Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@11:20:02 GMT

نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در اهواز ساخته می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۳۷۰۸

نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در اهواز ساخته می‌شود

ایسنا/خوزستان سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور با اشاره به تفاهم‌نامه احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی بین وزارت نیرو و صمت، گفت: ۵۰۰ مگاوات از این تفاهم‌نامه توسط فولاد خوزستان در اهواز ساخته خواهد شد.

کیومرث زمانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تفاهم‌نامه احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی که صبح امروز دوشنبه (۱۹ مهرماه) با حضور وزیر نیرو و وزیر صمت انجام شد، اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه بین این وزارتخانه‌ها مقرر شده ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی پربازده جهت تامین برق پایدار صنایع کشور توسط شرکت‌های زیر مجموعه وزارت صمت در قالب ۱۴ ساختگاه نیروگاهی احداث شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۵۰۰ مگاوات این تفاهم‌نامه توسط شرکت فولاد خوزستان در اهواز احداث خواهد شد، افزود: مطابق این تفاهم‌نامه بسته‌های حمایتی جهت سرمایه‌گذاران (صنایع) پیش بینی شده تا این صنایع که عمدتا صنایع فلزی هستند برق مورد نیاز خود را توسط نیروگاه اختصاصی خود تامین کنند و مازاد برق تولیدی را به شبکه بفروشند.

معاون تحقیقات و برنامه‌ریزی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: این بزرگترین پروژه نیروگاهی در کشور است که هم زمان ۱۴ نیروگاه ظرف ۳ سال احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید.

زمانی عنوان کرد: شرکت برق منطقه‌ای خوزستان همکاری کاملی با مشاور پروژه نیروگاهی فولاد خوزستان در اهواز به عمل آورده و به زودی مطالعات اتصال به شبکه، تایید و جهت اخذ مجوز به وزارت نیرو ارسال خواهد شد.

وی بیان کرد: با احداث این نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی، برق مصرفی فولاد خوزستان از روی شبکه برق اهواز برداشته خواهد شد و ظرفیت آزاد شده در اختیار مردم خوزستان به ویژه کلانشهر اهواز قرار خواهد گرفت.

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور تصریح کرد: جهت اتصال این نیروگاه نیاز به احداث خط و پست ۴۰۰ کیلوولت آرنا بوده که با پیش بینی برق منطقه‌ای خوزستان در قرارداد فولاد خوزستان، عملیات احداث آن با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان از سال ۹۷ شروع شد و پیش بینی می‌شود تا قبل از تابستان ۱۴۰۱ بطور کامل وارد مدار شود و زیرساخت‌های اتصال نیروگاه را فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا، تفاهم‌نامه همکاری وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه ایجاد ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی از طریق احداث نیروگاه جدید و تکمیل سیکل نیروگاه‌های موجود توسط شرکت‌های صنعتی و معدنی با حضور وزرای این دو وزارتخانه امروز ۱۹ مهرماه امضا شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان نيروگاه شرکت برق منطقه ای خوزستان شرکت فولادخوزستان فولاد خوزستان تفاهم نامه ۵۰۰ مگاوات خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۳۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم‌نامه صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات با هدف تامین مالی شرکت‌های صادراتی در صنایع پیشرفته به امضا رسید.

سمانه توکلی مدیر بازاریابی و امور مشتریان صندوق ضمانت صادرات در مراسم این تفام‌نامه که امروز در محل نمایشگاه اکسپو برگزار شد، گفت: مشارکت در زمینه تعریف مدل‌های جدید حمایتی و تامین مالی با محوریت صادرات و صدور ضمانتنامه‌های مشترک جهت حمایت از شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان و بنگاه‌های فعال در صنایع پیشرفته از اهداف این تفاهم‌نامه است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های حمایتی و وثایق ترجیحی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری در زمینه اعتبارسنجی شرکت‌ها از اهداف این تفاهم‌نامه همکاری است.

توکلی عنوان کرد: همچنین تسهیل ارائه خدمات هر دو صندوق به ذی‌نفعان فعال در زمینه صادرات و صنایع پیشرفته در اولویت برنامه‌های امسال هر دو مجموعه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: همکاری در زمینه انتقال دانش فنی و تبادل تجارب و اطلاعات در ارزیابی ریسک و توسعه زمینه‌های آموزشی و پژوهشی، مشارکت در تامین مالی طرح‌های صادراتی با نرخ ترجیحی و حمایتی و هدایت جامعه هدف صنایع پیشرفته بالقوه به استفاده از ظرفیت‌های بیمه‌ای و ضمانت‌نامه‌ای صندوق ضمانت صادرات برای شرکت‌های صادراتی از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • استاندار مازندران؛ گره کور طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برقِ نیروگاه شهید سلیمی نکا را باز کرد