Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه علیرغم تمامی محدودیت‌ها باید امکان حضور بیشتر دانشجویان در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها داده می‌شد، گفت: ما قول حضور رئیس جمهور در روز ۱۶ آذر در دانشگاه تهران را گرفتیم و امیدواریم در این مراسم شاهد حضور بیشتر دانشجویان و فعالان دانشجویی باشیم.

دکتر سیدمحمد مقیمی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص جزئیات برگزاری مراسم امروز آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی گفت: برای حضور در این برنامه ما با محدودیت زیادی مواجه بودیم و صرفا می‌توانستیم تعداد محدودی از مسئولان دانشگاه تهران، علوم پزشکی تهران، وزارت بهداشت و وزارت علوم را به این برنامه دعوت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع دانشگاه علوم پزشکی تهران در مجموع ۳۵ ظرفیت برای حضور در مراسم امروز را داشت به همین جهت امکان حضور بیشتر دانشجویان را در تالار مراسم نداشتیم.

سرپرست دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه رتبه‌های برتر کنکور امسال تماما در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها حضور داشتند، گفت:‌ حدود ۳۰ نفر از این دانشجویان رتبه‌های برتر بودند و حدودا ۱۰ دانشجو غیر از رتبه‌های برتر را توانستیم در این مراسم دعوت کنیم.

دکتر مقیمی در خصوص نحوه انتخاب نماینده دانشجویان برای سخنرانی در مراسم سال تحصیلی دانشگاه‌ها گفت: امکان اینکه برای حضور در این مراسم از همه دانشجویان نظرسنجی انجام شود، عملا فراهم نیست. در واقع یکسری بررسی‌هایی صورت می‌گیرد تا اگر دانشجوی نخبه‌ای باشد و حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد بتواند در حضور رئیس جمهور سخنرانی کنند. اگرچه نماینده دانشجویان در سخنرانی‌شان اشاره کردند که ضروری بود که تشکل‌های دانشجویی در این مراسم دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کردند.

وی تأکید کرد: وقت مراسم امروز آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها به اندازه‌ای محدود بود که من هم نتوانستم به طور کامل سخنرانی کنم و حتی سخنرانی وزرا در مراسم امسال حذف شد، این در حالی بود که معمولا هر سال وزرای علوم و بهداشت در این مراسم سخنرانی می‌کردند که متأسفانه در مراسم امسال فرصت صحبت نداشتند. البته علیرغم این محدودیت‌ها فکر می‌کنم بایستی تعداد دانشجویان سخنرانی بیشتر بود.

سرپرست دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: ما این قول را گرفتیم آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در ۱۶ آذر یعنی روز دانشجو نیز در دانشگاه تهران حضور پیدا کنند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها دانشگاه تهران رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۴۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد

رئیس‌جمهور فرانسه امروز – پنجشنبه – ضمن هشدار نسبت به «احتمال مرگ اروپا»، تاکید کرد که این قاره در «نقطه بحرانی» قرار دارد و جهت مقابله با رقبای جهان باید اقدامات بیشتری انجام داد.

به گزارش ایسنا، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه طی سخنرانی در دانشگاه سوربُن فرانسه واقع در پاریس، پایتخت این کشور بیان کرد: «خطری مبنی بر مرگ اروپا وجود دارد. اروپا در نقطه بحرانی قرار دارد و در مقابل رقبایی که با سرعت بالا در حال تجدید تسلیحات هستند، باید اقدامات بیشتری انجام دهد.»

خبرگزاری فرانسه به نقل از رئیس‌جمهور این کشور نوشت: «اروپا احتمال دارد بمیرد و این فقط به انتخاب‌های ما بستگی دارد.»

وی افزود: «در شرایطی که قوانین تجارت آزاد جهانی توسط رقبای اصلی به چالش کشیده شده است، خطر عقب ماندن به لحاظ اقتصادی برای اروپا وجود دارد و باید الگوی رشد خود را بازنگری کند.»

ماکرون ۴۶ ساله که همچنان سه سال از دومین و آخرین دوره‌اش در ریاست‌جمهوری باقی می‌ماند، گفت: «در دنیایی که قوانین بازی تغییر کرده است، اروپا در برابر خطراتی که در جهان مواجه می‌شود، مسلح نیست.»

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه سخنرانی‌اش صراحتا هشدار داد: «طی یک دهه آینده، خطر تضعیف اروپا یا حتی سقوط آن بسیار زیاد است. از اروپا می‌خواهیم از یک اقلیت راهبردی بیرون بیاید؛ مسئله‌ای که او را بیش از اندازه به انرژی روسیه و در حوزه امنیت به ایالات متحده وابسته کرده است.»

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • اعلام مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته جاری‌
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • سخنرانی رئیس جمهور در امامزاده حسن(ع) تهران
  • رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • دانشجویان حامی فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم
  • حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی