Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-06@13:58:30 GMT

بخشنامه بودجه ۱۴۰۱ ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۷۳۱۸

بخشنامه بودجه ۱۴۰۱ ابلاغ شد

رئیس جمهور بخشنامه بودجه ۱۴۰۱ را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد. این اولین بخشنامه بودجه‌ای است که توسط رئیسی به عنوان رئیس دولت سیزدهم به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده تا طبق قواعد و چارچوب تعیین شده پیش‌بینی بودجه سال آینده خود را به سازمان برنامه و بودجه جهت تدوین لایحه بودجه، اعلام کنند.

آنطور که تا کنون اعلام شده لایحه بودجه ۱۴۰۱ در موعد مقرر یعنی نیمه آذرماه به مجلس ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سازمان برنامه و بودجه در حالی ابلاغ بخشنامه بودجه سال آینده به دستگاه‌های اجرایی را اعلام کرده که هنوز جزئیات آن منتشر نشده است.

این در حالی است که با توجه به نقد‌هایی که تاکنون از سوی دولت نسبت به وضعیت بودجه سال جاری وجود داشته و چالش‌هایی که با آن مواجه است و همچنین وعده‌هایی که برای تغییر در ساختار بودجه و نحوه بودجه ریزی داده شده، انتظار می‌رود جریان تدوین بودجه ۱۴۰۱ متفاوت از گذشته باشد.

اخیرا میرکاظمی - رئیس سازمان برنامه و بودجه- با اشاره به اینکه کارشناسان و تصمیم‌گیران در تهیه و تدوین بودجه ۱۴۰۱ باید نگاه کلان داشته باشند و تصمیمات اتخاذ شده آثار مثبت برای کل مردم ایران داشته باشد و تنها به نفع قشر خاص نباشد گفته بود که سناریوی جبران کسری بودجه و هزینه‌های جاری با خلق پول نادرست است و سناریوی‌های گذشته روش کار ما نیست چرا که آثار و تبعات مخرب آن در کشور مشهود است و چنین سناریویی ایجاد فاصله طبقاتی و هدایت بخش بزرگی از جامعه به زیر خط فقر بوده است و اجحاف در حق بخش بزرگی از جامعه شده است که باید تغییرکن.

وی البته بر اصلاح وضعیت موجود تاکید داشته و اعلام کرده که باید چرخه منفی و معیوب در بودجه‌ریزی متوقف و دولت هزینه‌ها را مدیریت کند، در عین حال استقراض از بانک مرکزی و انتشار اوراق قرضه و خلق پول راه حل نیست و اینطور نیست که بودجه ۱۴۰۱ با کسری تهیه و تدوین شود در حالی که در گذشته بدون در نظر گرفتن منابع موثق هزینه‌های زیادی بر جامعه تحمیل و باعث افزایش تورم شده است.

منبع: ایسنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بخشنامه بخشنامه نرخ سود بخشنامه بودجه سال 95 بخشنامه بودجه بخشنامه بودجه بودجه ۱۴۰۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۷۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ سلام رهبر انقلاب به خانواده شهید زاهدی + فیلم

رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا با حضور در منزل شهید زاهدی گفت: حضرت آقا امر فرمودند که «از طرف من بروید خدمت خانواده عزیز شهید و سلام من را به ایشان برسانید و ان‌شاالله فرصتی بشود که این عزیزان را ببینم.»

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا با حضور در منزل شهید زاهدی اظهار کرد: حضرت آقا امر فرمودند که «از طرف من بروید خدمت خانواده عزیز شهید و سلام من را به ایشان برسانید و ان‌شاالله فرصتی بشود که این عزیزان را ببینم.»

به گزارش ایمنا، هم‌زمان با ایام شهادت امام صادق (ع)، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا، امیر حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و جمعی از سرداران و امیران سپاه و ارتش با خانواده سرلشکر شهید محمدرضا زاهدی دیدار داشتند.

کد خبر 750953

دیگر خبرها

  • ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر
  • ببینید | حضور رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا در منزل شهید زاهدی برای ابلاغ سلام رهبر انقلاب
  • ابلاغ سلام رهبر انقلاب به خانواده شهید زاهدی +فیلم
  • ابلاغ سلام رهبر انقلاب به خانواده شهید زاهدی
  • ابلاغ سلام رهبر انقلاب به خانواده شهید زاهدی + فیلم
  • ابلاغ سلام فرمانده کل قوا به خانواده شهید زاهدی
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • (ویدئو) رئیس دانشگاه شهید بهشتی: در اتفاقات ۱۴۰۱، پلیس ایران وارد هیچ دانشگاهی نشد