Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@20:26:43 GMT

سفر هیأت انگلیسی به عمان با هدف پایان جنگ یمن

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۷۲۳۰

سفر هیأت انگلیسی به عمان با هدف پایان جنگ یمن

وزارت خارجه انگلیس از سفر معاون وزیر خارجه این کشور به مسقط با هدف رایزنی برای پایان جنگ یمن خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه انگلیس در صفحه توئیتر خود از سفر «جیمز کلورلی» معاون امور غرب آسیا و آفریقای این وزارتخانه به مسقط پایتخت عمان در روز یکشنبه در رأس یک هیأت دیپلماتیک خبر داد.

این مقام انگلیسی در این سفر با «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر خارجه عمان و تعدادی دیگر از مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اطلاعیه وزارت خارجه انگلیس همچنین آمده است که «جیمز کلورلی» در دیدارهای خود در خصوص حمایت لندن از روند صلح در یمن به رایزنی و گفت‌وگو پرداخته است.

وزارت خارجه عمان نیز در بیانیه‌ای با اعلام خبر این دیدار گفت که طرفین در خصوص همکاری‌های دو جانبه و برخی پرونده‌های مهم منطقه و در رأس آن‌ها بحران یمن، اوضاع افغانستان و پرونده هسته‌ای ایران به گفت وگو نشستند.

در این دیدار همچنین برنامه‌ها و طرح‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی مشترک انگلیس و عمان و همچنین همکاری در حوزه بهداشت و مقابله با کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت. موضوع توافق بر سر تجارت آزاد میان انگلیس و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از دیگر مسائل مطروحه در این دیدار بود.

سفر این مقام انگلیسی به عمان و بحث در خصوص پایان جنگ یمن پس از آن صورت می‌گیرد که برخی محافل دیپلماتیک در هفته‌های گذشته نسبت به توافق بر سر راه‌حل سیاسی برای یمن ابراز خوش‌بینی کرده بودند.

هشام شرف وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن (مستقر از صنعاء) در تاریخ ۱۳ مهر ماه در گفت‌وگو با شبکه «المسیره» گفت: «یک گشایش دیپلماتیک عظیم پیش روی صنعاست  و روزهای آینده پر از تحولات در این زمینه است».

وبگاه عربی ۲۱ نیز به نقل از یک منبع نزدیک به دولت مستعفی یمن نوشته است که فراخوان‌های مبنی بر پایان دادن به جنگ یمن، تحرکات بین‌المللی برای دست‌یابی به یک فرمول سیاسی جدید و حرکت به سوی مرحله انتقالی با مشارکت تمام طرف‌های [یمنی]   بدون تکیه بر سه مرجع (شروط دولت مستعفی) از جمله قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت، باعث به وحشت افتادن منصور هادی شده است و او خود را در آستانه برکناری می‌بیند. (جزئیات بیشتر)

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان یمن انگلیس عمان معاون وزیر خارجه انگلیس دولت مستعفی یمن شورای همکاری خلیج فارس پرونده هسته ای ایران شورای همکاری خلیج فارس جنگ یمن وزارت خارجه جنگ یمن گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۷۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند

به گزارش صدای ایران،ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بار‌ها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بار‌ها اعلام کرده نیرو‌های مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشور‌های خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند، زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشور‌های منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آنها شده تصمیم‌گیری کنند.

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است
  • ادعای وزیر امور خارجه انگلیس درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • احتمال جدایی رشفورد از منچستریونایتد
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی