Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-05@16:33:20 GMT

خدمت به مردم بدون اجر و پاداش نمی ماند

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۴۳۱۳

خدمت به مردم بدون اجر و پاداش نمی ماند

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: خدمت به مکتب اهل بیت(ع) و مردم بی جواب و بدون اجر و پاداش نخواهد بود و آن حضرات معصومین(ع) براساس آنچه فرموده اند در روز قیامت با شفاعت انسان اجر و پاداش خادمان خود را خواهند داد.

 به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی، در مراسم معارفه شهردار جدید شهر محمود آباد نمونه قزوین گفت: خدمت به خلق خدا، در فرهنگ قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام، ارزش و ثواب فراوانی دارد و در قرآن کریم آمده است؛ «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنینَ» خداوند متعال کسانی را که کار خیر و نیک انجام می‌دهند دوست می‌دارد و چقدر خوب است که انسان محبوب خدا باشد،   پس با خدمت و کمک به یکدیگر می‌توان به رضایت الهی و لذت‌های جاودان آخرت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شهر محمودآباد نمونه خاطرنشان کرد: خدمت به مردم و مسلمانان از چنان جایگاهی برخوردار است که در برخی روایات در کنار ایمان به خدا از بالاترین خصلت‌ها شمرده شده است.

وی ادامه داد: همه وظیفه دارند گره گشای مشکلات یکدیگر باشند و کوتاهی در این زمینه، کفر عملی و گناه بزرگی است، ولی گناه بزرگ‌تر و مصیبت دردناک‌تر آن است که انسان، گره روی گره دیگران بیندازد.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: خدمت رسانی صادقانه و خالصانه به مردم می تواند موجب غفران و بخشش پاره ای از گناهان و جبران کننده کاستی‌های انسان گردد و موجب وصول و راهنمایی انسان به بهشت الهی گردد.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: تمام فضائل و اجر و پاداشی که برای خدمت رسانی به مردم در نظر گرفته شده مشروط به این است که خدمت به دیگران از نیت خالصانه و صادقانه و فقط در جهت تقرب به خدا و احیای ارزشهای دینی صورت پذیرد، نه اینکه بخاطر رسیدن به پول و ثروت و یا محبوب شدن پیش مردم و یا کسب شهرت و پیدا کردن نام نیک و یا رسیدن به مقام و منصب و سایر موارد این چنینی صورت پذیرد که در این صورت انسان را از پاداش الهی و اخروی محروم می‌سازد.

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: خدمت به مکتب اهل بیت(ع) و مردم بی جواب و بدون اجر و پاداش نخواهد بود و آن حضرات معصومین(ع) براساس آنچه فرموده اند در روز قیامت با شفاعت انسان اجر و پاداش خادمان خود را خواهند داد.

منبع: خبرگزاری حوزه

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خدمت به مردم پاداش قیامت اجر و پاداش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۴۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم معلمان در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،ماموستا فایق رستمی با بیان اینکه معلم نقش هدایتگری در جامعه را بر عهده دارد و رسالت او هم ردیف رسالت انبیاالهی است، افزود: معلمان به عنوان قشر تاثیرگذار جامعه نزد خداوند متعال جایگاه والایی دارند.
وی در ادامه با تبریک روز بسیج دانش آموزی و بسیج سازندگی، افزود: بسیجیان همواره در مسیر ارزشمند خدمت به مردم سربلند و ثابت قدم باشند.
خطیب جمعه سنندج در بخش دیگری از سخنان خود به حمایت دانشجویان دانشگاههای آمریکا و اروپا از مردم بی دفاع غزه اشاره کردو گفت: این موضوع بیانگر نزدیک شدن نابودی و افول استکبار و آزادی قدس شریف است
وی در پایان تاکید کرد: از دیدگاه اسلام، بزرگترین کار، خدمت به جامعه و فقرا و تلاش برای توسعه و آبادانی است، همان کاری که دولت اکنون در دستور کار قرار داده است.

دیگر خبرها

  • ۸۳درصد مشترکان برق قزوین کم‌مصرف هستند
  • کمربندی نسیم شمال بدون قطع یک‌ درخت احداث شد
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • تجلیل از معلمان نمونه استان قزوین 
  • دنیا باید منتظر کسی که پول دارد بماند!/ کشتن انسان‌ها بدون ترس
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین
  • کشف بقایای اجساد انسان‌ها در مقر هیتلر در لهستان
  • تکریم معلمان در جامعه نهادینه شود
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت
  • خدمات فرهنگی و عمرانی حوزه شهری خارگ افزایش یافت