Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی بعد از ظهر دوشنبه در آئین تکریم و معارفه استاندار اصفهان، با بیان اینکه کم آبی مسئله عمومی در کشور است، اظهار داشت: در سفری که به بندرعباس داشتم این منطقه کمتر از ۲۰ میلی متر آب داشت و در برخی استان‌هایی مانند خوزستان که نباید مشکل آب داشته باشند، همین معضل وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما باید متصل شویم به لطف الهی تا خداوند باران را بر ما بباراند.

وی با بیان اینکه در حوزه آب چندین برنامه عمومی مهم وجود دارد، افزود: انتقال آب به اصفهان به جد باید پیگیری شود زیرا این استان در منطقه خشک قرار دارد. از سوی دیگر با کمبود آب باید سازگار شد و الگوی مصرف را اصلاح کرد، باید به قطره قطره آب توجه داشت.

وزیر کشور با اشاره به اینکه سه درصد نرخ رشد کشور مربوط به بهره وری است، ابراز داشت: در حالی که در حوزه آب و انرژی بهره وری ما کم است و الگوی مصرف به گونه‌ای است که بهره وری پایین است و این امر در شأن یک امت اسلامی نیست زیرا در اسلام اسراف و تزویر نکوهش شده است و این مهم برای اثر بخشی و کارایی باید مدنطر قرار گیرد.

وحیدی با تاکید بر لزوم هم اندیشی با اندیشمندان و دانشگاهیان حوزه آب، گفت: موضوع آب و کشاورزی اولین مسئله ما است و قویاً مرکز علم و دانش، که اصفهان اولین پارک علمی و فناوری را دارد بهترین شهری است که به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه باید تولید ناخالصی تا ۵۰ درصد افزایش یابد، تصریح کرد: اقتصاد را به سمت دانش بنیان باید و یکی از مفهوم‌های آن افزایش بهره وری است که در دستور کار قرار می‌گیرد.

وزیر کشور با بیان اینکه انتقال آب بین حوضه‌ای و آب‌های مرزی و همچنین آبخیزداری باید در الگوی آمایش کشور خود را نشان دهد، گفت: یک آمایش سرزمین بر اساس اسناد بالا دستی باید وجود داشته باشد که هنوز با گذشت ۲۰ سال به نتیجه نرسیده است در حالی که آمایش سرزمین تجلی جغرافیای سیاسی یک کشور و استان سرافراز اصفهان که نقطه کلیدی و منشأ تحولات زیادی بوده است و از نظر سرمایه انسانی و دانشی است باید بر اساس آن طرح استخراج شود.

خبر تکمیل می‌شود...

کد خبر 5324806

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد وحیدی وزیر کشور اصفهان بوشهر ویروس کرونا شهادت امام رضا ع آمار کرونا واکسن کرونا کرمانشاه هفته ناجا خطبه های نماز جمعه عکس استانها گرگان مشهد هفته نیروی انتظامی نیروی انتظامی امام رضا ع بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۴۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره ملی تدریس خلاق در دانشگاه کردستان

رئیس دانشگاه کردستان در آیین افتتاحیه جشنواره ملی تدریس خلاق در آموزش عالی گفت: توسعه فناوری نباید ما را از ارتباط رو در رو غافل کند بلکه باید از آن به عنوان ابزاری برای افزایش بهره وری بهره گرفت.

حامد قادرزاده ادامه داد: دانشگاه محل آموزش و انتقال یافته‌های آموزشی و مبانی نظری است و بدون آموزش فعال به هیچ عنوان نمی‌توان تابع زندگی را در حوزه علمی استمرار بخشید.

رئیس دانشگاه کردستان بیان کرد: دانشگاه‌ها امروزه برخلاف گذشته صرفا انتقال دهنده مطالب آموزشی نیستند و وظایف سنگین تری دارند و ما نیاز داریم به اینکه مسئله محور حرکت کنیم.

وی تمام تلاش این جشنواره را تدوین برنامه مناسب آموزشی برای دانشجویان دانست و تاکید کرد: همه امکانات در دسترس را باید برای ایجاد شناخت بهتر و استفاده بهینه از منابع کمیاب در مقابل نیاز‌های نامحدود بشر بکار گرفت.

 این جشنواره به مدت سه روز و با حضور سخنرانانی از دانشگاه‌های سراسر کشور به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اکسپو وعده صادق ۲ بود/ لزوم اصلاح رفع تعهد ارزی از ۳ کشور همسایه
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • برگزاری جشنواره ملی تدریس خلاق در دانشگاه کردستان
  • مسیر خلق دانش و انتقال آن به عرصه های کشاورزی باید تقویت شود
  • لزوم مردمی شدن کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان
  • انتقال فناوری به حوزه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست