Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-03@03:19:06 GMT

تقدیر از طلاب و روحانیون جهادی استان قم

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۷۲۶۶

تقدیر از طلاب و روحانیون جهادی استان قم

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، مدیر حوزه‌های علمیه در این همایش گفت: نظریه تاب‌آوری اسلامی باید به شکل جامع توسط گروه‌های جهادی در جامعه فرهنگ‌سازی شود؛ در روزهای سخت و دشوار که همه در حال وحشت بودند، حوزویان بودند که سینه سپر کردند و با حرکت‌های جهادی به فعالیت پرداختند.

آیت‌الله علیرضا اعرافی افزود: ذات و هویت حوزه و روحانیت و در تاریخ خدمت بوده و اگر روزی ذهن ما از خدمت تهی شود، هویت خود را از دست داده‌ایم؛ درس‌های حوزوی نهایتا باید بیاید گره از کار جامعه در زندگی بگشاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ادامه این همایش رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در ابتدای کرونا فضایی منفی درباره ورود طلاب به بحث کرونا وجود داشت، اما بعد از پیک نخست طلاب جهادی برای حوزه‌های علمیه آبرو خریدند و این طلاب جهادی بودند که تهدیدهای موجود را به فرصت تبدیل کردند.

محمدرضا اضافه کرد: اکثر خانواده‌ها حداقل یک بستری کرونایی داشته‌اند و کسی نبود که به بیمارستان‌ها بیاید و حضور فعال طلاب جهادی را نبیند.

وی ادامه داد: ما در بازدیدهای مختلف زمانی که خستگی تمام وجودم را فرامی‌گرفت، بعد از دیدن طلاب انرژی می‌گرفتم.

در بخشی از این مراسم نیز مسئول کمیته مشاوره و روانشناسی ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه گفت: حدود ۴۸۰ نفر طلبه در ۱۳ استان فعالیت‌های مشاوره‌ای انجام می‌دادند که بسیاری از آن‌ها مدارک روانشناسی داشتند، برای آموزش ندیده ها هم آموزش‌های لازم داده شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا مهکام ادامه داد: بالغ بر ۱۱۰ هزار مشاوره در قریب به ۲ سال اخیر انجام شده و بسیاری از افرادی که روحیه خود را باخته بودند، توسط مشاوران ما روحیه خود را بازیابی کردند.

حجت‌الاسلام غلامرضا جلیلی مسئول کمیته آرامستان بهشت معصومه(س) ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه نیز بیان کرد: بیش از یک هزار و ۵۰۰ طلبه در ایام کرونا در بخش آرامستان‌ها فعال شدند.

مسوول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه نیز بیان کرد: ما برای امور مربوط به کرونا ۱۰ کمیته تخصصی تشکیل دادیم؛ کمیته‌های بیمارستان‌ها، مشاوره و روانشناسی، پیشگیری از گسترش ویروس، مواسات مومنانه، تجهیز فوتی‌ها، تولید محتوای علمی، رسانه، پشتیبانی، بین‌الملل، شرعی، اقتصادی و سیاسی و دین و سلامت و طب سنتی که تا نیمه‌راه آمد از جمله این کمیته‌ها می‌باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن زمانی یادآور شد: ۱۴ کتاب علمی درباره کرونا از منظر دین تدوین شده و آماده استفاده برای طلاب است.

در پایان این همایش از طلاب جهادی تقدیر به عمل آمد که اسامی تقدیر شدگان به این شرح است: حجج‌اسلام سید علی حیدری، حکمت الله رستم خانی، نادری، سید صادق حسینی، حسنعلی خویینی، یوسفعلی یوسفی و خانم‌ها سمیه سلیمی، اکرم سادات فاطمی، سیده فاطمه سید مدلل و طاهره سادات حسینی زاده از کمیته بیمارستان‌ها تجلیل شدند.

همچنین حجج‌اسلام  سید محمد بابامیری قمی، مصطفی عرب پور، عبدالاحد رضایی والا، عبدالرضا رضایی، رضا مهکام، علی جنانی، رضا آبیار و بهنام کریمی از کمیته مشاوره و روانشناسی تقدیر شدند.

حجج‌اسلام غلامرضا جلیلی، محسن دهرویه، محمدعلی دولت‌آبادی نیز از کمیته آرامستان‌ها تقدیر شدند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: طلاب جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۷۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است

حجت الاسلام طهماسبی، دبیر علمی جشنواره علامه حلی در دهمین جشنواره علامه حلی که ویژه طلاب نو قلم برگزار می‌شود، گفت: در این دوره از جشنواره بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ اثر علمی شامل کتاب، مقاله و پایان نامه به گروه‌های علمی ارسال شد که پس از ارزیابی‌ها ۲۳۵ اثر به عنوان آثار برتر معرفی شدند.

وی اضافه کرد: ارتقا توان و رشد پژوهشی طلاب نو قلم و کمک به طلاب جوان برای تمرین پژوهشی و ایجاد رقابت سالم علمی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور هم در اختتامیه این جشنواره گفت: حوزه انقلابی نباید به چند موضوع محدود باقی بماند بلکه باید پژوهش‌ها به سمت نگاه جامع، اصیل و روش‌مند، با رویکرد تمدنی جدید و سبک زندگی نو و پاسخگوی انفجار‌های معرفتی باشد.

وی اضافه کرد: وضع موجود کافی نیست و حوزه باید پاسخگوی مشکلات تمدنی باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه طلبه جوان باید از امام و مبانی انقلاب الهام بگیرد و برای پایه پژوهش‌های خود از این مبانی استفاده کند، گفت: جلوه‌های انقلاب در عالم روشن است و همه این جلوه‌ها باید در پژوهش‌ها گنجانده شود.

وی افزود: نظام اسلامی نیاز به نرم افزار فکری دارد و باید بتوانیم پاسخ قوی و درخوری به مسائل کشور و شبهات و سوالات بدهیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: طلاب جوان باید با تکمیل روش و شیوه علمی خود، در پرتو عقل گرایی با محوریت کتاب و سنت پژوهش‌ها را اجرایی کرد.

وی تاکید کرد: تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است تا بتواند طلاب را آماده ایفای نقش‌های جدید برای تولید دانش و معرفت باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل در زنجان
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • حضور ۸۰ دندان پزشک از سراسر کشور در اردوی جهادی شیراز
  • بطحایی، وزیر اسبق آموزش و پرورش: ورود طلاب و روحانیون در مدرسه مسبوق به سابقه بوده است/ درس دینی را با روشی بسیار غلط ارائه می‌دهیم/ ما باید به شدت و سرعت روشمان را تغییر دهیم/ نمی‌شود با یک روش ناقص با مردم لج بازی کرد و به حرف‌های آنان گوش نداد
  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی
  • آئین بزرگداشت روز روانشناسی در بوشهر برگزار شد
  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • ماجرای کسی که شهر بشاگرد را از گمنامی درآورد | تقدیر رهبر انقلاب از حاج عبدالله والی | تصاویر
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد