Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-07@16:23:19 GMT

نتایج انتخابات عراق/ فراکسیون صدر پیشتاز است

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۶۷۴۳

صراط:

کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق امروز، دوشنبه اعلام کرد، نتایج جزئی انتخابات پارلمانی عراق نشان می‌دهد فراکسیون صدر از مجموع ۱۱ استان از کل ۱۸ استان کشور در پنج استان پیشتاز است.

به گزارش ایسنا، طبق این نتایج، فراکسیون صدر ۲۳ کرسی و بعد از آن نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون ۱۰ کرسی و ائتلاف فتح به ریاست هادی العامری هشت کرسی به دست آورده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نتایج همچنین نشان داد حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست بارزانی، در استان‌های دهوک و اربیل در اقلیم کردستان عراق پیشتاز است.

جلیل عدنان، رئیس کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق بخشی از نتایج را اعلام کرد و گفت، کمیساریا نتایج بیشتر را متعاقبا اعلام خواهد کرد. نتایج اولیه براساس آنچه است که از استان‌ها به دست کمیساریا می‌رسد. همچنین اعلام شده در استان‌های کرکوک و نینوا حزب دموکرات کردستان به ریاست مسعود بارزانی ۳۳ کرسی، اتحادیه میهنی ۱۵ کرسی و نسل جدید هشت کرسی را به دست آوردند.

انتخابات پارلمانی زودهنگام صبح یکشنبه در میان تدابیر شدید امنیتی و یک سال زودتر از موعد طبیعی آن برگزار شد.

این پنجمین انتخابات از زمان حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ و اولین فرایند نظرسنجی بر اساس قانون جدید انتخابات است که در دسامبر ۲۰۱۹ در پارلمان در پاسخ به خواسته‌های اعتراضات مردمی تصویب شد.

در این انتخابات ۳،۲۴۹ نامزد از ۲۱ ائتلاف و ۱۰۹ حزب، به همراه برخی نامزد‌های مستقل برای کسب ۳۲۹ کرسی پارلمان رقابت دارند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: نتایج انتخابات عراق فراکسیون صدر کمیساریای عالی انتخابات عراق صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۶۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟

علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی درباره افزایش حق مسکن کارگران گفت: در نشست اخیر کمیسیون اجتماعی که با حضور وزیر کار برگزار شد، آقای مرتضوی در جریان گزارشی که از عملکرد وزارت کار به اعضای کمیسیون ارائه کرد، به موضوع افزایش حق مسکن هم اشاره کرد و گفت که قرار است بند مربوط به افزایش حق مسکن کارگری را اصلاح کنند.

وی افزود: البته با توجه به اینکه افزایش حق مسکن علاوه بر مصوبه شورای عالی کار نیاز به تایید هیئت وزیران هم دارد، اما آقای مرتضوی تصریح کرد که وزارت کار برای اولین بار پیشنهاد افزایش دو برابری حق مسکن را مطرح کرده است.

رئیس فراکسیون کارگری گفت: به محض اینکه این پیشنهاد در شورای عالی کار تصویب و پس از آن مورد تایید هیئت وزیران قرار گیرد، برای دستگاه‌های مرتبط لازم‌الاجرا خواهد بود.

منبع: رکنا

tags # مسکن سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • معلمان افسران پیشتاز در مقابله با هجمه‌های فرهنگی هستند
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • جزیره هرمز پیشتاز در صدور مجوز الکترونیکی/اعلام آخرین مهلت دریافت مجوز‌های الکترونیکی صنفی
  • حال و هوای انتخاباتی در ۱۵ استان
  • سه رقیب جدید قالیباف در کرسی ریاست مجلس؛ وزرای احمدی نژاد به صف شدند
  • کرسی‌های باقیمانده مجلس دوازدهم
  • فیروزآباد با ۱۰۴ میلی متر پیشتاز بارندگی اخیر فارس
  • صادق خان با کسب سومین دور شهرداری لندن رکوردشکنی کرد
  • صادق خان باز هم شهردار لندن شد