Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از کناره گیری «سباستین کورتس» از مقام صدر اعظمی اتریش این سمت امروز توسط «الکساندر شالنبرگ»، وزیر امور خارجه تحویل و «مایکل لینهارت»، سفیر این کشور در فرانسه هم وزیر امور خارجه جدید اتریش می شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، بعد از کناره گیری "سباستین کورتس"، از سمت صدر اعظمی در آلمان، "الکساندر شالنبرگ"، وزیر امور خارجه وی این سمت مهم را عهده دار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"مایکل لینهارت"، هم قرار است بعد از روی کار آمدن شالنبرگ به عنوان صدر اعظم سمت قبلی وی یعنی وزیر امور خارجه را از او تحویل گیرد.

این خبر را سخنگوی الکساندر شالنبرگ که خود تا ساعاتی دیگر در دفتر ریاست جمهوری برای عهده داری سمت صدر اعظمی سوگند یاد می کند خبر داده است.

لینهارت تا به حال سفیر این کشور در فرانسه بوده و قرار است بعد از ظهر امروز در دفتر ریاست جمهوری حکم ریاست بر وزارت امور خارجه را از "الکساندر فان در بلن"، رئیس جمهور اتریش تحویل گیرد.

لینهارت 63 ساله مدتی را هم به عنوان معاون صدر اعظم وقت "ولفگانگ شوسل" در این کشور کار کرده است.

کورتس علت کناره گیری خود را این گونه اعلام کرده که اتریش در شرایط حساسی قرار دارد. صدراعظم اتریش تاکید کرد "این کمال بی‌مسولیتی است اگر که اتریش دچار هرج و مرج شود و یا روند کارها متوقف گردد."

"شالنبرگ" برای تکیه زدن بر کرسی صدراعظمی اتریش آماده می‌شودصدراعظم اتریش استعفا کرد

کورتس ابراز امیدواری کرد که ائتلاف حاکم متشکل از حزب خلق اتریش و حزب سبزها هم‌چنان به کار خود ادامه دهند.

کورتس می‌کوشد از تشکیل ائتلافی از چهار حزب برای قدرت‌گیری جلوگیری کند. یکی از این چهار حزب، حزب راست‌گرای "آزادی اتریش" است که رهبر آن پیش‌تر به دلیل فساد مالی مجبور به کناره‌گیری شده بود.

در پی تفتیش دفتر صدراعظم اتریش توسط دادستانی و پلیس بحران سیاسی در اتریش وارد مرحله تازه‌ای شد. کورتس به اتهام رشوه‌گیری و فساد مالی مواجه با پرونده‌ای شده که ظاهراً گریزی از رسیدگی به آن وجود نداشت. کورتس البته تمام اتهامات را رد کرده و خواستار شفاف‌سازی در این زمینه شده است.

وی در نهایت تحت فشارهای اپوزیسیون مجبور شد از سمت خود کناره گیری کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا وزیر امور خارجه کناره گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۳۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی وضعیت جنگ در نوار غزه را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: هرگونه گسترش عملیات نظامی در غزه پیامدهای وخیمی را در پی خواهد داشت.

بن فرحان در ادامه ضمن اشاره به راه حلی که عربستان از آن در مورد مساله فلسطین حمایت می‌کند بیان کرد: راه حل دو دولتی تنها راه حلی است که عدم بازگشت به وضعیت کنونی پس از چند سال را تضمین می‌کند.

همچنین وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد: ما روی توسعه اقتصادی در منطقه و دوری از اختلافات برای رویارویی با چالش‌ها تمرکز داریم.

کد خبر 6091345

دیگر خبرها

  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • کناره گیری وزیر اول مسلمان اسکاتلند
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود