Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@20:04:30 GMT

درخواست حماس از مصر درباره ممانعت از هتک حرمت قدس

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۷۲۰۴

درخواست حماس از مصر درباره ممانعت از هتک حرمت قدس

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین خواستار مداخله متوازن مصر در خصوص حملات رژیم صهیونیستی به قدس شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس پس از آزادی شیخ عکرمه صبری، امام جماعت مسجدالاقصی که توسط پلیس اسرائیل بازداشت شده بود با وی به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنیه در گفت‌وگو با شیخ صبری اظهار کرد، در مورد دیدار خود با مقامات مصر در مورد قدس صحبت کرده و خواستار مداخله متوازن و جلوگیری از هتک حرمت قدس شده است.

وی تاکید کرد: یورش به خانه شیخ صبری به عنوان حمله به بزرگان و علمای ارزشمند ما در قدس تلقی می‌شود. تمامی مردم فلسطین پشت علما و پیروان خود ایستاده‌اند تا از قدس، مسجدالاقصی، هویت و مقدسات خود دفاع کنند.

گفتنی است باشگاه اسرای فلسطینی روز گذشته طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی به منزل شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی در قدس اشغالی یورش برده و با ورود به منزل صبری به منظور بازجویی به وی برگه احضاریه‌ای تحویل داده‌اند.

شیخ صبری در گفت‌وگو با رسانه‌های فلسطینی اعلام کرد که مواضع وی علیه حکم دادگاه در ارتباط با اجازه به یهودیان برای عبادت در صحن مسجدالاقصی پشت پرده این احضار است.

وی همچنین افزود: این حکم دادگاه مردود است و ما بارها تاکید کردیم که مسجدالاقصی صرفا متعلق به مسلمانان است.

شهر قدس اشغالی پس از حکم دادگاه اسرائیل مبنی بر موافقت با «عبادت خاموش» یهودیان در حرم شریف در این شهر مقدس، شاهد تنش بوده است.

دادگاه رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه گذشته برای اولین بار با صدور حکمی، حق محدود یهودیان برای "عبادت" در محوطه مسجد الاقصی را به رسمیت شناخت و آن را قانونی اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسماعیل هنیه مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۷۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرض بیش از ۵۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه. اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد در ششمین روز عید یهودی پسح تا این لحظه ۵۰۰ شهرک‌نشین اشغالگر صهیونیست به مسجد الاقصی تعرض کردند.

بنابراین گزارش، نظامیان صهیونیست از صبح امروز در راستای تسهیل تعرضات شهرک نشینان به مسجدالاقصی تدابیر امنیتی ویژه ای را به اجرا گذاشته اند.

گروه های فلسطینی نیز با صدور بیانیه هایی ضمن هشدار درباره پیامدهای تعرضات علیه مسجدالاقصی، از فلسطینیان خواسته اند با حضور گسترده در مسجدالاقصی مانع از اجرای مناسک تلمودی از جمله آوردن قربانی ها به مسجدالاقصی شوند.

کد خبر 6090734 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی+ فیلم
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • برای نگهداشت حرمت معلم بکوشیم
  • درخواست نتانیاهو از بایدن فاش شد
  • هشدار آمریکا به دیوان کیفری بین‌المللی پیرامون حکم بازداشت رهبران اسرائیل
  • دادگاه لاهه در حال بررسی جنایات اشغالگران در بیمارستان‌های غزه است
  • دیوان بین‌المللی کیفری در جنگ اسرائیل و حماس صلاحیت قضایی ندارد
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • تعرض بیش از ۵۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی+ فیلم