Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@21:39:53 GMT

۱۰ دلیل استفاده از LED ها

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۵۶۴۵

۱۰ دلیل استفاده از LED ها

هنگامی که چراغ LED را با سایر تکنولوژی های روشنایی موجود در بازار مقایسه می کنید متوجه برتری های بی شمار این چراغ ها نسبت به سایر لامپ و چراغها شده و در می‌یابید که به صرفه ترین و هوشمندانه ترین انتخاب در زمینه روشنایی استفاده از چراغهای LED است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آذر طیف، تحقیقات اخیر و تحولات در زمینه محصولات روشنایی LED نشان داده که این تکنولوژی روشنایی سبز را برای ما فراهم آورده و با کمک انقلابی که در علم روشنایی ایجاد کرده،  کمک به کاهش صدمه صنایع روشنایی به محیط زیست می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به آنچه ذکر شد، دلایل زیادی برای استفاده از روشنایی ال ای دی وجود دارد که در زیر به بررسی دقیقتر می پردازیم:

۱- طول عمر بالا

طول عمر بسیار بالا می تواند مهمترین مزیت لامپ های LED باشد.از دیودها و لامپهای LED طول عمری نزدیک به ۱۰۰۰۰۰ ساعت انتظار می رود که این به معنی ۱۱ سال روشن بودن بدون وقفه و ۲۲ سال روشن بودن با استفاده ۱۲ ساعت در روز است.همچنین پس از این دوره با هزینه بسیار ناچیز قابل تعمیر و احیا می باشند.

۲- بهره وری بیشتر انرژی

امروزه پر بازده و کارآمدترین منبع نور و روشنایی، تکنولوژی LED و همچنین زیرشاخه های آن مانند SMD و COB می باشند که بازدهی نزدیک به ۸۰ تا ۹۰% دارد. این بدین معناست که یک چراغ ال ای دی۸۰ تا ۹۰ درصد از انرژی که مصرف می کند به نور تبدیل و تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد از این انرژی را به انرژی های غیر نور از قبیل گرما تبدیل می کند.

این مساله درحالیست که یک لامپ رشته ای معمولی در حدود ۸۰% از انرژی ورودی خود را صرف گرما و فقط ۲۰% از آن صرف تولید نور می گردد که این اختلاف بهره وری بین لامپ های رشته ای و ال ای دی بسیار چشمگیر است.

۳- دوستدار محیط زیست

روشنایی LED عاری از هر گونه مواد شیمیایی سمی است. بیشتر لامپ های فلورسنت معمولی شامل بسیاری از مواد مضر از قبیل جیوه هستند که هم برای سلامتی و هم برای محیط زیست خطرناک است. محصولات LED مواد شیمیایی سمی ندارند و ۱۰۰% قابل بازیافت و در کاهش تولیدات گازهای گلخانه ای مخصوصا CO۲ موثر هستند. بطور کلی می توان گفت محصولات ال ای دی بالاترین بهداشت نور را دارا می باشند.

همچنین با توجه به طول عمر بالا که پیش تر به آن اشاره شد برای مثال تولید یک چراغ سوله ای LED باعث می شود که ضایعات تولیدات چراغ رشته ای ۲۵ برابر کاهش داشته باشد.

۴- کیفیت با طول عمر بالا

LED ها با قطعات محکم و با بهترین کیفیت که بسیار مقاوم در برابر خشن ترین شرایط هستند ساخته شده اند. از این روست که چراغهای LED به شوک، ارتعاشات و اثرات خارجی مقاوم هستند.

استفاده از پروژکتورLED  در سیستم های نورپردازی در فضای باز و تحت شرایط سخت و متفاوت و قرار گرفتن در معرض آب و هوا، باد، باران و غیره گزینه بسیار کارآمدی است.

۵- انتشار UV صفر

لامپ LED میزان بسیار کمی اشعه مادون قرمز تولید می کند و تشعشعات فرابنفش آن نزدیک به صفر است. جالب است بدانید که به همین دلیل حشرات از نور ال ای دی گریزان هستند.

LED ها نه تنها برای روشنایی کالا و موادی حساس به حرارت مناسب هستند، بلکه برای اشیاء حساس به UV یا اموالی که در موزه ها، گالری های هنری و سایت های باستان شناسی وجود دارند نیز مناسب میباشند.

۶-انعطاف در طراحی

LED  ها در بازه بسیار بزرگی طراحی گردیده و این قابلیت را دارند که با تنوع در طرح، نوری با کیفیت و پر بازده تولید کنند LED  های تکی شدت نور قابل تنظیم دارند که نتیجه ی آن کنترل بسیار دقیق روشنایی است. سیستم های LED که خیلی دقیق طراحی شده اند می توانند به نتایج خیلی خوبی دست پیدا کنند و نه تنها برای بینایی و آرامش چشم به شکل موثری عمل کنند، بلکه برای آرامش ذهن و خلق و خو نیز مفید باشند.

۷- کارکرد در درجه حرارت بسیار سرد یا گرم

عملکرد LED ها هم در درجه حرارت سرد و هم گرم ایده ال میباشند و در دمای بین منفی ۲۰ تا مثبت ۶۰ درجه سانتیگراد می‌توانند عملکرد مطلوبی را نشان دهند.اما برای لامپ های فلورسنت درجه حرارت پایین تاثیر منفی داشته و یک چالش محسوب می شود.

۸- منحنی پخش نور

LED ها به صورتی طراحی شده اند که در صورت نیاز می توانند نور متمرکز داشته و به مکانهای خاص بدون استفاده از انعکاس دهنده بیرونی، نور بتابانند. این ویژگی باعث شده است که نور ایجاد شده توسط محصولات LED بسیار بهینه و کاربردی محسوب شود.

۹- قابلیت کلیدزنی بالا

لامپ LED بلافاصله روشن می شود که از مزیت های بزرگ برای زیرساخت پروژه هایی مانند چراغ های کنترل ترافیک میباشد. لامپ LED بدون هیچ تاثیر منفی در طول عمر یا انتشار نور، می تواند به فراوانی خاموش و روشن شود و هر دو این ویژگی ها در مقابل لامپ های سنتی است که برای رسیدن به روشنایی کامل احتیاج به زمان و در دفعات کلیدزنی محدودیت دارند.

۱۰- ولتاژ کم

ولتاژ کاری محصولات LED بسیار پایین بوده که این مزیت باعث می شود علاوه بر ایجاد امنیت بالا و جلوگیری از خطر آتش سوزی، هزینه های انتقال نیرو (کابل کشی) به میزان قابل توجهی کاهش یابد. همچنین با توجه به مصرف انرژی پایین بیشترین سازگاری را با منابع نوری خورشیدی و یا سولار دارا می باشند.

شرکت روشنایی آذرطیف تولیدکننده محصولات روشنایی
شامل انواع پروژکتورهای صنعتی ، چراغ های خیابانی، چراغ های کارگاهی و وال واشرها با تکنولوژی فوق کم مصرف
 LED ,  SMD , COB

در صورت نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشترمی توانید از طریق شماره های ۰۲۱۵۶۵۷۳۳۱۱ و ۰۹۱۲۰۸۸۷۰۰۸ با کارشناسان شرکت صنایع روشنایی آذرطیف در ارتباط باشید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ال اي دي ال ای دی طول عمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۵۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ سبز تغییر نام باشگاه استقلال تهران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 11 سازمان خصوصی سازی برای تغییر نام باشگاه استقلال چراغ سبز نشان داد و رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: «اگر تغییر نام استقلال به استقلالِ خلیج فارس منع قانونی نداشته باشد، مورد موافقت قرار می‌گیرد.» اظهارات رئیس سازمان خصوصی سازی درباره این تغییرات را می‌بینید و می‌ظشنوید.

دیگر خبرها

  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • روشنایی ۱۵ کیلومتر از راه‌های استان بوشهر اجرا شد
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • چراغ سبز تغییر نام باشگاه استقلال تهران
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی تبریز
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی در تبریز
  • نخستین موزه برق و روشنایی تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • سیستم روشنایی بوستان ولایت قم تکمیل می‌شود
  • سه روش راحت برای تعمیر لامپ LED به سبک مکزیکی (فیلم)
  • مانیتور Innocn 27D1Q چه ویژگی‌هایی دارد؟