Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@18:14:56 GMT

زنجیره مرغ تخم‌گذار در قهاوند احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۴۳۲۶

زنجیره مرغ تخم‌گذار در قهاوند احداث می‌شود

به گزارش ایرنا، علیرضا قراگوزلو روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این طرح شامل مرغ تخم‌گذار، مرغ پولت، مرغ مادر تخم‌گذار، کارخانه جوجه‌کشی ، فرآوری پوکه تخم‌مرغ، کود خشک‌کنی، تخم مرغ پاستوریزه و خوراک طیور بسته‌بندی تخم مرغ است که کمک شایانی به تنظیم بازار خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سطح استان همدان سه زنجیره تخم گذار تعریف شده که اولین این طرح‌ها به عنوان بزرگترین واحد مرغ تخم‌گذار خاورمیانه کلنگ‌زنی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: دومین طرح زنجیره مرغ تخم گذار با ظرفیت ۴۰۰هزار قطعه در شهرستان بهار احداث می شود.

قراگوزلو عنوان کرد: سومین زنجیره مرغ تخم گذار نیز با ظرفیت ۳۰۰هزار قطعه در ملایر پیش‌بینی شده  که با کلنگ‌زنی و ورود این سه زنجیره به تولید، میزان تولید استان همدان در ۲ سال آینده به سه برابر افزایش می یابد.

مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به ۱۹ اکتبر روز جهانی تخم مرغ، افزود: دلیل کمبود تخم مرغ، افزایش مصرف این محصول در بخش های صنعتی است.

قراگوزلو خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۵درصد تخم مرغ تولید شده در بخش صنعتی چون کارخانه های سس، ماکارونی، کیک و کلوچه مورد استفاده قرار می گیرد که با توجه به افزایش صادرات این محصولات میزان استفاده و مصرف تخم مرغ هم افزایش داشته و این امر خود دلیلی بر کمبود تخم مرغ به شمار می رود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر استان همدان دارای ۴۴ واحد پروانه دار مرغ تخم‌گذار با ظرفیت یک میلیون و ۷۶۷هزار و ۳۶۰ قطعه بوده که در سال‌های گذشته واحدها در بهترین حالت ممکن بیشتر از ۷۰۰هزار قطعه مرغ تخم گذار نداشتند.

قراگوزلو  افزود: در حال حاضر  یک میلیون و ۱۰۰هزار قطعه مرغ تخم گذار در حال تولید و یک میلیون و ۳۰۰هزار قطعه مرغ تخم گذار در داخل سالن های واحدهای مرغ تخم گذار سطح استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: سالیانه در استان همدان ۱۹ هزار تن تخم مرغ تولید میشد و  در حال حاضر میزان تولید تخم مرغ استان به ۲۵ هزار تن رسیده است.

قراگوزلو با اشاره به کسری سالیانه  هزار و ۲۰۰ تن تخم مرغ استان همدان اضافه کرد: این میزان کسری تخم مرغ از سایر استان های همجوار تامین می شود.

به گفته وی ۱۳ استان ۸۵درصد تخم مرغ کشور را تامین می کنند و همدان نیز جزء این استانها به شمار می رود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی همدان تخم مرغ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی همدان تخم مرغ وزارت جهاد کشاورزی همدان تخم مرغ مرغ تخم گذار استان همدان حال حاضر تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۴۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت در نشست قرارگاه مرکزی امنیت غذایی گفت: با همت بخش خصوصی و در راستای ارتقای تولید، از ابتدای فروردین تاکنون ۲ میلیون و ۲۸۶ هزار قطعه جوجه در واحدهای مرغداری انجام که این میزان جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۷ درصد افزایش دارد.

سید محمد رضا سیدحسینی تصریح کرد: با این میزان جوجه ریزی ۳۹۰۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف می شود.

وی گفت: به منظور افزایش ضریب خوداتکایی استان به گوشت مرغ ۳۲۷ واحد ۲۰ هزار قطعه ای مرغ گوشتی و ۱۵ واحد مرغ تخم گذار ۲۰ هزار قطعه ای با سرمایه‌گذاری بیش ۲۶۰۰ میلیارد تومان بخش خصوصی در حال ساخت است.

حسینی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۴۰۰ واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای فعال با ظرفیت ۸ میلیون قطعه در هر دوره در استان سیستان وبلوچستان مشغول تولید هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور همدان با بسته‌های سرمایه‌گذاری جدید در نمایشگاه اکسپو
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • حال موسیقی ایران خوب است
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان