Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@10:22:33 GMT

۷۰ درصد جرایم سنگین استان در مشهد روی می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۴۶۸۳

۷۰ درصد جرایم سنگین استان در مشهد روی می‌دهد

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: ۷۰ درصد جرایم سنگین استان در مشهد متمرکز شده‌ است و با توجه به ویژگی‌های خاص این کلانشهر، باید نیروی انتظامی توان مضاعفی را برای مدیریت موضوعات زائر و مجاور در این شهر بگذارد.

به گزارش قدس آنلاین، سردار محمدکاظم تقوی امروز در نشست علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: به این منظور طرحی برای ارتقای فرماندهی انتظامی مشهد به ناجا داده شده تا مشهد با فرماندهی ویژه مدیریت شود و از اختیارات و ساختار مناسب برخوردار باشد که این طرح در مسیر بررسی کارشناسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: همچنین بخشی از پلیس‌های تخصصی را نیز به فرماندهی مشهد واگذار کرده‌ایم تا بتوانند موفق‌تر با جرایم برخورد کنند.
سردار تقوی اضافه کرد: در مشهد هر پنج ثانیه یک ماموریت پلیسی انجام می‌شود و هر سه ثانیه به یک درخواست شهروندان در مرکز ۱۱۰ پاسخگویی می‌شود که با این حجم جمعیت، کار و زائرپذیری در مشهد باید توان مضاعف گذاشت.
وی گفت: وجود معتادان متجاهر از معضلات این شهر است، امروز در هر نقطه از شهر به ویژه کمربندی و حاشیه شهر، معتادان متجاهری وجود دارند و برای ساماندهی این موضوع نیاز است شورای اسلامی شهر به صورت جهادی و انقلابی ورود داشته باشد.
فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: با پیگیری و همت شورای شهر و مدیریت شهری باید چهره نازیبای مشهد پاکسازی شود و از سویی با توجه به آغاز فصول سرد سال، این افراد در روزهای سرد بیشتر در معرض آسیب هستند که باید به صورت فوری اقدام و تخصیص اعتباری برای ساماندهی این افراد انجام شود.
وی افزود: زندان مشهد نیز در داخل شهر خیلی چهره مناسبی برای شهر ندارد که برای انتقال آن پیگیری‌هایی صورت گرفته‌ است اما بدون شک با همت شورای شهر و مدیریت شهری این انتقال سریعتر به سرانجام خواهد رسید.
سردار تقوی خاطرنشان کرد: ما متولی ساماندهی زندان نیستیم اما متولی امنیت هستیم و بخشی از دغدغه ما زندان است، وجود زندان در داخل شهر از نظر امنیتی ممکن است در آینده نگرانی‌هایی به همراه داشته باشد لذا باید به بیرون از شهر منتقل شود که شهرداری ظرفیت خوبی در این زمینه دارد.  
فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: حاشیه شهر نیز از معضلات اصلی است و علاوه بر اقدامات انجام شده، توسعه و گسترش نیروی انتظامی در آن منطقه ضروری است که با مشارکت شورای شهر محقق می‌شود.
وی گفت: در برنامه توسعه‌ مقرر شده است با مشارکت استانداری ۱۵ کلانتری جدید در شهر مشهد ایجاد شود که در جلسات حاشیه شهر با موافقت استانداری ساخت ۱۰ کلانتری تصویب شده و امیدواریم تا سال ۱۴۰۱، هشت کلانتری به بهره‌برداری برسد.
سردار تقوی اضافه کرد: در حوزه پلیس راهور نیز تا کنون اقدامات زیربنایی خوب و بی‌نظیری در شهر صورت گرفته، پلیس راهور در داخل شهر ماموریت‌های مختلفی دارد، همدلی و همراهی شورای شهر و مدیریت شهری در سالهای قبل باعث شده خیلی از زیرساختها تامین شود و می‌توان در اقدامی حساب شده شهر را به لحاظ نرم‌افزاری در این حوزه مدیریت کرد و باید از این زیرساختها نهایت بهره را ببریم.
وی ادامه داد: در تمام مناطق شهرداری نیز مناطق پلیس راهور فعال شده و باید هماهنگی کاملی بین شهرداری و واحدهایی که می خواهند نظم و انضباط را به نمایش بگذارند، وجود داشته باشد.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی اضافه کرد: کارهای خوبی در سه سال گذشته توسط شهرداری برای تسهیل رفت و آمد شهروندان صورت گرفته و اماکن خوبی نیز برای فراغت مردم پیش‌بینی شده که باید توسعه یابد.
سردار تقوی افزود: پلیس از هیچ کمکی برای موضوعات شهری فروگذار نمی کند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فرمانده انتظامی خراسان رضوی فرمانده انتظامی سردار تقوی شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۴۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،‌مدیرکل زندان‌های فارس رهاورد برگزاری ۱۶ جشن گلریزان در استان را کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد اعلام کرد.
اسحاق ابراهیمی، با بیان اینکه پارسال بیش از ۶۵۰ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های فارس با کمک خیران آزاد شده‌اند، گفت: در حال حاضر بیش از ۹۵۰ زندانی جرایم غیر عمد مالی در زندان‌های استان حضور دارند که چشم انتظار کمک خیران هستند.
وی دومین مرحله از پویش سهم من ۴۰ را نیز مورد استقبال مردم توصیف و اظهار کرد: بیش از ۶ هزار تراکنش تاکنون انجام و نزدیک به ۷ میلیون تومان در این حوزه جمع‌آوری شده است، ضمن اینکه شهروندان و هم‌استانی‌های عزیز در جریان باشند، کمک‌های هر نفر ۴۰ هزار تومانی آنان به تعداد اعضای خانواده، می‌تواند زمینه آزادی کل زندانیان جرایم غیر عمد را فراهم سازد و این برگ زرینی در تاریخ اجتماعی مردم فرهیم، نوع دوست و فرهنگ‌ساز استان خواهد بود.
رئیس ستاد دیه فارس یادآور شد: شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۰۹۶۱ به نام ستاد دیه استان فارس آماده دریافت کمک‌های مردم برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان و اهدای شادی به خانواده‌های بی پناه آنان است.

دیگر خبرها

  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • سرقت در ورامین دستگیری در مشهد
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • ۳۱۰ نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت در شهر مشهد جان باختند
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • پیشرفت ۸۵ درصد طرح نور در مازندران
  • جشن گلریزان کمک به زندانیان جرایم غیر عمد در گرمسار
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • ۶۷ درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد