Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای از گروه طالبان به دلیل عدم پایبندی به وعده‌های خود درباره زنان و دختران افغانستانی و نقض آنها  انتقاد کرد.

گوترش همچنین از جامعه بین‌المللی خواست تا به افغانستان کمک مالی برسانند و از سقوط اقتصادی این کشور جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل سازمان ملل در بخشی از اظهارات خود گفت: «من از زیرپا گذاشته شدن وعده‌هایی که به زنان و دختران افغان داده شده است، بسیار نگرانم. من از طالبان می‌خواهم به وعده‌های خود به زنان و دختران و همچنین وعده‌هایی که درباره حقوق بشر داده بودند، عمل کنند.»

ماه آوریل (فروردین) دولت آمریکا به ریاست جمهوری «جو بایدن» به طور رسمی اعلام کرد که قصد خروج کامل نیروهایش از افغانستان را دارد؛ بنابراین نیرو‌های آمریکایی موظف شدند از اول ماه مه تا ۱۱ سپتامبر (۱۱ اردیبهشت تا ۲۰ شهریور) خاک افغانستان را ترک کنند.

گروه طالبان پس از اعلام خروج نیرو‌های آمریکایی، عملیات گسترده‌ای را برای کنترل افغانستان آغاز کرد. «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان نیز در ۱۵ اوت کناره گیری و خاک افغانستان را ترک کرد. گروه طالبان که بدون مواجهه با مقاومتی وارد کابل پایتخت شده بود در ماه سپتامبر اعلام کرد که کل شهر‌های افغانستان را تحت کنترل در آورده است و یک دولت موقت تشکیل داد. خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان به طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا پایان داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان ملل گروه طالبان زنان افغان تحولات افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۶۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک

منابع محلی در قندهار اعلام کردند که طالبان منطقه «مازل گلی» راه مختص بیماران در این گذرگاه را از سه روز به این‌سو بسته کرده‌اند.

طالبان ادعا می‌کنند که به دلیل برخورد نامناسب مرزبانان پاکستانی این گذرگاه را مسدود کرده‌اند.

شماری از بیمارداران می‌گویند که پس از مسدود شدند این راه با چالش‌های زیادی روبه‌رو شده‌اند.

راه «مازل گلی» در جنوب دروازه عمومی گذرگاه چمن-اسپین‌بولدک موقعیت دارد که از گذشته به این‌سو مردم دو طرف از طریق آن به دو‌ کشور رفت‌وآمد می‌کردند و تنها به بیمارانی اجازه عبور داده می‌شد که ضمانت خط داشتند.

گذرگاه اسپین بولدک از چهار ماه به این‌سو از سوی معترضان ساحه چمن به ممنوعیت تردد بدون پاسپورت و ویزا مسدود شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • ببینید | ناگفته‌های فرمانده نیروی هوافضای سپاه از عملیات وعده صادق
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم