Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@02:31:05 GMT

حضوری شدن تدریس از نیمه آبان

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۵۳۶۱

حضوری شدن تدریس از نیمه آبان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد در شورای آموزش و پرورش استان گفت: باید همه تمهیدات لازم برای بازگشایی مجدد مدارس به صورت حضوری پیش بینی شود و در این زمینه توجیه خانواده‌ها و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در اولویت قرار گیرد.

او با بیان اینکه نزدیک به ۲ سال است که دانش آموزان از فضای مدرسه دور مانده اند، اظهار داشت: در کشور‌های توسعه یافته به دلیل کرونا همه صنایع و کسب و کار آن‌ها تعطیل شد، اما نظام تعلیم و تربیت آن‌ها تعطیل نشد و این نشان می‌دهد که آموزش و پرورش در توسعه یافتگی نقش بسیار مهمی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمی ادامه داد: در دوران کرونا بیشترین آسیب به نهاد‌های آموزشی وارد شد بنابراین فضای مدارس باید به گونه‌ای مدیریت شود که کمترین لطمه به نظام تعلیم و تربیت وارد شود.

رییس شورای آموزش و پرورش استان یزد، حوزه تربیت را اولویت اصلی آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: از ظرفیت سمن‌ها و نهاد‌های فرهنگی برای موضوع‌های تربیتی در مدارس استفاده شود و با استفاده از نظرات مشاوران خبره، مدیران تربیتی و کارشناسان سابق و فعلی آموزش و پرورش آسیب‌های موجود در مسیر مباحث تربیتی رفع شود.

فاطمی بیان داشت: اکنون نگاه عمیق فرهنگی در شورای اسلامی فعلی شهر یزد حاکم است و برای نظام تعلیم و تربیت استان فرصتی است تا با برگزاری جلسه مشترک با شورای شهر تفاهم نامه‌هایی بسته شود تا در زمینه مسائل تربیتی مدارس همکاری لازم صورت گیرد، زیرا هرگونه هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری برای آینده کشور است.

او با تشریح کمبود فضا‌های ورزشی مدارس استان گفت: این مسئله زیبنده استان یزد نیست و باید از فضای اطراف مدارس و سالن‌های ورزشی استان برای کاهش این محدودیت استفاده شود و ورزش، تربیتی بدنی و سلامت به یک مسئله فرعی تبدیل نشود.

استاندار یزد در خصوص مشکلات معلمان خرید خدمت در استان نیز اظهار داشت: هرچند مشکل معلمان خرید خدمت کشوری است و فقط مختص استان نیست، اما حدود ۸۰۰ معلم خرید خدمات آموزشی در این استان وجود دارد که از حداقل دریافتی برخوردارند و این زیبنده نظام تعلیم و تربیت نیست.

فاطمی افزود: آموزش و پرورش در این زمینه طرحی تهیه و به نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی که بسیار با این نهاد همراه و تاثیرگذار هستند، ارائه کنند تا به صورت قانونی این مشکل حل شود و بیش از این شرمنده این قشر زحمتکش نشویم.

انتهای پیام/و

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعلیم و تربیت دانش آموزان آموزش و پرورش نظام تعلیم و تربیت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۵۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون بزرگ استخدامی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش با حضور ۴۰۷ هزار داوطلب، ساعت ۹ صبح امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در ۳۱ استان کشور برگزار شد.

بالغ بر ۱۹ هزار نفر در چهار رشته شغلی مربی تربیت بدنی و سلامت، امور تربیتی و مشاوره، امور تربیتی و سبک زندگی و مشاور در این آزمون پذیرفته خواهند شد.

دیگر خبرها

  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است
  • آزمون استخدامی مربیان و معلمان امور پرورشی و تربیتی در گیلان
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۱.۵ برابری فضای ورزشی در مدارس آذربایجان شرقی
  • آزمون بزرگ استخدامی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد
  • پورثانی: کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان به‌زودی صادر می‌شود
  • صدور کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان؛ به زودی/ کاهش تنوع مدارس در دستور کار
  • توزیع ۳.۸ میلیون شیر رایگان در مدارس چهارمحال و بختیاری
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ افزایش اردوهای دانش آموزی