Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ علی رحیمی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  با بیان اینکه یکی از سطوح امنیت، امنیت روانی است، گفت: امنیت روانی از بهداشت روانی نشات می‌گیرد و چنانچه فرد از بهداشت روان و امنیت روانی برخوردار نباشد، امور فردی و اجتماعی او نیز دچار چالش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی با اشاره به اهمیت مرکز مشاوره ناجا در استان ادامه داد: این مرکز با هدف ایجاد رابطه نزدیک و صمیمی و ایجاد اعتماد بین پلیس و مردم، شناسایی ریشه‌ها و زمینه‌های رفتار‌های نابهنجار و بزهکاری ها، تلاش در راستای از بین بردن بستر‌های بروز معضلات اجتماعی و پیشگیری از آن‌ها راه اندازی شده است.

سرهنگ رحیمی ادامه داد: آگاهسازی جامعه به منظور افزایش توانایی‌های مقابله‌ای و ایجاد فرهنگ مشاوره در شرایط آسیبی و مشکلات زندگی نیز از دیگر اهداف راه اندازی مراکز مشاوره و مددکاری است.

معاون اجتماعی پلیس استان با بیان اینکه افزایش استقبال مردم به ناجا برای رفع مسائل و مشکلات، نشان از اعتماد آن‌ها به پلیس است، خاطر نشان کرد: چه بسیارند مشکلات و تعارضات خانوادگی، ناشی از ضعف در مهارت‌های زندگی، مشکلات روان شناختی، ناآگاهی‌ها و دیگر عوامل روان شناختی که با کوچکترین هدایت‌ها، آموزش ها، درمان‌ها و راهنمایی‌ها این مشکلات برطرف می‌شوند.
این مقام انتظامی عنوان کرد: نگاه پیشگیرانه و آموزشی ناشی از سبب شناسی اختلافات و تعارضات زناشویی نتیجه گرفته شده از اطلس آسیب‌های روانی – اجتماعی مراجعان به مراکز مشاوره و دوایر اجتماعی کلانتری‌ها که در اداره کل مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی تجزیه و تحلیل و مدون می‌گردد، تبیین کننده مسیر آموزش‌های روانی – اجتماعی در بستر‌های موجود است که متناسب با مخاطبان در قالب مشاوره فعال، مشاوره گروهی، بهداشت روان، نشست‌های تخصصی و ... ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم و تاثیر گذار دیگر، بررسی و تحلیل عمیق پرونده‌های ویژه و مجرمان خاص است که در راستای شناسایی عوامل موثر در شکل گیری آسیب‌های نوپدید در بستر‌های موجود انجام می‌شود. نگاه کاربردی و موشکافانه به خدمات روان شناختی و مشاوره‌ای و با تکیه بر یافته‌های نظری و عملی، کارشناسان مراکز مشاوره تلاش کرده اند تا در هدایت افکار با ارائه آموزش‌های مستقیم و غیرمستقیم به ویژه در فضای مجازی به نحو موثرتری حضور یابند.

سرهنگ رحیمی خاطر نشان کرد: ارائه خدمات روانشناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی در نیروی انتظامی، دستاورد‌هایی از جمله افزایش سرمایه اجتماعی، تحکیم بنیان خانواده، اصلاح ذات البین و رفع اختلافات خانوادگی، کاهش بار انتظامی کلانتری‌ها و رضایت مسئولان درون و برون سازمان را داشته است.

در این جلسه تعاملی "دکتر بخشانی" رئیس شورای نظام روانشناسی و مشاوره استان با تبریک هفته ناجا، مجاهدت‌های ویژه نیروی انتظامی را برای سلامت و امنیت جامعه بسیار مهم و تاثیر گذار دانست و از زحمات پلیس خدمتگذار بالاخص در دوران کرونا قدردانی کرد.

وی ضمن مهم برشمردن همکاری‌های دو جانبه، اظهار داشت: هرچند در سنوات اخیر فی مابین ناجا و سازمان، تعاملات بسیار خوبی صورت پذیرفته است، این تعاملات، بستر همکاری‌های گسترده‌تر در سایر زمینه‌ها تسهیل می‌نماید.

این مقام مسئول با اشاره به سابقه ارائه خدمات مشاوره‌ای در ناجا، این اقدام را منحصر به فرد و نشان دهنده رویکرد اجتماعی و هوشمندانه پلیس در مواجه‌ی موثر با پدیده‌ها بیان کرد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هفته ناجا روانشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۷۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی

شنا نه‌تنها برای سلامت روان مفید است، بلکه راهی فوق‌العاده برای برقراری ارتباط و تعامل با جامعه است که حتی می‌تواند باعث تقویت روابط نزدیک در خانه هم بشود.

متخصصان بر این باورند که باید شنا را بهترین ورزش ممکن دانست. البته بسیاری از افراد معتقدند که دویدن، دوچرخه‌سواری و وزنه‌برداری مزایای زیادی برای سلامتی افراد دارند ولی عموم آن‌ها از مزایای شنای خوب که شامل تقویت عضلات، کاهش التهاب و تقویت سلامت قلب، ریه و روان است، آگاه نیستند.

به گزارش خبرآنلاین، شنا نه‌تنها برای سلامت روان مفید است، بلکه راهی فوق‌العاده برای برقراری ارتباط و تعامل با جامعه است که حتی می‌تواند باعث تقویت روابط نزدیک در خانه هم بشود. در یک مطالعه که در آن به تجزیه‌وتحلیل ۲۰۰ شناگر پرداخته شده، این جمع‌بندی به دست آمده که افرادی که شنا می‌کنند اغلب زندگی جنسی فعال‌تر و رضایت‌بخش‌تری دارند.

دیگر خبرها

  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی
  • نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است
  • روانشناسان نقش بسیار کلیدی در سلامت فردی و اجتماعی دارند
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها در اصفهان
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است
  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • لزوم همراهی علم و عمل در رشته‌های روانشناسی و مشاوره