Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌ گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، علیرضا رمضانی رییس سازمان نظام‌پزشکی ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه سازمان نظام‌پزشکی قدیمی‌ترین نهاد صنفی کشور است که حدود نیم‌قرن سابقه دارد ، گفت: این نهاد همچنین بزرگ‌ترین نهاد صنفی در کشور محسوب و فعالیت آن براساس انتخابات انجام می‌شود و هیچ پستی در این سازمان انتصابی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان نظام‌پزشکی ایلام در ادامه با بیان اینکه از چندین معاونت مختلف نظام پزشکی، معاونت انتظامی بیش از سایر معاونت‌ها با مردم ارتباط دارد افزود: معاونت انتظامی مسئولیت رسیدگی به پرونده‌ها را برعهده داشته و بیشترین خدمات نظام‌پزشکی به مردم توسط این معاونت انجام می‌گیرد.

رمضانی به ریسک‌ها و خطرات درمان برخی بیماران اشاره کرد و گفت: باید پزشکان استاندارد‌های لازم را در درمان بیماران رعایت کنند و در صورتیکه در رعایت دستورالعمل های درمانی قصوری صورت گیرد پزشک مقصر خواهد بود و در غیر این صورت، هیچ تقصیری متوجه پزشک نخواهد بود.

او بیان کرد: سازمان نظام‌پزشکی آماده شنیدن انتقاد ها است و پرونده‌های قصور پزشکی به‌صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد به‌طوری‌که رأی شورای‌عالی در ۸۰ درصد پرونده‌ها همان رأی سازمان نظام‌پزشکی استان است.

رمضانی در ادامه اظهار کرد: در بحث جلوگیری از قصور پزشکی، پیشگیری از تخلفات به‌صورت ویژه مورد توجه است و در این مرحله نیاز است رسانه‌های استان همکاری لازم را با سازمان نظام‌پزشکی داشته باشند.

او در ادامه به رسیدگی به پرونده‌های طب سنتی توسط این سازمان اشاره کرد و گفت: از سوی دانشگاه علوم پزشکی هیچ مجوزی برای مراکز طب سنتی صادر نشده‌است و برابر قانون با قصور‌های این حوزه نیز برخورد می‌شود.

او همچنین به فعالیت مراکز غیرمجاز جراحی‌های زیبایی در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش روزافزون این جراحی‌ها در جامعه مردم باید از مراجعه به مراکز غیرمجاز خودداری کنند.

او مطرح کرد: در دوره ۴ ساله گذشته از ۴۳۳ پرونده تشکیل شده، ۷۵ مورد منجر به صدور حکم شده است.

او در پایان با اشاره به این‌که مطبوعات و رسانه‌ها نقش بسزایی در اطلاع‌رسانی دارند گفت: اصلی‌ترین رسالت و هدف این سازمان حفظ حقوق بیمار و پزشک است که در این زمینه با همکاری دستگاه قضا اقدامات لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نظام پزشکی سلامت جامعه سازمان نظام پزشکی پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۶۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/

محمد سنادی‌زاده متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم وفناوری آنا، در رابطه با پیشرفت‌های علم پزشکی در حوزه پیوند کلیه اظهار کرد: بنده اولین پیوند کلیه را در ایران با همکاری تیم پیوند کلیه در سال ۱۳۴۷ در بیمارستان نمازی دانشگاه علوم پزشکی شیرازانجام داده‌ام.

وی ادامه داد: در آن سال‌ها امکانات پزشکی بسیار محدود بود، کلیه مصنوعی، آنتیژن‌های مخصوص HLL و دارو‌های جدیدی که الان در اختیار است را نداشتیم. پیشرفت علم و تجهیزات پزشکی اصلا قابل مقایسه با سال‍‌های گذشته نیست.

متخصص جراحی کلیه افزود: در گذشته سعی می‌شد کلیه را از افراد نزدیک به بیمار پیوند دهیم درحالی که اکنون روش پیوند و راه‌های دریافت کلیه تغییر کرده است. ما در بیمارستان نمازی از دو جسد کلیه گرفته و به دو بیمار که در انتظار دریافت کلیه بودند پیوند زدیم. یک بیمار حدود ۱۶ سال با همان کلیه زندگی کرده و علائم طبیعی داشت.

سنادی‌زاده گفت: حدود ۹ پیوند کلیه برای ۷ بیمار در بیمارستان نمازی شیراز و ۵۰ پیوند هم در بیمارستان شهدای تجریش تهران انجام داده‌ام.

وی به پیشرفت‌های پزشکی اشاره و مطرح کرد: خوشبختانه امکانات بسیار خوبی در اختیار جراحان پیوند کلیه قرار گرفته است. ایران جز اولین کشور‌هایی بود که جراحی پیوند کلیه را آغاز کرد. تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است که این آمار بسیار خوب نشان دهنده پیشرفت‌های کشورمان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت ۶ هزار مراجعه به مراکز مشاوره پلیس سمنان
  • کاهش ۸ درصدی مراجعین نزاع در استان اردبیل
  • دخالت تکنسین‎‌ها در امور جراحی و زیبایی/ چطور باید شکایت کرد؟
  • آیا عمل بینی واقعا به افزایش اعتماد به نفس کمک می‌کند؟
  • کاهش ۸ درصدی مراجعان درگیری به پزشکی قانونی اردبیل
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • مراجعه ۱۳ هزار اردبیلی با ادعای نزاع به مراکز پزشکی قانونی
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • جاده‌های خراسان شمالی لغزنده است