Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سازمان برنامه و بودجه، پانزدهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس،  آبرومند مشاور عالی رئیس مجلس شورای اسلامی، خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی،  رضوانی نماینده مجلس شورای اسلامی در ستاد بودجه، اعضای ستاد، مشاورین و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ها، با موضوع جهت گیری اصلی بودجه ۱۴۰۱ و بررسی عملکرد اعتبارات هزینه‌ای و راهکار‌های پیشنهادی بخش آموزش و پرورش برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سیدمسعود میرکاظمی تصریح کرد: دستاورد‌های اقتصادی مطلوب نیست. بهره وری پایین، تورم بالا سطح درآمد مردم پایین و هزینه‌ها بالا رفته و برون رفت جامعه از این شرایط نیاز به تغییر دارد.

وی یادآور شد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی و دستورات مقام معظم رهبری و خواسته رئیس جمهور، باید تغییرات ساختاری اتفاق بیفتد که در این راستا سازمان برنامه و بودجه به صورت جدی و کارشناسی از دو ماه پیش کار را آغاز کرده است؛ لذا همکاری و مشارکت مجلس شورای اسلامی برای به ثمر رسیدن این مهم بسیار حایز اهمیت است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه‌ها در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها نیمه تمام رها شده است، افزود: با همکاری دولت و مجلس می‌توان بر بسیاری از مشکلات فائق آمد باید در سطح استان‌ها و شهرستان بستر‌های لازم فراهم شود که با استفاده از منابع داخلی و ظرفیت‌های موجود اتمام پروژه‌ها را در دستور کار قرار داد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه نگاه ما به بودجه ۱۴۰۱ نگاه تحولی است، تاکید کرد: در سنوات گذشته به دلیل کسری بودجه و عدم تحقق برنامه‌ها خلق پول افسار گسیخته اتفاق افتاده و این مهم تورم بالا بر اقتصاد تحمیل کرده و سطح معیشت مردم پایین آمده است که در مناطق محروم افزایش قیمت کالا از متوسط کشور هم بالاتر است و این درحالی است که که درآمد این بخش جامعه از شرایط مطلوب و قابل قبولی برخوردار نیست.

میرکاظمی با عنوان اینکه تاکید رئیس جمهور بر تحقق عدالت در کشور است، گفت: برای نهادینه شدن عدالت در بخش‌های مختلف جامعه باید تغییرات اساسی با نگاه کارشناسی شکل بگیرد و بودجه‌ای زیبنده جمهوری اسلامی، تهیه و تنظیم شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: استان‌ها و شهرستان‌ها ماموریت دارند شاخص‌های کلانی که هدف گذاری می‌شود در بخش صنعت و کشاورزی و صادرات و سایر حوزه به مرحله عمل برسانند و ما مطمئن هستیم چرخه اقتصاد با استفاده از ظرفیت‌های بلااستفاده و مغفول مانده به حرکت در می‌آید.

معاون رئیس جمهور در ادامه افزود: رئیس جمهور تاکید دارند کار اساسی و بنیادی در ساختار بودجه، رشد اقتصادی و افزایش بهره وری صورت بگیرد در این ارتباط از همه پتاسیل‌ها که در سازمان برنامه برنامه و بودجه و دولت و مجلس وجود دارد استفاده می‌شود.

میرکاظمی در پایان با قدردانی از همکاری مجلس برای اصلاح ساختار بودجه خاطرنشان کرد: با همکاری و استفاده از همه ظرفیت‌های مجلس می‌توان این راه را هموارکرد. همچنین حضور رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی، برنامه و بودجه مجلس، مشاور عالی رئیس مجلس و نماینده مجلس در جلسه ستاد، بر همکاری گسترده دولت و مجلس صحه می‌گذارند.

گفتنی است در این جلسه رؤسای کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس شورای نقطه نظرات و نحوه همکاری مجلس درباره تهیه و تدوین بودجه ۱۴۰۱ را مطرح کردند و گزارش مفصلی از شرایط آموزش و پرورش در بخش هزینه‌ها و نیروی انسانی ارائه شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بودجه وزارت اقتصاد سازمان برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی رئیس جمهور استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۷۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطاء می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیرحسین میرآبادی، رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد داش‌بنیان ریاست‌جمهوری، بیان کرد: حوزه سلامت متشکل از صنایع تجهیرات پزشکی و دارو یکی از موضوعات جذاب همکاری های بین المللی بوده و همواره در تعاملات بین المللی شاهد طرح همکاری از سوی کشورها در مذاکرات هستیم.

میرآبادی در همین راستا ادامه داد: نکته بسیار مهمی که در شعار سال بارها و به صورت شفاف مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته مساله رشد تولید در سال جدید است. بی تردید، تولید نیازمند بازار است و زمانی رشد و جهش اتفاق می افتد که بازارهای بزرگتری داشته باشیم.

وی درباره اهمیت بازارهای بین‌المللی افزود: تولیدکنندگان برای افزایش ظرفیت های تولیدی خود همواره به دنبال بازار فروش محصولات شان هستند که دراین میان بازارهای بین المللی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است چرا که ورود یک محصول به بازار بین المللی مستلزم شرایطی هچون استاندارهای خاص، کیفیت ویژه، خدمات پس از فروش و ضمانت  است و حتی در بعد طراحی صنعتی و زیبایی هم باید استانداردهایی را احصا کند. 

میرآبادی ادامه داد:  فارغ از این، سبد محصولاتی که در بازارهای بین المللی ارائه می شود، سبد بزرگتری خواهد بود و شانس موفقیت در شکل گیری تعاملات اقتصادی بالاتر خواهد رفت.

رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی درخصوص ایجاد فضاهای بین‌المللی برای شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: اگر بتوانیم برای شرکت‌های حوزه تجهیزات پزشکی، فضایی را جهت حضور فعال تر در عرصه بین المللی فراهم کنیم در حقیقت با دسترسی آنها به بازارهای جدید عملا عرصه را برای افزایش تولید این شرکت ها هموارتر خواهیم کرد و از طرفی الزامات بازار ایجاب می کند که شرکت‌های تولیدی کیفیت محصولات را ارتقا داده و نتیجه اولیه آن بهبود وضعیت اقتصادی شرکت‌ها و در نهایت کمک به اقتصاد دانش بنیان کشور است. 

میرآبادی ادامه داد: به همین منظور در تعاملات با کشورهای مختلف، ورود به حوزه های سلامت و تجهیزات پزشکی را دستور کار قرار دادیم که پیشتر آن کشورها مورد توجه قرار نمی‌گرفتند و بررسی های ما نشان داده بیشتر آنها جذاب، بزرگ و دارای فرصت‌های طلایی هستند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه ایران هلث به عنوان بزرگترین رویداد کشور در حوزه تجهیزات پزشکی یکی از محفل‌های موثر برای توسعه همکاری ها و ایجاد تعاملات بین المللی مبتنی بر فناوری های حوزه سلامت است، افزود: این سازمان با دعوت از مهمانان خارجی برای حضور در نمایشگاه و همچنین پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان کوشیده تا زمینه را برای شکل‌گیری ارتباطات خارجی و ورود شرکت ها به بازارهای صادراتی جدید  از رهگذر تعامل با دستگاهای مختلفی که در حوزه بین الملل کار می‌کنند، هموار کند.

میرآبادی به یکی دیگر از حوزحمایتی این سازمان اشاره کرد و گفت: دیگر از حوزه های حمایتی و تقویت بعد بین المللی این سازمان، اعطای امتیاز ویژه و اولویت به شرکت‌های برتر حاضر در نمایشگاه ایران‌هلث در برنامه های اعزام به خارج از کشور در سال جاری در قالب اعزام‌های مستقل یا حضور در پاویون ایران در نمایشگاه های خارجی خواهد بود. ایران هلث به عنوان مهمترین رویدادی که در حوزه تجهیزات پزشکی برگزار می‌شود بستر بسیار خوبی برای تعامل با فعالان اقتصادی این حوزه است و مشارکت در نمایشگاه قطعا ارزش افزوده ای را برای شرکت‌ها به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در دولت سیزدهم
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطا می‌شود
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطاء می‌شود
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند؛ مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر کوتاهی کرد
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • کارنامه سیاست‌های مسکن پس از انقلاب