Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، نایب رئیس اول پارلمان جمهوری آذربایجان روز دوشنبه گفت، برای اولین بار از سال 1991 به این سو، مردم جمهوری آذربایجان روز استقلال خود را به عنوان یک ملت پیروز، در روزی که تمامیت ارضی سرزمین خود را  مجددا احیا کردند، جشن خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» «علی حسینلی» نایب رئیس اول مجلس جمهموری آذربایجان یادآور شد که 18 اکتبر 2021 روز استقلال جمهوری آذربایجان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: «این لایحه که با امضای رئیس جمهور جمهوری آذربایجان به مجلس ارائه شد، در دوره‌ای که سرزمین‌های ما از اشغال آزاد و تمامیت ارضی کشور به طور کامل احیا شد، از اهمیت سیاسی و تاریخی بالایی برخوردار است.»

نایب رئیس اول مجلس جمهوری آذربایجان افزود که این لایحه منعکس کننده روزهای تاریخی استقلال کشور است که برای تاریخ ما از اهمیت استثنایی برخوردار است. بر اساس این لایحه، جمهوری آذربایجان روز استقلال را در 28 مه و روز بازگشت استقلال را در 18 اکتبر جشن می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، شورای عالی جمهوری آذربایجان که در آن دوره به عنوان مجلس این کشور عمل می‌کرد، در 30 آگوست 1991 بیانیه‌ای مبنی بر استقلال این کشور را تصویب کرد. در تاریخ 18 اکتبر همان سال نیز «پیمان‌ قانون اساسی» مبنی بر استقلال حکومت جمهوری آذربایجان را با اکثریت آرا پذیرفته شد.

در این پیمان‌، شوروی سابق به عنوان کشور اشغالگر و حکومت جدید نیز وارث جمهوری آذربایجان که در سال 1918 بنیان نهاده شده بود، اعلام شد.

تقریبا همه مردم جمهوری آذربایجان در همه‌پرسی 29 دسامبر 1991 به نفع استقلال این کشور رای دادند. مردم جمهوری آذربایجان از سال 1992 بدین ‌سو روز 18 اکتبر را به عنوان عید ملی جشن می‌گیرند.

کد خبر 631589 برچسب‌ها آذربایجان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آذربایجان جمهوری آذربایجان روز استقلال 18 اکتبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۵۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از رفع تصرف از بیش از ۲۱۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان در سال گذشته با ورود دستگاه قضایی خبر داد.

 ناصر عتباتی در گفت و گو با ایسنا افزود: در سال گذشته، دستگاه قضایی استان در راستای صیانت از اراضی ملی و طبیعی، با اقدامات خود از بیش از ۲۱۰۰ هکتار از اراضی ملی که مورد تعرض و تصرف عده ای افراد سودجو قرار گرفته بود با اقدامات قانونی خود و پای کار آوردن ادارات متولی رفع تصرف کرد.

وی ادامه داد: اقدامات قانونی که در این خصوص صورت گرفت شامل رفع تصرف بیش از ۳۴۹ هکتار در اجرای تبصره ماده ۵۵ و بدون ارجاع به محاکم، قلع و قم ۱۸۲ فقره در مساحتی بالغ بر ۱۵۹ هکتار، اجرای احکام خلع ید در ۱۱۳۷ فقره به مساحت بیش از ۱۲۴۷ هکتار بود.

رئیس کل دادگستری استان همچنین به اقدامات صیانتی در مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغها در سال گذشته نیز پرداخت و گفت: دستگاه قضایی استان در سال گذشته به منظور مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغها با تشکیل قرارگاه پیشگیری از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در استان و شهرستان ها با محوریت سازمان جهادکشاورزی استان، ۲۶۸۶ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در سطح استان به مساحت بیش از ۸۲ هکتار را شناسایی و در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها به تعداد ۸۰۲ مورد به مساحت بیش از ۱۵ هکتار و اجرای احکام قطعی محاکم کیفری به تعداد ۲۱۳ مورد به مساحت بیش از ۶ هکتار با تعداد ۱۰۱۵ مورد قلع و قمع مستحدثات از تغییر کاربری در این اراضی ممانعت به عمل آمد.

این مقام ارشد قضایی استان همچنین به رفع تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی هم اشاره و گفت: در سال ۱۴۰۲ از بیش از ۶۵ هکتار از تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی استان نیز رفع تصرف به عمل آمده است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • روز شمار هفته بسیج سازندگی کشور
  • نفت باکو همچنان از ترکیه به اسرائیل می‌رسد
  • مذاکره جمهوری آذربایجان و اروپا برای توسعه کریدور میانه
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • مدال برنز مسابقات آزاد دارت کارگران کشور بر گردن بانوی یزدی
  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتی