Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@04:13:03 GMT

اقدامات عمرانی و خدماتی شهرداری در دولتخانه صفوی

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۳۷۲۳

اقدامات عمرانی و خدماتی شهرداری در دولتخانه صفوی

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: تمامی بازارهای منتهی به حمام تازه مرمت شده شاهزاده‌ها ساماندهی می‌شود.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از سالیان گذشته اقدامات شایسته عمرانی و خدماتی در دولتخانه صفوی انجام شده که شامل ساماندهی میدان نقش جهان، ساماندهی بازارها و محورهای منتهی به دولتخانه و ابنیه‌های تاریخی، ساماندهی تنها باغ به جا مانده از صفوی و مرمت ابنیه های ارزشمند تاریخی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت دولتخانه صفوی تصریح کرد: دوران صفویه را می‌توان اوج شکل‌گیری شکوه و عظمت اصفهان دانست که این عظمت را می‌توان در مجموعه بی نظیر میدان نقش جهان شاهد بود؛ علاوه بر آن کاخ‌ها و باغ‌های با عظمت با معماری زیبای آن که تا دامنه کوه صفه ادامه داشت، اما متأسفانه اکنون اثری از آن باقی نمانده است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان ادامه داد: این شکوه و عظمت اقتدار و قدرت صفوی را دو چندان می‌کرد که جهانگردان معروف جهان را به شگفتی وامی داشت و اکنون آثار باقی مانده از آن دوران در منطقه مرکزی شهری منطقه سه شهرداری اصفهان به چشم می‌خورد.

وی افزود: ابنیه‌های موجود در دولتخانه صفوی صرفاً ساختمان و بنا نیست، بلکه فرهنگ و تمدن آن دوران در آن نهفته است که باید با مرمت و احیای آن برای آیندگان زنده و پاس نگاه داشته شود.

کارگر تصریح کرد: از دهه‌های گذشته ساماندهی میدان باعظمت نقش جهان و بازارهای اطراف آن مورد توجه شهرداری واقع شد و ساماندهی آن به همراه آزادسازی‌های اطراف ابنیه‌های با ارزش تاریخی به منظور کاهش رطوبت حاصل از تأسیسات و ساختمان‌های شهری در دستور کار این منطقه قرار گرفته و اجرایی شده است.

وی با اشاره به مرمت میدان نقش جهان و بازارهای اطراف آن گفت: از سالیان گذشته که میدان نقش جهان از ترافیک حذف شد، عملیات آسفالت‌برداری، نوسازی تأسیسات شهری و سنگفرش آن و خیابان‌های منتهی به این میدان انجام و بازارهای اطراف میدان نیز زیرسازی و سنگفرش و اکثر مکان‌ها، دیواره‌ها و سقف‌های معیوب مرمت و ساماندهی شد.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان ادامه داد: عملیات مرمت و احیای آبراهه‌ها و مسیرهای منتهی به تنها باغ شاهی صفوی که همان «باغ هشت بهشت» است توسط منطقه سه اجرا شد و با حذف ترافیک از چهارباغ عباسی و تبدیل به پیاده راه، عملیات ساماندهی چهارباغ عباسی شامل پیاده‌روها، پیاده راه و محور میانی با احداث آبراهه میانی و شش حوض، همچنین ساماندهی ضلع شرقی و حوض میانی میدان امام حسین (ع) توسط این منطقه انجام شد و در سال جاری مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به سایر اقدامات دولتخانه صفوی، اظهار کرد: عملیات ساماندهی بازار اصفهان حد فاصل میدان امام علی (ع) تا میدان امام (ره) نیز در سال گذشته توسط منطقه سه شهرداری کلید خورد.

کارگر خاطرنشان کرد: عملیات سنگفرش کف بازار، مرمت دیواره‌ها و سقف بازار با هزینه بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال در سال جاری به اتمام رسید و بلافاصله عملیات ساماندهی بازار رنگرزها از شبکه‌های متصل به بازار بزرگ در برنامه عمرانی این منطقه قرار گرفت.

وی ادامه داد: محدوده بازار رنگرزها شامل بازارچه نو شرقی، بازار نجارها و خود بازار رنگرزها را شامل شده و از طرفی این بازارها به حمام شاهزاده‌ها که توسط منطقه سه شهرداری مرمت و بازسازی شده، منتهی می‌شود.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان تصریح کرد: محدوده بازار رنگرزها مساحتی حدود هشت هزار متر مربع دارد، بدین منظور عملیات آسفالت‌برداری، زیرسازی و سنگ‌فرش این بازار همچنین مرمت دیواره‌ها و سقف با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال در دستور کار این منطقه قرار گرفته و حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی به سامانه‌های خیابان سپاه اشاره و تصریح کرد: خیابان سپاه تنها حلقه اتصال به جا مانده از پیاده راه دولتخانه صفوی از سمت چهار باغ عباسی و گذر از میدان امام حسین (ع)، خیابان سپاه به میدان امام (ره) بوده که ابتدا پیاده روهای ضلع شمالی و جنوبی این خیابان ساماندهی و عملیات آسفالت برداری این خیابان نیز در هفته گذشته به منظور اجرای عملیات سنگفرش انجام شده است.

کارگر گفت: عملیات ساماندهی ۴۰۰ متر باقی مانده از پیاده راه خیابان سپاه با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی با هزینه ۱۲۰ میلیارد ریال در دست اقدام است.

کد خبر 525348

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهر کلانشهر مدیر منطقه 3 شهرداری اصفهان شهرداری اصفهان دولتخانه صفوي بازار اصفهان مرمت و بازسازي پیاده روسازی دولتخانه صفوی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق عملیات ساماندهی میدان نقش جهان دولتخانه صفوی خیابان سپاه میدان امام پیاده راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۳۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی

معاون شهرداری رفسنجان با اشاره به اینکه اولویت اصلی این نهاد تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است؛ از تکمیل عملیات عمرانی ۲ میدان شهید عباس‌زاده و میدان واقع درشهرک یادگار امام خبر داد.

 به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو سید علی پورباقری معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری رفسنجان با اعلام این خبر گفت: اولویت اصلی مدیریت شهری در سال جاری تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است که در حال حاضر بیش‌از ۲۰ پروژه وجود دارد که مراحل پایانی خود را طی می‌کنند
وی با اشاره به تکمیل عملیات بازپیرایی میدان شهید عباس‌زاده در مساحت بالغ بر ۲۸۰۰ مترمربع، افزود: باتوجه به موقعیت مکانی این میدان در ورودی شهر و حاکم بودن شرایط ترافیکی بر ان عملیات بازپیرایی ان اجرا و هم‌اکنون به اتمام رسیده است.
او با اشاره به عملیات احداث میدان جدید در شهرک یادگار امام در مساحتی بالغ بر ۱۵۰۰ مترمربع، بیان کرد: ورودی شهرک یادگار امام از سمت خیابان پلیس و همجوار بودن با اردوگاه فعلی سبب‌شده این معبر یکی از ورودی‌های پر تردد به‌شمار آید که نیازمند ایمن سازی و اصلاح هندسی بود که در همین راستا عملیات اصلاح هندسی و احداث میدان در دستور کار قرارگرفت و اجرا شد و هم‌اکنون احداث این میدان تکمیل و به بهره برداری رسیده است.
پورباقری افزود: انجام عملیات خاکبرداری، خاکریزی، جدول‌گذاری و سنگ‌فرش، ایجاد فضای سبز، نورپردازی از جمله مهمترین اقدامات اجرا شده دراین دو پروژه است.

دیگر خبرها

  • موسوی: اگر منطقه ناامن شود همه کشورهای آن آسیب می‌بینند
  • ساماندهی زمین ورزشی روباز پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • اجرای طرح ساماندهی تردد موتورسیکلت‌ها در میدان امام اصفهان
  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)
  • تردد در معابر منتهی به میدان کتاب ساماندهی و کانالیزه شد
  • آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سنندج/ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه سطح شهر
  • آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • خیابان صنایع اهواز آسفالت می‌شود
  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی