Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر کشور در دیدار با خانواده سرتیپ بهرام آریا فر مدیر کل شهید عملیات ناجا، بر ثبت خاطرات خانواده شهدای ناجا تاکید کرد.
به گزارش آریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی وزیر کشور و جانشین فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور نیروی انتظامی با حضور در منزل سرتیپ شهید بهرام آریا فر که در سال 1374 به شهادت رسید، با خانواده این شهید گرانقدر ناجا دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر کشور در این دیدار پس از استماع خاطرات خانواده شهید و گزارش مدیر کل امور ایثارگران ناجا از سوابق خدمت و نحوه شهادت سرتیپ بهرام آریا فر مدیر کل اسبق عملیات نیروی انتظامی، نحوه شهادت این شهید عزیز را درس آموز دانست و گفت: شهادت این دلاور قهرمان پس از 3 روز تشنگی تأسی عملی وی به سید شهیدان عالم است و برای همه ما درس آموز و حاوی پیام است.
وزیر کشور با اشاره به محتوای وصیت نامه شهید که در سخت ترین شرایط جسمانی در اوج تشنگی و صدمات بدنی وی نوشته شده است گفت: شهید آریا فر در لحظه شهادت در اوج ایمان و ادراک قرار داشته است و به کلی از تعلقات مادی منصرف بوده است.
دکتر وحیدی با اشاره به خاطرات ارزشمند مطرح شده در این دیدار از سوی همسر و فرزند شهید، ضمن تاکید بر اثر گذاری پیام های زندگی شخصی و خدمتی شهدا، خواستار ثبت خاطرات خانواده شهدای ناجا شد.
وزیر کشور در این دیدار با اهدای لوحی از خانواده معظم شهید آریا فر تقدیر کرد.
دکتر وحیدی در این لوح با بیان اینکه به فضل و توفیق الهی، مجاهدت رزمندگان و ایثارگران که همواره دفاعی شجاعانه و غیورانه از اسلام  و حریم اهل بیت (ع) دارند، اسلام و ملت شریف و عزیز ایران را سرافراز کرده و شوق فداکاری سرشار از معرفت فروزان و درخشان را به نیکی در قلب ها و جان ها هویدا نموده است، گفت: در هفته نیروی انتظامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن شهید والا مقام، لازم می دانم از شکیبایی و ایستادگی  عزتمندانه آن خانواده محترم در مسیر صیانت از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی و آرمان های امام راحل(ره) صمیمانه قدردانی و سپاسگزاری کنم.
سرتیپ شهید «بهرام آریافر »در بهمن ماه سال 1326 دریکی از روستاهای اطراف شهرستان «تویسرکان» از توابع استان «همدان »چشم به جهان گشود و در مردادماه سال 1374 به همراه سه دلاور دیگر از نیروی انتظامی، در حال شناسایی مناطق مرزی و کویر کرمان، در پی سانحه سقوط چرخ بال 1511 هواناجا پس از 3 روز تشنگی و تلاش برای نجات همراهان خویش تا آخرین نفس، شجاعانه و عاشقانه به ملکوت پرواز نمود.
در فرازی از وصیت نامه شهید آریا فر آمده است: با درود و سلام به تمامی فرستادگان خدا، از آدم تا خاتم، محمد بن عبدالله(ص) و با سلام به رهبر کبیر انقلاب  اسلامی حضرت امام خمینی (قدس سره) و با آرزوی طول عمر برای رهبر انقلاب، حضرت آیت ا... خامنه ای (روحی له الفداه). از بدو شروع جنگ تحمیلی در جبهه های مختلف خرمشهر، آبادان، دهلران، مریوان، بانه و سقز در مسئولیت های مختلف برای پاسداری از انقلاب اسلامی و پایداری دین خدا فعالیت نموده ام و اکنون در زمان بررسی منطقه ی عملیاتی کرمان با هلیکوپتر 1511 سانحه دیده و در آخرین سنگر مدیر کل عملیات نظامی می باشم. از تمام همکاران، همرزمان، فرزندان و برادرانم انتظار دارم سنگر دفاع از اسلام را خالی نکنند.

زندگینامه کامل شهید؛ سرتیپ بهرام آریافر
سرتیپ شهید «بهرام آریافر »در بهمن ماه سال 1326 دریکی از روستاهای اطراف شهرستان «تویسرکان» از توابع استان «همدان »چشم به جهان گشود.
وی تحصیلات ابتدایی را در همان بخش به پایان رسانده و تا سال دوم دبیرستان در شهرستان« تویسرکان» ادامه تحصیل داده وپس از ان به جهت علاقه خاص به رشته ریاضی برای ادامه تحصیل به شهرستان« همدان» رفته و موفق به اخذ دیپلم شد.
با شرکت در آزمون ورودی دانشکده افسری ارتش و پذیرفته شدن در ازآزمون از سال 1349 وارد دانشکده افسری شد.
پس از طی دوران دانشکده در تاریخ 23-2-1352 فارغ التحصیل و بلافاصله جهت طی دوره مقدماتی- تکاوری و رنجر به دانشکده «شیراز »اعزام شد.
پس از طی موفقیت آمیز دوره رنجر در تاریخ 1-8-1353 به صورت داوطلب از ارتش به ژاندارمری انتقال و در آموزشگاه افسری به عنوان فرمانده دسته مشغول خدمت شد. پس از گذشت یک سال به عنوان فرمانده یکی از گروهانهای آموزشگاه افسری به ادامه خدمت پرداخت. در سال 1356 ازدواج نموده و در تاریخ 23-5-1357 به هنگ مستقل 28 بوشهر منتقل شد. به مدت دو ماه سرپرستی آموزشگاه درجه داری بوشهر را عهده دار بوده و پس از آن به پیشنهاد فرمانده هنگ به سمت فرمانده گروهان قضایی خورموج منصوب شد.
 وی تا تاریخ 18-1-1358 فرمانده گروهان خورموج بود و پس از سرپرستی سه ماهه آموزشگاه گروهبانی بوشهر و راه اندازی آن پس از انقلاب اسلامی بنا به پیشنهاد (شورای پرسنلی) به عنوان مرزبان درجه 2 وفرمانده گروهان ژاندارمری کنگان بوشهر مشغول به کار شد. در تاریخ 15-5-1358 با حفظ سمت فرمانده گروهان کنگان به دلیل شهادت فرمانده پاسگاه جم که در مجاورت گروهان کنگان و تحت امر گروهان دیگری بود به فرماندهی آن پاسگاه منصوب و به دلیل دستگیری اشرار به شش ماه ارشدیت مفتخر گردید.
در تاریخ 10-7-1358 به دلیل بروز ناامنی در استان کردستان و آذربایجان غربی داوطلبانه به ناحیه آذربایجان غربی اعزام و در تاریخ 16-9-1358 با اتمام ماموریت به بوشهر بازگشت.
وی همچنین در تاریخ 1-1-1359 به درجه سروانی مفتخر و از تاریخ 1-2-1359 به سمت فرمانده گروهان دلوار منصوب شد.
به محض شروع جنگ تحمیلی داوطلبانه در راس یک واحد 44 نفره به خرمشهر عزیمت نمود که به دلیل رشادت در جبهه های آبادان و خرمشهر به یک درجه ارشدیت مفتخر و در تاریخ 24-7-1359 به درجه سر گردی نائل شد. در طی مدت حضور در آبادان فرماندهی گردان های 301-302-303 (خسروآباد) را به تناوب عهده دار بود و در تمام عملیات این محور شرکت فعالانه نموده پنج بار مجروح شد. در تاریخ 12-11-1360 و پس از طی یک دوره مجروحیت و جانبازی به ناحیه کرمانشاه منتقل شد.
پس از طی دوره ی دو ساله فرماندهی مرکز آموزش سراب نیلوفر کرمانشاه ،به عنوان فرمانده هنگ مرزی پاوه و پس از آن هنگ مرزی دهلران منصوب شد.
این افسر شجاع، در سال 1365 به فرماندهی مرکز آموزش جهرم انتخاب و مشغول به خدمت بود. در اسفند ماه 1366 به ناحیه کردستان منتقل و به عنوان معاون عملیاتی و امور مرزی ناحیه مشغول به خدمت شد. در طی مدت حضور در کردستان که به مدت چهار سال به طول انجامید در اکثر عملیات یگانهای تحت امر شرکت داشت . از شاخص ترین آنها عملیات دره شیلر- سور کوه- مولان آباد و… بوده است.
پس از ادغام نیروی انتظامی به ستاد ناجا منتقل و در دانشکده افسری ناجا با پذیرفته شد و در تاریخ 23-2-1374 با موفقیت دوره را به پایان برد.
شهید آریافر پس از اتمام دانشکده فرماندهی ستاد به سمت مدیر کل عملیاتی نیروی انتظامی منصوب شد.
امیر سرتیپ بهرام آریافر در تاریخ بیستم تیرماه سال 1374 به همراه سه دلاور دیگر از نیروی انتظامی برای شناسایی به مناطق مرزی و کویر کرمان اعزام گشت. چرخ بال 1511 هواناجا سقوط کرد و سرنشینانش به امید یافتن روزنه ای از زندگی در بیابان طی طریق کردند.
تشنگی، به دلاور مردان نستوه غلبه کرد. آریا فر که برای نجات همراهان خویش تا آخرین نفس در تلاش بود، شجاعانه و عاشقانه به ملکوت پرواز نمود. دوم مرداد ماه سال 1374 ایران دلاور مردی را از دست داد که لباس رزمش لرزه به اندام خصم می انداخت.
هفتاد و دو روز بعد جستجو گران پیکر پاکش را که با لباس مقدس نیروی انتظامی بر خاک تشنه کویر آرمیده بود به خانواده عزیزش بازگرداندند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: وزیر کشور خانواده شهدای ناجا فرمانده گروهان نیروی انتظامی بهرام آریافر وزیر کشور تاریخ 2 تاریخ 1 شهید آریا منصوب شد پس از طی آریا فر ماه سال مدیر کل سال 1374

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۶۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رادان : اقدام ما در مقابله با بی حجابی کاملاً قانونی است

فرمانده فراجا اقدام انتظامی در مقابله با بی‌حجابی را کاملاً قانونی و مدبرانه دانست و همراهی همه جانبه و عملی مجموعه عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات در اجرای طرح نور را قابل تحسین کرد.   به گزارش تسنیم، سردار احمدرضا رادان، در نشست فصلی روسا و مدیران سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در قم با تقدیر از اقدامات و برنامه‌های سازمان عقیدتی اظهار داشت: روحانیون نقش برجسته‌ای در سازمان فخیم و عظیم انتظامی دارند.   فرمانده کل انتظامی کشور با تشریح عملیات وعده صادق گفت: دشمن تصور این که ما بتوانیم یک تیر هم به سمت او بزنیم را نداشت، خداوند قادر منان لطف فرمود، بر رزمندگان منت نهاد و عملیاتی انجام شد که بسیار پیچیده و دقیق بود.   وی افزود: عملیات وعده صادق معادلات را در موضوع امنیت جهانی تغییر داده است، این عملیات از جنس اقتدار بود و اقتدار ایران اسلامی در دنیا بعد از عملیات وعده صادق بسیار بالا رفت.   فرمانده کل انتظامی کشور یکی دیگر از ثمرات عملیات وعده صادق را افزایش انسجام در کشور دانست و بیان کرد: موشک برای ما انسجام به ارمغان آورده است و با این انسجام ما در جنگ همیشه بر دشمنان پیروزیم.   وی تصریح کرد: در حماسه هشت سال دفاع مقدس نیز دشمن متوجه شد که با جنگ نمی‌تواند در مقابل این ملت مقاومت کند و در روز‌های پایانی جنگ اذعان داشت که باید از درون به ایران حمله کنیم.   فرمانده کل انتظامی عنوان کرد: دشمن می‌خواهد ضد ارزش‌ها را ارزش نشان دهد و به ارزش‌ها خدشه وارد کند و این یعنی بدون سلاح از درون به ما حمله کرده است. ضد عملیات "وعده صادق" یعنی تهی کردن ما از درون که دشمنان با شدت بیشتری از قبل می‌خواهند آن را انجام دهند.   وی با اشاره به اینکه این فتنه‌ها همگی با برنامه ریزی و هدفمندانه توسط دشمنان ایجاد شده و این برنامه ریزی‌ها در هر کشور دیگری جواب می‌داد، اما دشمنان ما نمی‌دانستند که ایران اسلامی مستحضر به نور ولایت است و بسیجیان مخلص دارد.   سردار رادان گفت: هدف دشمنان از ترویج بی حجابی در جامعه عفیف و متدین ایران اسلامی، در هم شکستن بنیان مقدس خانواده و به یغما بردن آن است و باید در این حوزه بسیار هوشمندانه عمل کنیم.   وی اقدام انتظامی در مقابله با بی حجابی را کاملاً قانونی و مدبرانه دانست و همراهی همه جانبه و عملی مجموعه عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات در اجرای طرح نور را قابل تحسین کرد و افزود: اگر دل در گروه خدا ببندیم و پایدار و مقاوم باشیم خداوند در‌های رحمتش را یکی پس از دیگری به روی ما باز می‌کند.   فرمانده فراجا تصریح کرد: عقیدتی سیاسی یک رسالت خطیر دارد آن هم هدایت و ارشاد به سوی صراط مستقیم الهی است و ترویج معارف نورانی که بر همین اساس ترویج قرآن و نهج البلاغه در انتظامی کشور با جدیت اجرا می‌گردد، در کنار قرآن و نهج البلاغه می‌شود اراده‌های خودمان را برای اجرای ماموریت‌ها قوی کنیم.   وی خطاب به مدیران سازمان عقیدتی سیاسی بیان کرد: آنچه خوب است، حال دل است که می‌شود تقوای درونی و این کار شماست، این نقش شماست که از مسیر قرآن و نهج البلاغه تقوای درونی ایجاد کنید.   سردار رادان گفت: شما روحانیون امسال یک نقش ویژه در کار خودتان دارید آن هم ترویج و تعمیق قرآن و نهج البلاغه است موضوعی که با گزارش دهی و آماردهی میزان انجام کار را نشان نمی‌دهد بلکه آثار آن را کاهش تخلفات و و افزایش صداقت و شأنیت می‌توان دید، اگر کارکنان و خانواده‌ها با قرآن و نهج البلاغه انس بگیرند فضیلت‌ها اوج می‌گیرد و تخلفات کاهش پیدا خواهند کرد.   فرمانده کل انتظامی کشور در پایان با اشاره به اینکه توسعه را هزینه نمی‌داند تصریح کرد: توسعه را سرمایه می‌دانم و در توسعه منازل سازمانی و منازل مسکونی کارکنان جهشی را برنامه ریزی کرده ایم و پیشرفت خوبی داشته ایم، اما برای تحقق آن کمک شما را می‌طلبیم تا بتوانیم اقدامات بسیار خرسند کننده‌ای را برای کارکنان در این حوزه ایجاد کنیم. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دشمن می خواهد از خاکریز حجاب بگذرد ؛ اگر موفق شود دیگر چیزی برای ما نخواهد ماند آیت الله مکارم خطاب به سردار رادان : درمورد « طرح نور » سست نشوید و محکم ادامه دهید

دیگر خبرها

  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • رادان : اقدام ما در مقابله با بی حجابی کاملاً قانونی است
  • اقدام ما در مقابله با بی‌حجابی کاملاً قانونی است
  • حضور نیروی نظامی در دانشگاه و سرکوب دانشجویان پذیرفتنی نیست | رفتار آمریکا با دانشجویان معترض شرم‌آور است
  • پیام تقدیر دبیرکل دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد از رسانه ها
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • عملیات تنبیهی وعده صادق، اثبات ظهور قدرت نظامی ایران به جهان
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد