Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،سرهنگ امیر حسین کیخا رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته ناجا و ارائه برنامه‌های آموزش همگانی دانش آموزان به طور آنلاین در محل آموزش و پرورش در "برنامه شاد آموزشی دانش آموزان" پیراموان آسیب‌های اجتماعی به ویژه فضای مجازی و خطرات آن سخنرانی  کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این برنامه آموزشی با اشاره به تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر کارکرد‌های خانواده‌ها در جامعه اسلامی، اظهار داشت: فضای مجازی امروز به یک واقعیت انکار ناپذیر در زندگی مردم به خصوص در بحث اموزشی تبدیل شده و حضور در این فضا بدون شناخت و آگاهی کافی بسیار خطرناک است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان با بیان اینکه فضای مجازی و اینترنت در دنیای امروز به گونه‌ای نفوذ کرده است که نمی‌توان بدون آن زندگی را تصور کرد، گفت: در همین فضا آسیب‌های متعددی وجود دارد که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها شکستن مرز باور‌ها و ارزش‌ها است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بروز آسیب‌های نو ظهور اجتماعی می‌تواند زمینه ساز نوع جدیدی از آسیب‌های اجتماعی و روانی باشد، گفت: در همین راستا برنامه ریزی برای شناسایی، پیشگیری و کاهش آسیب‌های فضای مجازی لازم و ضروری است.
وی با بیان اینکه اینترنت و فضای مجازی امروزه به عنوان ابزاری مناسب برای توسعه افکار و اندیشه‌ها در همه اقشار جامعه به ویژه جوانان و بالاخص دانش آموزان که با توجه به شرایط کنونی بیماری کرونا و استفاده ازبرنامه شاد آموزشی محسوب می‌شود به شرطی که در راه صحیح استفاده شود، تصریح کرد: والدین و دانش اموزان برای ورود به دنیای مجازی باید اطلاعات کافی در اختیار داشته باشند چرا که ارتباط سالم در فضای مجازی و لزوم هوشیاری کاربران این فضا در اولویت بوده و مدیریت و سواد رسانه‌ای برای مقابله با آسیب‌های فضای مجازی یک ضرورت است.

سرهنگ کیخا در خاتمه استفاده از ظرفیت هایی، چون رسانه‌های دیداری و شنیداری را در پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی برای خانواده‌ها و فرزندان آنان بسیارمهم و تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از آموزه‌های دینی از جمله امر به معروف و نهی از منکر و هنجارسازی مثبت و ترویج فرهنگ استفاده از اینترنت و فضای مجازی در پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی بسیار مهم است.

انتهای پیام/.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هفته ناجا شبکه شاد آسیب های فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۷۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود

استاندار اصفهان گفت: در انتخابات سال گذشته مردم ما به یاری روشنگری رسانه بسیار هوشمندانه عمل کردند بالاخص در شهرستان‌هایی که هدف دشمن بود شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق های رأی بودیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، نهم اردیبهشت ماه در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، ضمن گرامیداشت روز شوراهای اسلامی، اظهار کرد: شکل گیری شوراهای اسلامی یکی از مظاهر بروز و ظهور اراده مردم در حکمرانی و مدیریت کشور است.

وی ضمن قدردانی از اصحاب رسانه استان در انعکاس اخبار و اطلاعات، افزود: اگر از ابتدا جایگاه اطلاع‌رسانی به درستی دیده می‌شد، رسانه می‌توانست در پیگیری و مطالبه حقوق مردم به خوبی نقش آفرینی کند.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: جایگاه خبرنگاران متناسب با نقشی که ایفا می‌کنند نیست و این موضوع در جهان نیز مشهود است در صورتی که رسانه بایستی مطالبه‌گر حقوق مردم باشد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: سال گذشته سال برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و بسیار حساس و سرنوشت ساز بود.

وی ادامه داد: تمامی رسانه‌های امپراتوری سلطه به خط شده بودند تا انتخابات در ایران را ضایع کنند و این هدف را با ناامیدی مردم و حاشیه سازی برای مردمی که قصد شرکت در انتخابات را داشتند پیش بردند.

استاندار اصفهان بیان کرد: در این شرایط رسانه‌های ما در تلاش بودند تا نگاه واقعی و متفاوتی از ایران اسلامی را به جهان مخابره کنند که از این بابت عملکرد اصحاب رسانه کشور و استان جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی اظهار کرد: در انتخابات مردم ما به یاری روشنگری رسانه بسیار هوشمندانه عمل کردند بالاخص در شهرستان‌هایی که هدف دشمن بود شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی بودیم.

استاندار اصفهان همچنین از اصحاب رسانه استان در پوشش دستاوردهای دولت قدردانی کرد و گفت: حضور رسانه را ارج می‌نهیم و از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه استان کمال قدردانی را داریم.

مرتضوی ضمن اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونسیتی در غزه، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی بالغ بر ۱۳ هزار کودک را در غزه به شهادت رسانده همچنین ۳۳ هزار شهید در غزه مظلوم و قهرمان گویای جنایت‌های رژیم صهیونسیتی علیه مردم مسلمان فلسطین است.

وی ادامه داد: هر چند که آنها در تلاش هستند تا جنایاتشان را از چشم مردم دنیا مخفی نگهدارند اما خبرنگارانی که با رشادت و جانفشانی در آن منطقه حاضر هستند چهره خبیث رژیم صهیونسیتی را به جهانیان نشان می‌دهند و این نشانه اهمیت رسانه در روشنگری و انعکاس حقایق به دنیا است.

تکمیل می‌شود...

کد خبر 748650

دیگر خبرها

  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • ضرورت اقناع سازی مخاطبین در خصوص فرزندآوری توسط رسانه‌ها
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد