Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر سیدعلیرضا پورمازار روز دوشنبه در جمع خبرنگاران شهرستان مهریز افزود: این طرح با مشارکت شبکه بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی برای اصلاح الگوی غذایی خانوار روستایی و ایجاد باغچه‌های خانگی با تاکید بر تولید محصولات سالم پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: ترویج کشت سبزیجات و صیفی‌جات سالم و به دور از سموم شیمیایی در باغچه‌های خانگی از برنامه‌های مشترک وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی است که بر تولید محصولات سلامت‌محور و تغذیه صحیح با دسترسی آسان به ریزمغذی‌های مورد نیاز در سبد غذایی خانوار مناطق روستایی تاکید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورمازار  اظهار کرد: مصرف سبزیجات در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی، دیابت، سرطان و چاقی موثر بوده و این گروه از موادغذایی نقش بسزایی در تقویت سیستم ایمنی دارد و برای حفظ مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها یا ترمیم زخم ها، دید در تاریکی و سلامت پوست ضروری هستند.

وی برگزاری دوره غیرحضوری مدیریت تغذیه در کرونا ویژه بهورزان و تهیه بسته‌های آموزشی بهبود تغذیه زنان روستایی را از برنامه‌های مشترک شبکه بهداشت و درمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در زمینه اجرای این طرح برشمرد.

از جمعیت ۵۵ هزار نفری مهریز ۳۰ درصد در ۱۴۰ روستای پنج دهستان ارنان، میانکوه، تنگچنار، خورمیزات و بهادران زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها مهریز یزد تغذیه سالم بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز یزد تغذیه سالم مهریز یزد تغذیه سالم بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۶۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین مرحله از عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در سال ۱۴۰۳ در شمال‌غرب کلان شهر شیراز و منطقه قره پیری در سطح حدود ۹۰ هکتار با به کارگیری ادوات مکانیزه سبک و سنگین آغاز شده است.

عملیات امحای این مزارع آلوده با عنایت به نظر شبکه بهداشت و درمان به جهت آلودگی و با دستور مقام قضائی و همکاری دستگاه‌های متولی در قالب گشت هم‌پوشان اجرایی شده است.

این عملیات با حضور محمد میرزایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و آرش طاهری معاون فنی و اجرایی و فرهاد اتحادنژاد رئیس مرکز جهاد کشاورزی حومه شیراز به جهت نظارت کامل بر حسن اجرای کار در حال انجام است.

لازم به ذکر است دیگر اعضای گشت‌های هم‌پوشان همچون اداره محیط زیست، شهرداری شیراز، اداره آب و فاضلاب، یگان امداد نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیراز نیز حضور دارند.

کد خبر 6098204

دیگر خبرها

  • اجرای پویش «سلامت دهان و دندان» در کردستان آغاز شد
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان از امروز
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان با شعار «دهان دریچه سلامت» از امروز
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو