Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از دفتر نخست وزیری انگلیس، دو طرف درباره ضرورت رویکرد هماهنگ برای تعامل با طالبان توافق گفت‌وگو و بر لزوم اهمیت پاسداری از حقوق بشر در این کشور تاکید کردند.

مقامات هند و انگلیس طی هفته‌های اخیر با رهبران طالبان دیدار کرده‌اند. به گزارش وزارت امور خارجه هند، « دی پاک میتال » نماینده این کشور شهریور ماه گذشته با « محمد عباس استانکزی » رهبر دفتر سیاسی طالبان در دوحه دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار دو طرف درباره امنیت شهروندان هند که در افغانستان باقی ماندند به بحث پرداختند. میتال نیز درباره نگرانی های هند درباره استفاده جنگجویان از خاک افغانستان برای حمله به این کشور سخن گفت. وی افزود، خاک افغانستان نباید برای فعالیت های ضد هندی و سایر فعالیت های تروریستی مورد استفاده قرار گیرد. نماینده طالبان اطمینان داد که این مسائل به شکلی مثبت مورد توجه قرار می گیرد.

این درحالیست که هند بیش از ۳ میلیارد دلار برای توسعه افغانستان سرمایه گذاری کرده بود و با دولت پیشین مورد حمایت آمریکا در افغانستان روابطی نزدیک داشت. اما با پیشروی سریع طالبان، دولت هند با انتقاداتی در داخل کشور در خصوص بازنکردن کانال های ارتباطی با طالبان  مواجه است. 

هفته گذشته هم هیاتی به سرپرستی نماینده ویژه بوریس جانسون برای نخستین بار پس از سقوط کابل راهی افغانستان شد تا با رهبران طالبان دیدار کند. «سایمون گس» نماینده ویژه نخست‌وزیر انگلیس در امور افغانستان و «مارتین لانگدن» کاردار سفارت انگلیس در افغانستان که موقتا به دوحه منتقل شده است در جریان این سفر که از پیش اعلام نشده بود با عبدالغنی برادر و عبدالسلام حنفی، معاونان نخست وزیر و امیر خان متقی، وزیر امور خارجه دولت موقت گروه طالبان دیدار کردند.

طبق بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس، آن‌ها درباره نحوه کمک به افغانستان در خصوص بحران انسانی، اهمیت جلوگیری از تبدیل شدن این کشور به محل پرورش تروریسم و ضرورت ادامه خروج امن آن‌هایی که مایل به ترک این کشور هستند بحث و تبادل نظر کردند. گس و لانگدن همچنین درباره برخورد طالبان با اقلیت‌ها و حقوق زنان و دختران گفت وگو کردند.

به گزارش دفتر نخست وزیری انگلیس، جانسون و مودی همچنین درباره توسعه همکاری‌های تجاری و دفاعی میان دو کشور گفت‌وگو کردند. از سرگیری پروازها بین دو کشور و مسائل تغییرات آب و هوایی از دیگر مواردی بود که دو طرف درباره آن بحث و تبادل نظر کردند.

برچسب‌ها هند بوریس جانسون نارندرا مودی انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند بوریس جانسون نارندرا مودی هند بوریس جانسون نارندرا مودی انگلستان گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۴۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت طالبان با یک هیأت بزرگ اقتصادی امروز با هدف تسهیل تجارت و ترانزیت به استان سیستان و بلوچستان در ایران سفر کرد.

شرکت در نشست «امکان‌سنجی و تسهیل روند همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور» و رایزنی درباره توسعه روابط تجاری و ترانزیتی بین ایران و افغانستان با محوریت سیستان از اهداف این سفر است.

پیش از این یک هیأت اقتصادی سی و دو نفری از افغانستان به سرپرستی ملا عبدالغنی برادر که در ترکیب آن سه وزیر و معاونان تعدادی از وزارتخانه‌ها حضور داشتند به ایران سفر کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • مناقشه آبی ایران و افغانستان وارد فاز جدیدی شد