Web Analytics Made Easy - Statcounter

تازه‌ترین نظرسنجی در ترکیه نشان می‌دهد که بیش از نیمی از مردم ترکیه بر این باوند که حزب حاکم در این کشور در انتخابات آتی ترکیه شکست خواهد خورد.

به گزارش مشرق، بر اساس نظرسنجی تازه صورت گرفته در ترکیه، پیش بینی می‌شود که حزب حاکم توسعه و عدالت در انتخابات آتی این کشور مغلوب شود.

به نوشته وبگاه «دووار» موسسه نظرسنجی «متروپل» اعلام کرد که در نظرسنجی اخیر ۵۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد از رای دهندگان ترکیه عنوان کردند که حزب حاکم عدالت و توسعه (AKP) در انتخابات عمومی ۲۰۲۳ شکست خواهد خورد.

بر اساس این گزارش، تنها ۳۷.۸ درصد از شرکت کنندگان دهندگان بر این باورند که حزب عدالت و توسعه در قدرت باقی خواهد ماند. در میان رای دهندگان به حزب جنبش ناسیونالیست (MHP) نزدیک به حزب حاکم، ۵۵.۲ معتقدند حزب عدالت و توسعه در باقی خواهد ماند  و تنها ۳۸.۳ درصد فکر می کنند که این حزب سقوط می کند.

۸۳.۲ درصد در رای دهندگان به حزب رقیب خلق جمهوریخواه (CHP) معتقدند که حزب عدالت و توسعه در سال ۲۰۲۳ از قدرت کنار می رود و تنها بیش از ۱۰ درصد فکر می‌کنند که این گروه در قدرت باقی خواهند ماند. در همین حال، ۷۹.۷ درصد از رأی دهندگان به حزب دموکراتیک خلق‌های طرفدار کرد (HDP) بر این باورند که مدت دو دهه ریاست حزب توسعه عدالت در سال ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد.

حزب عدالت و توسعه نیز در نظرسنجی ماه آگوست موسسه مترو پل با بیشترین کاهش مقبولیت مواجه شد.  

مرکز پژوهشهای اقتصادی استانبول چندی قبل نتایج آخرین نظرسنجی های خود در ماه جاری میلادی در خصوص شانس رأی آوری احزاب را منتشر کرد. بر اساس نتایج این نظرسنجی میزان رأی آوری حزب حاکم یعنی عدالت و توسعه(AKP)  بدون توزیع آرای افرادی که هنوز تصمیمی برای رأی دادن نگرفته اند،   ۲۶.۳ درصد است. مطابق این نظرسنجی، عدد ذکر شده با توزیع متناسب آرای غیرمعین به ۳۳.۹ درصد افزایش می یابد.

در صورتی که حالت توزیع رأی شده برای حزب حرکت ملی (MHP) یعنی (۸.۶ درصد) را نیز در نظر بگیریم همچنان جناح ائتلافی این دو حزب (ائتلاف جمهور) از دستیابی به رای ۵۰ درصد برای به دست آوردن ریاست جمهوری و یک مجلس یک دست عاجز خواهد بود.

در  نوزدهمین دوره انتخابات محلی ترکیه در سال ۲۰۱۹، دو حزب عدالت و توسعه و حرکت ملی «ائتلاف جمهور» و در سوی دیگر  احزاب جمهوری خلق و خوب٬ «ائتلاف ملت» را تشکیل داده بودند. ائتلافی نیز موسوم به «ائتلاف ملت» توسط احزاب «جمهوری خلق»، «دموکراسی خلقها»، «خوب» و «سعادت» در انتخابات عمومی سال ۲۰۱۸ تشکیل شده بود.

نظرسنجی قبلی شرکت متروپل ترکیه حکایت از افزایش حساسیت‌ها به حزب دموکراسی خلقها و افزایش گرایش و حسن ظن مردم این کشور به حزب خوب داشت.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان رجب طیب اردوغان ترکیه عدالت نظرسنجی رئیس جمهور ترکیه حزب عدالت و توسعه حزب عدالت و توسعه حزب حاکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۶۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، یک نظرسنجی که اوایل ماه جاری انجام شد، نشان داد که افراد نسل Z که بین 18 تا 24 سال سن دارند، به طور فزاینده‌ای از حماس حمایت می‌کنند.
 
نتایج نظرسنجی نشان داد که 43 درصد از این رده سنی از حماس حمایت می‌کنند، در حالی که 63 درصد حامی اسرائیل هستند.
 
یک نظرسنجی مشابه در ماه مارس توسط موسسه Harvard CAPS-Harris، نشان داد که 37 درصد از پاسخ دهندگان از نسل Z از حماس حمایت کردند، در حالی که 63 درصد از اسرائیل حمایت کردند.
 
نکته قابل توجه این است که این نظرسنجی‌ها حاکی از افزایش 6 درصدی حمایت از حماس در عرض تنها یک ماه و کاهش 6 درصدی حمایت از اسرائیل است. این امر نشان دهنده تغییر قابل توجهی در احساسات نسبت به مقاومت فلسطین در میان پاسخ دهندگان است.
 
این در حالی است که در هفته‌های اخیر، کالج‌ها در سراسر آمریکا شاهد افزایش تظاهرات‌های طرفدار فلسطین بوده‌اند که از دانشگاه‌ها می‌خواهند تا روابط مالی خود را با اسرائیل قطع کنند.
 
ائتلافی از سازمان‌های دانشجویی طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا نیز در ادای احترام به هند رجب، کودک شش ساله فلسطینی که به دست نیروهای اشغالگر اسرائیل در غزه به شهادت رسید، سالن همیلتون را تسخیر کرده و نام آن را به «تالار هند» تغییر دادند.

پلیس نیویورک با یورش به این دانشگاه، ده‌ها نفر از این دانشجویان را بازداشت کرد.
 

دیگر خبرها

  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد؟ + فیلم | وقتی دست آقای سیاستمدار روی هوا ماند!
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد+ فیلم
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف