضای داخلی در دومین اقتصاد بزرگ جهان است.

دیگر خبرها

  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • بازیکنان منتخب «موتا پائز» به ۱۸ نفر کاهش پیدا کردند
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد