Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، فدراسیون تنیس روی میز طی ۲، ۳ سال گذشته نتوانسته آنطور که باید و شاید از شرایط کرونایی استفاده کرده و کارهایی که می‌توانست انجام دهد، به نقطه پایان برساند. در واقع، آنها بیشتر به امور روزمره پرداخته و به نوعی بیشتر استراحت کرده است. همین باعث انتقاد زیادی نسبت به عملکرد مهرداد علیقارداشی و همراهان او در فدراسیون شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارها و بارها قهرمانان و پیشکسوتان تنیس روی میز در این سال ها انتقادهای خود را از وضعیت موجود اعلام کرده‌اند که آخرین مورد به انتخابات کنفدراسیون آسیا و مسابقات قهرمانی قاره کهن باز می‌گردد. جایی که یک کرسی مهم آسیایی را به دلیل اشتباه در انتخابات نامزدها و عدم از خود گذشتگی از دست دادیم و در شرایطی که کسب کرسی مهیا بود، نتوانستیم به آن برسیم.

بحث سفر ملی پوشان و همراهان به آمریکا هم این روزها داغ است. جامعه تنیس روی میز معتقد است هزینه چند صد میلیونی برای سفری که دستاوردی برای کشورمان ندارد، ضرورتی ندارد. آنها عنوان می دارند که برخی به دنبال ویزای آمریکا و رزومه سازی هستند.

در این میان ابراهیم علیدخت ، بازیکن اسبق و مربی سابق تیم ملی و اولین المپیکی این رشته به موضوعات مختلفی از جمله مسابقات قهرمانی آسیا، انتخابات کنفدراسیون، سفر آمریکا و … پرداخته است.

* نتایج قهرمانی آسیا قابل قبول نبود

* انتخابات کنفدراسیون آسیا یک شکست برای ما بود

* بدترین شرایط تنیس روی میز را تجربه می‌کنیم

* تصمیمات رئیس فدراسیون در حد خودش است؛ نه تنیس روی میز ایران

* نوشاد و نیما اگر واقعیت‌ها را بگویند، آن وقت شرایط فرق می‌کند

* توقعمان از سجادی رسیدگی به وضع فعلی است

* حضور در آمریکا از لحاظ فنی سودی ندارد، اما برای برخی رزومه سازی است!

* هزینه سفر آمریکا را صرف بازیکن سازی کنید

* کسانی سفر می‌روند که بله قربان گو باشند

 

مشروح گفت‌گوی علیدخت با فارس را در زیر می‌خوانید:

 

فارس: از مسابقات قهرمانی آسیا شروع کنیم. اولین مقام پنجم هم توسط تیم ملی کسب شد. ارزیابی شما چیست؟

ما در بازی‌ های آسیایی ۱۹۹۸ تایلند هم که علیقارداشی دبیر فدراسیون بود، مقام پنجم را کسب کرده بودیمو نمی‌دانیم الان راست می‌گویند یا آن زمان اشتباه گفته بودند. به هرحال ما قبلا هم این مقام را کسب کرده بودیم.

فارس: در این دوره چین و کره شمالی حضور نداشتند. با این شرایط این عنوان راضی کننده بود؟ 

به غیر از بازی با هنگ کنگ که آن هم نفر اولشان غایب بود، سایر مسابقات چنگی به دل نزد و نمی توانست قابل قبول باشد. هنگ کنگ را در سال ۶۹ با تیم اصلی اش شکست داده بودیم و حالا نباید برای بردنشان جشن بگیریم. بحث اصلی ما در مورد تنیس روی میز، این رقابت‌ها نبوده و این مقام پنجم هم متعلق به این فدراسیون نیست.

فارس: چرا؟

در ۲، ۳ سال گذشته هیچ اردویی را برگزار نکردیم و همه نفرات تیم ملی در خارج از کشور یعنی در مجارستان و فرانسه آماده شدند. سرمربی تیم ملی هم از سنندج امور را دنبال می‌کند و در آستانه سفرها به بازیکنان ملحق می‌شود. با این شرایط فدراسیون به چه چیزی افتخار می‌کند؟ این نشان می‌دهد وقتی دخالتی نمی کنید، تیم بهتر نتیجه می‌گیرد. چند روز قبل از المپیک به اردوی مجارستان و سوئد رفتید که نتیجه آن را در المپیک دیدید! افتضاح هایی که به بار می‌آورند را اصلا اعلام نمی‌کنند، اما یک نتیجه ای که توسط بازیکنانی که برای فدراسیون دوره شما نیست، کسب می‌شود، افتخار می کنید.

فارس: حضور در تور جهانی قطر قبل از مسابقات قهرمانی آسیا به صلاح بود؟

خیر، چون بازیکنان ما مشخص بود که در تور جهانی نتیجه نمی‌گیرند. همین باعث شد در قهرمانی آسیا هم نتیجه نگیرند چون ریکاوری خوبی نکرده بودند. در همه جای دنیا، اردو و مسابقه تدارکاتی قبل از مسابقه اصلی باید سبک تر باشد، اما ما تیم را به یک تورنمنت سنگین فرستادیم و چیزی جز شکست عایدمان نشد.

فارس: انتخابات کنفدراسیون آسیا هم برگزار شد و نایب رئیسی از دست رفت.

متاسفانه پس از ۲۰ سال یک کرسی مهم آسیایی به خاطر منافع شخصی از دست رفت و رئیس فدراسیون یک پست تشریفاتی که هیچ تاثیری برای تنیس روی میز ما ندارد را به دست آورد. هیات مدیره فدراسیون جهانی به چه دردی می‌خورد؟ رئیس فدراسیون قطر در این انتخابات کلاه سر ما گذاشت و نایب رئیسی آسیا که پست مهمی بود و در تصمیم گیری‌ها دخیل است را از ما گرفت. آیا این شکستی که در انتخابات خوردیم جای تبریک دارد که برخی مدام پیام تبریک می فرستند؟

فارس: یعنی در این مدت کار خوبی نبوده که فدراسیون انجام داده باشد؟

کاری نبوده که به نفع جامعه تنیس روی میز کشور باشد. ما بدترین شرایط را در ۴۰ سال گذشته تجربه کرده ایم. من در این چند سال گفته ام می‌خواهم مناظره کنم، اما کسی از فدراسیون شهامت این کار را نداشته که جلو بیاید. چه کسی پاسخگوی اقدامات خود در این چند سال بوده؟ سرمربی تیم ملی تاکنون به خاطر عملکردش به چه کسی پاسخ داده؟ چرا خدمت فی سبیل الله برای برخی منافع دارد و برای مربیان سازنده نه. باشگاه‌ها و استان‌ها نابود شدند و فقط برخی بله قربان گو در معرکه حضور دارند. برخی هم هستند به خاطر منافعی که دارند، برای فدراسیون به به و چه چه می‌کنند، اما پشت سر منتقد هستند.

فارس: ملیکا کرمی در این مسابقات تاریخ سازی کرد.

فدراسیون چرا در مورد باخت به هند و قزاقستان چیزی نمی گوید و برد ملیکا کرمی را بزرگ می‌کند؟ ملیکا کرمی که پدر و مادر و مربیان خصوصی اش برایش زحمت کشیدند. چین و کره شمالی نبودند و ژاپن و کره هم با نفرات اصلی حضور نداشتند. چرا اینها را نمی‌گویند؟ ما در قسمت دوبل بهترین شانس برای کسب مدال را داشتیم اما چرا نتوانستید؟ آنقدر تیم‌ها سطح پایین بودند که تیم ما در سید یک قرار گرفت. سید یک بودیم و آن وقت به تیم دوم هند باختیم. ۲۰ سال نایب رئیسی از دست رفتو چرا به این نپرداختند؟ ما در این انتخابات یک رای آوردیم و آن هم خودمان به خودمان رای دادیم. این اتفاق برای کشور ما جای تاسف دارد.

 

فارس: پس معتقدید استراتژی ما در انتخابات اشتباه بود؟

۱۰۰ درصد. آقای علیقارداشی رئیس فدراسیون تصمیماتی که گرفت در حد خودش بود؛ نه تنیس روی میز ایران. باید در حد نام ایران تصمیم بگیریم. اگر فکر می‌کنید تصمیم درستی گرفته اید، بسم الله بیایید و مناظره کنید. فدراسیون تنیس روی میز ملک شخصی نیست و باید کارها در راستای منافع کشور باشد. الان شرایط طوری شده که فدراسیون بیشتر از «یونسکو» مشاور دارد. لیگ به خاطر رضایت چند بازیکن سه روزه برگزار می شود و آن کیفیت لازم را ندارد. تورهای ایرانی هم کلا برگزار نمی شود. اسپانسر مالی فدراسیون کجاست؟ وعده هایی که در انتخابات دادید، کجا رفت؟ اگر نمی توانید کار کنید، کنار بروید.

فارس: به هرحال رئیس فدراسیون منتخب اعضای مجمع است و رای آورده است.

اعضای مجمع را چه کسی تعیین کرده است؟ هیات‌ها، نماینده داوران، بازیکنان و مربیان را خود فدراسیون انتخاب می‌کند و در نهایت باید به خودشان هم رای بدهند. 

فارس: چرا الان از المپین ‌های تنیس روی میز هیچ استفاده‌ای نمی شود؟

چون نمی توانند با این فدراسیون کار کنند. من، افشین نوروزی و اخلاق پسند المپین ها هستیم که منتقد وضعیت فعلی هستیم. یک نفر دیگر از فدراسیون حقوق می‌گیرد و نوشاد و نیما هم که در حال بازی هستند و صحبتی نمی‌کنند. فدراسیون هم به آنها بیشتر می‌رسد که گلایه ای نداشته باشند.

فارس: اگر گلایه و انتقاد کنند، چه اتفاقی می‌افتد؟

گلایه و انتقاد نه، بلکه واقعیت‌ها را بگویند. وقتی نفرات اول و دوم ایران مسائل را بگویند، در این صورت شرایط کاملا فرق خواهد کرد. انتظار ما نه تنها از این دو بلکه از وزیر ورزش است که خودش به عنوان قهرمان ملی صحبت‌های پیشکسوتان و قهرمانان هر رشته را هم بشنوند و تنها به گزارش‌های فدراسیون اتکا نکند.

فارس: ظاهرا در المپیک بارسلون با سجادی حضور داشتید. پس از اینکه او وزیر شد، صحبتی با هم نداشتید؟

هم المپیکی بودیم و در دانشگاه هم با هم بودیم. با هم رفاقت داریم. به خاطر همین انتظار داریم صحبت های کسانی که منافعی در این فدراسیون نداشته و سابقه درخشانی در تنیس روی میز دارند، شنیده شود و برای این رشته هم وقت بگذارند.

فارس: مسابقات جهانی آمریکا را هم ۴۰ روز دیگر در پیش داریم، پیش بینی تان چیست؟

در این رقابت‌ها نمی‌توانیم نتیجه ای که شایسته تنیس روی میز کشورمان است را کسب کنیم.

فارس: با این شرایط آیا حضور در این رقابت‌ها و صرف هزینه های سنگین منطقی است؟

از لحاظ فنی لازم نیست چون نهایتا بازیکنان ما یک مرحله بالا بروند. اما شاید برای رزومه سازی و گرفتن ویزای آمریکا برای برخی ضروری باشد! مسئولان فدراسیون می‌گویند پول نداریم، اما این همه برای رفتن به این مسابقات هزینه می‌کنند. می توانند با همین بودجه ای که قرار است صرف سفر آمریکا شود، کلی مربی بازیکن ساز و استعدادها را زیر نظر بگیرند و به آنها بها دهند تا تنیس روی میز در آینده حرفی برای گفتن داشته باشد.

فارس: با این شرایط می‌توان پشتوانه قوی هم داشت.

همه دنیا به این شکل پشتوانه سازی می‌کنند، اما متاسفانه در اینجا پشتوانه سوزی می‌کنیم. فقط به منافع خودمان فکر می‌کنیم.

فارس: تنیس روی میز در جاکارتا مدال گرفت. آیا می‌توان به بازی های آسیایی سال آینده هم امیدوار بود؟

دوستان امیدی باقی نگذاشته اند. ما هیچ برنامه‌ای نمی‌بینیم. اردویی برگزار نمی‌کنند و بهانه شان هم این است که بازیکن اصلی در خارج از کشور حضور دارند. این روزها تیم ملی نوجوانان را به مسابقات عمان اعزام کرده‌اند، اما هیچ یک از مربیان بازیکنان حضور ندارند و مدیر تیم‌های ملی رفته است. پس مربیان خودشان چه کاره هستند؟ اگر میر الماسی مربی است، دیگران را کنار بگذارید و خیال خودتان را راحت کنید.

فارس: شاید سهمیه سفر سالانه داشته باشند؟

کسانی سفر می روند که بله قربان گو باشند. واقعا خنده دار است. مربی یک سال زحمت می‌کشد و آن وقت سفرش را یک نفر دیگر می رود. نه مربی شخصی شان را فرستاده‌اند و نه مربی تیم ملی را. چرا کسی به این مسائل رسیدگی نمی‌کند؟ جامعه تنیس روی میز تا چه زمانی باید این شرایط را تحمل کند.

فارس: چرا یک نفر از روسای هیات ها به این شرایط اعتراضی نمی‌کند؟

پیشینه روسای هیات ها را بررسی کنید و ببینید چه کسانی هستند. التماس با خدمت جور در نمی‌آید. کسی که بخواهد خدمت کند، التماس رای نمی‌کند؛ چه رئیس هیات باشد و چه رئیس فدراسیون. رئیس هیاتی که در هیات رئیسه فدراسیون حضور دارد یا وعده ای گرفته، به چه چیزی می‌خواهد اعتراض کند؟ امیدواریم منافعی در این میان نباشد.

فارس: و صحبت پایانی؟

باز هم صحبتمان با وزیر ورزش و جوانان است که ورود کند و واقعیت ها را بشنود. سجادی خودش مدیر باهوشی است و قطعا به مسائل همه فدراسیون‌ها اشراف دارد. مطمئنیم تنیس روی میز هم جزو برنامه های او خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: انتخابات کنفدراسیون مسابقات قهرمانی رئیس فدراسیون قهرمانی آسیا تنیس روی میز رزومه سازی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۸۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) از پیشرفت روند عادی سازی روابط عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی و رسیدن آن به مراحل پایانی خبر داد.

به گزارش مشرق، بلینکن افزود: آمریکا و عربستان در طول ماه گذشته میلادی اقدامات فشرده ای را برای عادی سازی روابط ریاض و تل آویو انجام دادند.

وی اضافه کرد: احتمال دارد، تلاش‌های دوجانبه عربستان و آمریکا در این باره به زودی به نتیجه برسد.

بلینکن گفت: ابتدا باید به جنگ در غزه پایان دهیم و روند تشکیل کشور مستقل فلسطینی را آغاز کنیم تا پس از آن روند عادی سازی روابط عربستان و اسرائیل به پیش رود.

وی با ادعای اینکه تنها عاملی که از برقراری آتش بس جلوگیری می کند، جنبش حماس است، افزود: با دوستانمان برای پایان دادن به جنگ در غزه و جلوگیری از گسترش دامنه درگیری تلاش می کنیم.

وزیر خارجه آمریکا گفت: یک پیشنهاد سخاوتمندانه مقابل حماس گذاشته شده است و امیدواریم که تصمیم درستی بگیرد.

بلینکن درباره حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به رفح نیز مدعی شد که تاکنون در این باره، طرحی به واشنگتن ارائه نشده است و بدون وجود طرحی که جان غیرنظامیان را حفظ کند، واشنگتن از این عملیات حمایت نمی کند.

وی بیان کرد: روسیه طرحی برای نابود کردن اوکراین داشت ولی با شکست روبه رو شد.

بلینکن درباره روابط واشنگتن و پکن نیز گفت: روابط بسیار پیچیده و رقابتی داریم و باید برای تبدیل نشدن این روابط به درگیری، همواره گفت و گو کنیم.

وزیر خارجه آمریکا امروز در یک سفر منطقه‌ای برای رایزنی درباره آتش‌بس در غزه و شرکت در نشست مشترک با وزرای خارجه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس وارد ریاض شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تجلیل وزیر ورزش از ژیمناست تاریخ ساز(عکس)
  • کیومرث هاشمی: با زحمات فدراسیون ژیمناستیک، سهمیه المپیک کسب شد
  • کیومرث هاشمی: کسب سهمیه المپیک توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • تقدیر وزیر ورزش از مهدی الفتی بعد از کسب سهمیه المپیک
  • تجلیل وزیر ورزش از ژیمناست المپین ایران
  • هاشمی: کسب سهمیه توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • روسای کمیسیون‌های داخلی فدراسیون تنیس مشخص شدند
  • رؤسای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران تنیس مشخص شدند