Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@09:34:29 GMT

اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۷۳۳۵

اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد تعطیل شد

آفتاب‌‌نیوز :

رئیس اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هزینه بالگرد اورژانس یاسوج تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ تسویه شده و قرارداد جدید هم توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی امضاء شده اما از طرف شرکت هلیکوپتری ایران تاکنون امضا نشده است.

صادق حیدری زاده افزود: سالانه اورژانس کشور بودجه ای به عنوان بسته تحول سلامت در اختیار استانها می گذارد که در سال ۱۴۰۰یک ریال از این محل به کهگیلویه و بویراحمد پرداخت نشده است به رغم مشکلات اعتباری مطالبات شرکت هلیکوپتری پرداخت شده اما این شرکت حاضر به امضای قرارداد جدید نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اورژانس هوایی اسفندماه سال ۹۵ در یاسوج و خرداد ماه ۹۶ در گچساران آغاز به کار کرد و شهریورماه سال جاری بالگرد آن برای سرویس دوره ای ۴۰۰ ساعته رفته و هنوز برنگشته است.

به گفته حیدری زاده بالگرد اورژانس از زمان راه اندازی در استان تاکنون بیش از یک هزار ماموریت انجام داده است و حضور اورژانس هوایی برای استان کهگیلویه و بویراحمد حیاتی است.

تعطیل شدن پایگاه اورژانس هوایی نگرانی مردم روستاهای صعب العبور استان‌را در پی داشته است.

بهنام آزاده دهیار روستای موشمی سفلی از توابع دهستان زیلایی می گوید: از تعطیلی اورژانس هوایی روستاهای صعب العبوری مانند مانند بردپهن، موشمی و چاهن بیشترین آسیب را می بینند.

وی با اشاره به شرایط روستاها پیش از راه اندازی اورژانس هوایی ادامه می دهد: مردم محروم و مظلوم ما می دانند چقدر عزیزانشان به دلیل دیر رسیدن به مراکز درمانی جلوی چشمشان پرپر شده است.

آزاده می‌گوید: اورژانس مارگون و یاسوج به روستاهای ما نمی توانند خدمت رسانی کنند و ما مجبوریم پس از طی مسیری طولانی و زمانبر به روستای سرقلعه مرز دنا و لردگان چهار محال و بختیاری برویم و از آنجا درخواست اورژانس جاده ای و امبولانس بدهیم که اغلب موارد اورژانسی در این مسیر از بین می روند.

وی ابراز امیدواری می کند مسئولان رده بالای کشور دست کم استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد را از تمامی تصمیمات و برنامه های خود مستثنی کرده و علاوه بر رنج محرومیت اجازه ندهند مشکل دیگری به مشکلاتشان اضافه شود.

بسیاری از خانواده های کهگیلویه و بویراحمدی خصوصا آنهایی که از خدمات اورژانس هوایی استفاده کرده اند نیز خواهان بازگشت اورژانس هوایی به استان هستند چراکه موقعیت جغرافیایی و اقلیمی کهگیلویه و بویراحمد باعث می شود گاهی حتی زایمانی ساده که بخشی از ذات هستی است نیز به یک فاجعه ختم شود و در سایه محرومیت های همیشگی این استان داغی بر دل خانواده ها شود.

بیش از ۴۰ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد در روستاهای صعب العبور زندگی می کنند و برای دسترسی به خدمات اورژانسی و درمانی دست کم ۲ تا ۷ساعت با بیمارستانهای مرکزی فاصله دارند که با راه اندازی اورژانس این زمان به حداکثر ۴۰ دقیقه کاهش یافت.

از زمان راه اندازی اورژانس هوایی تلفات ناشی از عقرب و مارزدگی و مرگ و میر مادران باردار دور از بیمارستان به صفر رسیده است.

همچنین زمان رسیدن بیماران مغزی به بیمارستان و بخش های ویژه ۳۰۰ برابر کاهش داشته است.

از نظر اورژانس کشور واجب ترین پایگاه اورژانس هوایی به ترتیب پایگاه اورژانس هوایی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان الیگودرز در استان لرستان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اورژانس هوایی استان کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه و بویراحمد اورژانس هوایی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۷۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم پیش‌بینی آمبولانس‌های ویژه شرایط کوهستانی برای کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد جزو استان‌هایی است که باید آمبولانس‌هایی که مخصوص شرایط کوهستانی هستند برای آنها پیش بینی شود.

جعفر میعادفر روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در بدو ورود به شهر یاسوج، از سمت محور یاسوج به شیراز، مورد استقبال رئیس‌، معاونین و مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.وی هدف از سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد را بازدید و بررسی خدمات اورژانس بیمارستانی در قسمت‌های مختلف، سایر بازدیدهای میدانی، بازدید از ساختمان مرکزی در حال ساخت و کمک جهت تسریع ساخت این بیمارستان عنوان کرد.

وی اظهارکرد: با توجه به گزارشاتی که از روند ساخت این بیمارستان به دست می‌رسد پیشرفت خیلی خوبی داشته است.

رئیس سازمان اورژانس هوایی کشور تاکید کرد: در بخش اورژانس هوایی نیز بازدیدهایی در یکی از شهرستان‌ها داریم. همین طور بررسی اینکه به چه شکلی می‌توان خدمات را در این استان توسعه داد از دیگر اهداف سفر به این استان است.

به گزارش ایسنا، میعادفر بیان کرد: بعد از نیازهای اولیه آمبولانسی در مناطق صعب العبور باید نسبت به تامین نیازهایی که مربوط به مناطق کوهستانی هستند اقدام کنیم البته در سال گذشته یک دستگاه آمبولانس به این دانشگاه علوم پزشکی تخصیص دادیم اما یک دستگاه آمبولانس کافی نیست و این استان جزو استان‌هایی است که باید آمبولانس‌هایی که مخصوص شرایط کوهستانی هستند برای آنها پیش بینی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • ساخت سه پایگاه امدادی اورژانس در کهگیلویه و بویراحمد
  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور
  • کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است
  • سه پایگاه اورژانس جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود
  • لزوم پیش‌بینی آمبولانس‌های ویژه شرایط کوهستانی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد