Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@20:30:46 GMT

نوزدهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۷۸۴۸

نوزدهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، نوزدهمین اجلاس سالیانه پارک، عصر امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، اسفندیار اختیاری رئیس کمیته پژوهش و فناوری مجلس، مهدی صفاری‌نیا رئیس پارک فناوری پردیس، هم بنیان گذاران پارک، مدیران عامل شرکت‌های پارک، مسئولان منطقه‌ای و اهالی رسانه برگزار شد؛ این مراسم به دلیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت زنده از فضای مجازی نیز پخش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس ضمن خوش آمد گویی به مهمانان این مراسم و قدردانی از زحمات یکساله شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس در رشد و شکوفایی این پارک، به عنوان اولین سخنران این مراسم، گزارش عملکرد یک ساله پارک فناوری پردیس را ارائه کرد.

در ادامه اسفندیار اختیاری رئیس کمیته پژوهش و فناوری مجلس از نقش بی‌بدیل شرکت‌های دانش بنیان و فناور در رفع مشکلات کشور نام برد و گفت: باید نقش مهم شرکت‌های دانش بنیان و فناور در کمک به کشور برای عبور از بحران‌ها بیشتر تشریح شود تا عموم مردم و مسؤولان با خدمات آن‌ها آشنا شوند.

اختیاری افزود: برای مثال در دوران پاندمی کرونا این شرکت‌های دانش بنیان داخلی بودند که میدان دار این بحران عظیم شدند و نیازهای کشور از تجهیزات پزشکی تا دارو را رفع کردند.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور، در سخنرانی خود ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم، درباره اهمیت ترویج فضای نوآوری و فناوری در کشور سخن گفت.

 وی به نقش مهم پارک فناوری پردیس در این زمینه اشاره کرد و گفت: با توجه به طرح‌های برنامه‌ریزی شده و مدل متفاوت توسعه‌ای پارک، این مجموعه تبدیل به شهر فناوری پردیس خواهد شد که می‌تواند نقش مهمی در رشد و شکوفایی اقتصاد دانش بنیان در سطح کشور شود.

معرفی برگزیدگان جشنواره برترین‌های پارک فناوری پردیس و قدردانی از آنها، بخش بعدی نوزدهمین اجلاس سالیانه پارک بود. در این جشنواره، عملکرد تمامی شرکت‌های عضو پارک، در سال ۹۹ در چندین حوزه تخصصی سنجیده شده و از برگزیدگان تقدیر به عمل آمد.

پارک فناوری پردیس امسال ۹ شرکت را به عنوان شرکت‌های برگزیده، انتخاب و معرفی کرد، از میان این ۹ برگزیده، ۲ شرکت از شرکت‌های مرکز رشد فناوری نخبگان و شعب پارک و ۷ شرکت مستقر در پارک هستند.

در پایان این مراسم از ۶ دستاورد جدید شرکت‌های عضو پارک در حوزه دارویی، تجهیزات پزشکی و انرژی با حضور شخصیت‌های برجسته و مدیران پارک رونمایی شد و در نهایت مدعوین از نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های عضو پارک در مقابله با کرونا بازدید کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پارک فناوری پردیس معاون علمی و فناوری رییس جمهور پارک فناوری پردیس شرکت های عضو پارک دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۷۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران جزو ۱۰ کشور صادرکننده سند الکترونیکی است

به گزارش قد سآنلاین بابایی  در آیین اهدای اسناد مالکیت شهرک‌های صنعتی، پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان سمنان در سالن شهید پازوکی دانشگاه این شهر گفت: سند الکترونیکی، نسل سوم صدور اسناد مالکیت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: سند چند برگی نسل اول، سند تک برگی نسل دوم و سند الکترونیکی نسل سوم صدور اسناد است

رییس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور با اشاره به قانون مربوط به حمایت از دانش بنیان‌ها در سال ۱۴۰۱ و تعیین تکلیف برای سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه افزود: قوه قضاییه با تمام توان رویه‌های قانونی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان یک موضوع فراقوه‌ای است، تاکید کرد: برای توسعه و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، بخش‌های مختلف باید همراهی کنند.

رییس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور گفت: صدور سند برای اعیان ساختمان‌های احداثی در پارک‌های علم و فناوری اقدامی ارزشمند در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است.

به گفته بابایی، سمنان از استان‌های پیشرو کشور در صدور سند اعیان برای شرکت‌های دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • ایران جزو ۱۰ کشور صادرکننده سند الکترونیکی است
  • از حضور چشمگیر دانش‌بنیان‌ها و پارک‌های فناوری تا اکتشاف و تولید در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت
  • برنامه وزارت علوم برای افزایش ضریب نفوذ فناوری در صنایع سنتی
  • مدیریت و تبادل فناوری، مهم‌ترین هدف فن بازار ملی ایران است
  • اختصاص ۴ هزار میلیارد برای اقتصاد دانش بنیان به به ۲۵ استان
  • پارک علم و فناوری خراسان رضوی، قطب انرژی شرکت‌های فناور کشور
  • معرفی شاخص های کلیدی برای سنجش اکوسیستم فناوری و نوآوری
  • فروش پانصد و ۳۰ هزار میلیارد تومانی دانش بنیان‌ها/صادرات فناوری ۳ برابر شد
  • برنامه معاونت علمی برای ایجاد پارک‌های فناوری با ۵ کشور
  • ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری