Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز(دوشنبه) به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل و  نقطه نظرات دست اندرکاران کمیته های اعزام و فرهنگی و آموزشی اربعین در خصوص  راهکارهای بهبود مدیریت مراسم اربعین حسینی در این دو بخش ارائه و بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت در ابتدای این نشست در آستانه سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت حضرت حجت(عج) اظهار داشت: امام یازدهم(ع) با وجودی که در محدودیت شدید قرار داشتند یک سلسله فعالیتهای سیاسی، اجتماعی و علمی در جهت حفظ اسلام، توسعه دانش و علوم اسلامی و معارف شیعی از خود به یادگار گذاشتند. 

نواب با بیان اینکه هرکدام از ائمه معصومین در دوره خود به نوعی در رنج، سختی و مشکلات بودند، گفت: انسان باید بداند حتی انبیای الهی در این دنیا بلا و مصیبت دیده اند ولی نوع گرفتاری وسختی بشر امروز بسیار ناچیزتر از مشکلاتی و سختی هایی است که ائمه متحمل شدند.

نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت خواستار آسیب شناسی درخصوص اقدامات صورت گرفته درکمیته اعزام و فعالیت های کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و ارائه راهکارهای مناسب برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت شد و برلزوم مطالعه فراگیربرای آماده کردن طرح مدیریت اربعین براساس شرایط و وضعیت کنونی و انتظارات از سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری تاکید کرد. 

نواب همچنین از رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین خواست که موضوع تهیه نماد اربعین با همکاری دست اندرکاران عراقی و برخی کشورهای دیگر را مطالعه و پیگیری کند. 

آمادگی برای راه اندازی سفرهای زیارتی به عتبات عالیات و سوریه

علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت نیز از مسایل مطرح شده در جلسات کمیسیون شوراها و فرهنگی مجلس شورای اسلامی گزارش داد و به آمادگی این سازمان برای راه اندازی سفرهای زیارتی به عتبات عالیات و سوریه و ارائه خدمات به مشتاقان زیارت بارعایت دستورالعمل های بهداشتی و حفظ عزت و کرامت زائران اشاره کرد. 
 

برچسب‌ها سازمان حج و زیارت ستاد بازسازی عتبات عالیات اربعین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت ستاد بازسازی عتبات عالیات اربعین سازمان حج و زیارت ستاد بازسازی عتبات عالیات اربعین سازمان حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۵۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد

معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت آمریکا از اعطای روادید به نماینده روسیه جهت شرکت در چهل و ششمین نشست کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل خودداری و با این اقدام مشارکت روسیه را تضعیف کرد.   به گزارش ایسنا، «دیمیتری پولیانسکی»، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل طی نشست این کمیته بیان کرد: «مجبوریم یک بار دیگر سخنرانی خود را در کمیته اطلاعات با این واقعیت شروع کنیم که طرف آمریکایی همچنان از میزبانی مقر سازمان ملل متحد سوء استفاده می‌کند.»   خبرگزاری تاس به نقل از معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نوشت: «بار دیگر، حضور روسیه در چهل و ششمین جلسه کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل به دلیل اقدام ایالات متحده درخصوص عدم صدور روادید، تضعیف شد.»   این دیپلمات روسی افزود: «مسکو امیدوار است که وضعیت کنونی به طور کلی اصلاح شود.»   پولیانسکی در قسمت دیگری از اظهاراتش با اشاره به «اقدامات تروریستی اوکراین» بیان کرد: «قتل عمدی و وحشیانه روزنامه‌نگاران روسی – که از طریق ابزارهای تروریستی انجام شده‌اند – به نمایشی افراطی درباره عدم تحمل سایر دیدگاه‌ها بدل شده است. در همین حال، کی‌یف رسما و علنا دخالت خود در این جنایات را مطرح می‌کند.»   وی تاکید کرد: «دست‌نشانده‌های غربی از قصد چشم خود را بر روی همه این جنایات کی‌یف می‌بندند.»   دیمیتری پولیانسکی در میان خبرنگاران روسی که «ترور» شده‌اند به «داریا دوگین» اشاره کرد؛ خبرنگار، مفسر سیاسی و دختر «الکساندر دوگین» متحد رئیس‌جمهور روسیه که در جریان بمب‌گذاری در خودروی شخصی‌اش کشته شد و مقامات روسیه گفتند که این حادثه توسط عاملان اوکراینی طراحی شد.   هم‌چنین چندین رسانه آمریکایی به نقل از منابعی ناشناس گزارش دادند که واشنگتن معتقد است مقامات اوکراینی در این «ترور» دست داشتند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۴۳ استاد سرآمد آموزشی استان کرمان
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • پیام نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت روز معلم و کارگر
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دانشگاه تربیت مدرس
  • نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد