Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@14:59:03 GMT

با واردات سوخت از ایران اراده آمریکا را در هم شکستیم

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۶۸۶۴

با واردات سوخت از ایران اراده آمریکا را در هم شکستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، «محمد یزبک» رئیس هیأت امور دینی حزب الله لبنان امروز دوشنبه در سخنانی بر لزوم مقابله با سیاست‌های خصمانه ایالات متحده آمریکا در کشورش تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، رئیس هیأت امور دینی حزب الله در این سخنان گفت: ما با سیاست‌های آمریکا مقابله کردیم. واردات سوخت از جمهوری اسلامی ایران موجب شد بتوانیم اراده آمریکایی‌ها را در هم بشکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم آغاز خدمت رسانی عمومی توسط دولت جدید لبنان تأکید کرد و گفت: یکی از راهکارهای بهبود وضعیت اقتصادی کشور متمایل شدن به کشورهای شرقی است.

گفتنی است، به تازگی سومین نفتکش حامل سوخت ایران برای لبنان وارد بندر «بانیاس» سوریه شده است. قرار است سوخت نفتکش مذکور به وسیله چند کاروان از تانکرها به لبنان فرستاده شود.

این در حالی است که پیشتر نیز دو نفتکش دیگر حامل سوخت جمهوری اسلامی ایران وارد بندر بانیاس سوریه شده بود و سوخت آنها در قالب چندین کاروان به لبنان فرستاده شده بود. پیشتر ورود تانکرهای سوخت به خاک لبنان واکنش‌های متعددی را در داخل و خارج از مرزهای این کشور به دنبال داشته است.

در همین ارتباط، تجمع علمای «عکار» لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ورود کاروان تانکرهای سوخت از جمهوری اسلامی ایران به لبنان، محاسبات ایالات متحده آمریکا را برهم زد و محاصره اقتصادی واشنگتن علیه بیروت را درهم شکست. این نهاد دینی در لبنان در ادامه بیانیه خود ضمن تشکر و قدردانی از سید حسن نصرالله به دلیل واردات سوخت از ایران، اعلام کرد: سید حسن نصرالله یک بار دیگر ثابت کرد که فردی قوی و سرسخت است و به وعده‌های خود عمل می‌کند.

در ادامه بیانیه مذکور تأکید شده است: ما از جمهوری اسلامی ایران و همچنین سوریه که در رسیدن کاروان تانکرهای سوخت به لبنان کمک کردند و موجب شدند تا محاصره اقتصادی علیه بیروت درهم بشکند، قدردانی می‌کنیم. همچنین «علی حمیه» وزیر امور عمومی و حمل و نقل لبنان تاکید کرد: تصمیم این کشور برای واردات سوخت از ایران تصمیمی مستقل و از سوی حاکمیت لبنان است که بر مبنای دغدغه و خواست شهروندان این کشور و تمام لبنان اتخاذ شده است. محاصره لبنان توسط آمریکا شکسته شده است.

کد خبر 5325327 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: حزب الله لبنان ایران ایالات متحده امریکا عراق ایالات متحده امریکا افغانستان انتخابات عراق روسیه رژیم صهیونیستی سوریه فلسطین اتحادیه اروپا ترکیه طالبان تایوان لبنان داعش جمهوری اسلامی ایران واردات سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۶۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

رئیس جمهور گفت: اقدام وزارت صمت برای برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی گام موثری در جهت آشنایی با توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایسنا، سیدابراهیم رئیسی در در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آقریقا اظهار داشت: این نشست نماد و نمودی است از اراده کشورهای آفریقایی و جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط اقتصادی. اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است.

رئیسی تصریح کرد: ما برخی از فعالان را می بینیم آشنایی کامل با ظرفیت‌های آفریقا ندارند و یا آشنایی کامل با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران ندارند که اقدام وزارت صمت برای برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی گام خوبی است در جهت آشنایی با توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • رئیسی: تحریم در ایران هرگز به نتیجه نرسید و پس از این هم نمی‌رسد
  • رئیسی: غربی‌ها، آفریقا را برای خودشان، اما ما برای آفریقا می‌خواهیم
  • رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیسی: غربی‌ها، آفریقا را برای خودشان می‌خواهند، اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم
  • رئیسی: اراده ایران و آفریقا در جهت توسعه روابط است
  • رئیسی : غربی ها ، آفریقا را برای خودشان می‌خواهند اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم
  • اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیسی: غربی‌ها، آفریقا را برای خودشان می‌خواهند اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم
  • رئیس‌جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیسی: اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط است