Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@13:24:14 GMT

طراحی نقشه‌های سرقت پشت میله‌های زندان

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۷۷۲۵

طراحی نقشه‌های سرقت پشت میله‌های زندان

اعضای یک شبکه سرقت که پس از تشکیل باند در زندان و رهایی از حبس سریال سرقت‌هایشان را رقم زده بودند یک به یک بازداشت شدند.

به گزارش مشرق، چندی قبل مردی با مرکز فوریت‌های پلیس‌۱۱۰ تهران تماس گرفت و گزارش یک سرقت را اعلام کرد. وقتی مأموران پلیس در محل حاضر شدند شاکی گفت که مردی فریبکار ۳۰‌سکه طلایش را سرقت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی تحقیقات بیشتر در این باره از سوی مأموران پایگاه هشتم پلیس‌آگاهی تهران ادامه پیدا کرد شاکی جزئیات بیشتری از حادثه را شرح داد. او گفت: من طلافروش و صاحب مغازه طلافروشی هستم. از مدتی قبل با مردی به نام ماهان آشنا شدم. ماهان از مشتریانم بود و در سه مرحله از من خرید کرده بود. امروز تماس گرفت و درخواست خرید ۳۰‌سکه بهار آزادی داد و خواست که طلاها را به دفترش برسانم که قبول کردم. من هم سکه‌ها را برداشتم و به دفترش رفتم و سکه‌ها را به او تحویل دادم. ماهان گفت که امکان انتقال پول از دفترش وجود ندارد و از من اجازه خواست به دفتر کناری‌اش برود و پول را به حسابم واریز کند که قبول کردم. هر چه منتظرش ماندم از او خبری نشد. وقتی به دفتر همسایه‌اش رفتم گفتند که اصلاً ماهان را نمی‌شناسند.

بعد از مطرح شدن شکایت بررسی‌ها در این باره به جریان افتاد و مشخص شد که ماهان دفتر را به مدت دو روز اجاره کرده بود و بعد از جلب اعتماد صاحب طلافروشی او را فریب داده و به این شیوه سکه‌هایش را سرقت کرده بود.

بررسی‌های بیشتر پلیس در این باره مشخص کرد که سرقت‌های مشابهی به کلانتری‌های شهر گزارش شده‌است. بررسی شکایت‌های مطرح شده نشان داد که ماهان به شیوه‌ای دیگر هم به همراه اعضای باندش در حال سرقت است. یکی از شاکیان توضیح داد: من فروشنده مواد غذایی هستم. چند روز قبل ۱۰۰ تن سویا را در سایت فروش کالا آگهی کردم و چند نفر برای خرید تماس گرفتند. یکی از آن‌ها مردی به نام ماهان بود که بعد از چانه زنی بر سر قیمت توافق کردیم. او همراه چند نفر به انبار مغازه‌ام آمد و سویاها را بار وانت کرده و رفتند. ماهان قبل از رفتن گفت که پول را از بانک به حسابم واریز می‌کند که من اعتماد کردم و نمی‌دانم که چطور از محل متواری شد.

مأموران پلیس با اطلاعاتی که شاکیان در اختیارشان گذاشتند و بررسی دوربین‌های مداربسته توانستند اعضای باند را شناسایی و در جریان عملیات‌های جداگانه آن‌ها را بازداشت کنند. بررسی سوابق متهمان نشان داد که هر چهار نفر از مجرمان سابقه‌دار هستند. ماهان به عنوان سردسته گفت: ما در زندان با هم آشنا شدیم و باند سرقت را تشکیل دادیم. تصمیم گرفتیم بعد از آزادی سریال سرقت‌هایمان را شروع کنیم و این کار را کردیم تا اینکه بازداشت شدیم.

سرهنگ علی عزیزخانی، رئیس پایگاه‌هشتم پلیس‌آگاهی تهران بزرگ گفت: در حال حاضر ارزش مالی پرونده یک میلیارد تومان است و تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهمان جریان دارد.

منبع: روزنامه جوان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان مشرق اخبار حوادث سرقت زندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۷۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان اماکن خصوصی در بهار

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی حسن حیدری اظهار کرد: به دنبال وقوع سرقت اماکن خصوصی در سطح شهرستان، بررسی موضوع با هدف کشف سرقت‌ها به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های تخصصی و اشراف اطلاعاتی، مأموران پاسگاه آبرومند موفق به شناسایی و دستگیری سارق شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهار تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیسی به ارتکاب سرقت اعتراف و در این خصوص مال خر نیز شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ حیدری در پایان با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده افراد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6087902

دیگر خبرها

  • دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک
  • نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه های آمریکا
  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۸ اردیبهشت) + بررسی و مشخصات iPhone ۱۳
  • فرار نافرجام از زندان + فیلم
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • عامل ۱۷ فقره سرقت در فریدن دستگیر شد
  • مأمور دولتی در بهارستان قلابی از آب درآمد
  • نقشه زن خیانتکار برای قتل شوهر
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی در بهار