Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، این دور از اجلاس جهانی کشورهای عضو کنوانسیون تنوع زیستی سازمان ملل متحد به علت پاندمی کرونا با یک سال تاخیر و در دو بخش مجازی از ۱۹ تا ۲۳ مهرماه سال جاری و بخش حضوری در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود و ایران در هر دو بخش حضور فعالی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مرجع ملی کنوانسیون تنوع زیستی در حاشیه نخستین روز از این اجلاس در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: توقف زوال زیستی و احیای تنوع زیستی از بین رفته از اهداف اصلی این اجلاس برای تدوین چارچوب یا سند راهبردی جدید برای سال ۲۰۳۰ است.

اسکندر زند با بیان این که این احلاس هر دو سال یکبار برگزار و برنامه ۱۰ سال قبل ارزیابی و نسخه برنامه ۱۰ سال آینده در حوزه تنوع زیستی بررسی و به تصویب گذاشته می شود، اظهار داشت: اهمیت این دور از اجلاس در این است که علاوه بر تدوین چارچوب برنامه ده سال آینده، رویکردها برای ۳۰ سال آینده نیز تعیین و تصویب خواهد شد.

وی افزود: با توجه به این که ارزیابی برنامه ۱۰ سال گذشته از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ وضعیت اسفباری را در مورد تنوع زیستی نشان می دهد، از این رو برنامه ۱۰ سال آینده را باید طوری برنامه ریزی کرد که حداقل روندهای تخریب تنوع زیستی متوقف و تنوع از دست رفته احیا و ترمیم شود.

زند، یکپارچگی اکوسیستم ها حداقل به میزان ۱۵ درصد، کاهش حداقل ۱۰ برابری سرعت انقراض گونه ها، کاهش ۵۰ درصدی خطر انقراض گونه ها، حفظ تنوع ژنتیکی تمام گونه ها تا ۹۰ درصد، حفظ و ارج نهادن به خدمات طبیعت به انسان از طریق افزایش حفاظت و بهره برداری پایدار از منابع تولید، تقسیم عادلانه و مساوات منافع ناشی از بهره برداری از منابع ژنتیکی و استفاده مجدد بخشی از آن برای حفاظت و بهره برداری پایدار از تنوع زیستی و حمایت های مالی لازم برای اجرای سند راهبردی جدید را از اهداف کلان این اجلاس تا سال ۲۰۵۰ عنوان کرد.

وی در همین حال گفت: در نسخه سند راهبردی جدید تعدادی شاخص برای سال ۲۰۳۰ تعیین شده که همه کشورها باید به آن برسند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مرجع ملی کنوانسیون تنوع زیستی احیای ۲۰ درصد اکوسبستم های آسیب دیده، افزایش حداقل ۳۰ درصدی مناطق حفاظت شده، کاهش ۵۰ درصدی گونه های مهاجم، کاهش ۵۰ درصد آلودگی ها، کاهش ۳۰ درصد آفت کش های شیمیایی و پایدار کردن کشاورزی را از جمله این شاخص ها برشمرد.

وی همچنین به دیگر شاخص های تعیین شده در نسخه سند راهبردی جدید تنوع زیستی اشاره کرد و اذعان داشت: در این نسخه آمده کشورها باید تا سال ۲۰۳۰ علاوه بر حذف زباله های پلاستیکی و جریان سازی تنوع زیستی در تمام امور به کاهش ۵۰ درصدی زباله دست یابند.

زند اضافه کرد: در نسخه سند راهبردی جدید، کاهش سالانه ۵۰۰ میلیارد دلار از مشوق های مضر در کل جهان مانند مشوق های مربوط به مصرف کودهای شیمیایی و سموم و همچنین تامین مالی ۲۰۰ میلیارد دلار در سال برای اجرای برنامه ها در راستای حفظ تنوع زیستی مطرح شده است.

وی بهره برداری بی رویه از منابع پایه مانند آب، خاک، جنگل و مراتع، تخریب زیستگاه ها و تغییر کاربری اراضی را از عوامل مهم از بین رفتن تنوع زیستی در دنیا عنوان کرد.

زند افزود: این سه عامل حدود ۸۰ درصد در از بین رفتن تنوع زیستی نقش دارند.

گفتنی است در این اجلاس هیات ایرانی متشکل از نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مراجع ملی ذیل کنوانسیون تنوع زیستی به سرپرستی اسکندر زند مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مرجع ملی کنوانسیون تنوع زیستی حضور دارند.

پربیننده ترین برنج ایرانی ارزان شد صدور مجوز واردات تخم مرغ برای تامین ذخایر پشتیبانی/ افزایش ۶۵۰۰ تومانی قیمت مصوب هر شانه تخم مرغ صادرات دام زنده آزاد شد قیمت ماهی قزل‌آلا دوبرابر شد برنج ارزان می شود!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تنوع زیستی کنوانسیون تنوع زیستی سند راهبردی جدید برنامه ۱۰ سال جهاد کشاورزی کاهش ۵۰ درصد بهره برداری سال آینده گونه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۴۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنوانسیون کارخدمه رانندگان (AETR) با تصویب در پاستور جهت گام آخر به بهارستان ارسال شد

تین نیوز

با مساعی کمیسون های تخصصی هیات دولت، کنوانسیون AETR (کار خدمه رانندگان) پس از تصویب در هیات وزیران به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جا ده ای، مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل ونقل بین المللی این سازمان گفت: این کنوانسیون یک توافق نامه بین المللی است که درباره شرایط حرفه ای فعالیت خدمه رانندگان حمل و نقل بین المللی اتومبیل اعمال می شود.
جواد هدایتی اظهار داشت: الحاق به کنوانسیون های مهم و کاربردی بین المللی از نظر همسان سازی با مقررات و استاندارهای جهانی زمینه ساز حضور پر قدرت ناوگان بین المللی إیرانی در منطقه بوده بنابراین همواره از اولویت های کاری سازمان بوده است.
وی افزود: ارسال کنوانسیون AETR به مجلس شورای اسلامی نشان از اراده جدی دولت جمهوری اسلامی ایران به ارتقای شرایط کاری و زندگی حرفه ای خدمه رانندگان بوده و تسریع در خاتمه تشریفات استصوابی این کنوانسیون، می تواند بهبود چشمگیری در عملکرد حمل و نقل بین المللی جاده ای و افزایش سطح ایمنی و کیفیت استاندارد خدمه رانندگان إیرانی را به همراه داشته باشد.
هدایتی خاطرنشان کرد: کنوانسیون AETR شامل مجموعه ای از قوانین و مقررات است که در مورد ساعات کاری، استراحت، حداکثر سرعت، بازرسی و نگهداری خودروها، محدودیت های سنی، و شرایط کاری خدمه رانندگان تعریف شده است. به گفته مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل ونقل بین المللی این معاهده توسط مراجع عالی بین المللی ناظر بر حمل ونقل جاده ای از جمله کمیته حمل ونقل زمینی کمسیون اقتصادی اجتماعی سازمان ملل در اروپا (UNECE-ITC) و اتحادیه حمل ونقل بین المللی جا ده ای (IRU) و مجمع جهانی راه (PIARC) تهیه شده و توسط بسیاری از کشورها به عنوان یک استاندارد بین المللی اجباری در نظر گرفته می شود و عدم اجرای آن با جرائم مالی و محرومیتهای سنگین روبرو می شود.
مدیرکل دفتر ترانزیت در خاتمه یادآور شد: با تصویب و اجرای کنوانسیون حمل محمولات فسادپذیر (ATP) و نیز اخرین مراحل استصوابی کنوانسیون حمل محمولات خطرناک (ADR)، موافقتنامه کارخدمه (AETR) ناوگان جاده ای، سومین کنوانسیون عمده حمل ونقل بین المللی است که سیر مراحل تصویب آن در دولت سیزدهم در حال ثمربخشی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کنوانسیون کارخدمه رانندگان (AETR) با تصویب در پاستور جهت گام آخر به بهارستان ارسال شد
  • سازمان ملل: آواربرداری در غزه احتمالاً ۱۴ سال طول می‌کشد
  • «حفاظت» به بقای گونه‌ها کمک می‌کند
  • توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس/ رسیدگی به مسائل نابرابری اجتماعی
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • روز جهانی سلامتی زنان + تاریخچه و پوستر World Women’s Wellness Day
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟