Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@04:01:50 GMT

هوشمند سازی یک اکوسیستم است

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۸۴۸۲

هوشمند سازی یک اکوسیستم است

 

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سردار احمد دولت‌خواه معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا درباره چگونگی و اهمیت هوشمند سازی پلیس گفت: یکی از طرح‌هایی که دربحث هوشمندسازی وجود دارد بحث تبادل الکترونیکی بین ناجا و سازمان‌هاست، البته همه‌ی فرایندهای آن در همه‌ی سازمان‌ها انجامنمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا بیان کرد: مانند تبادل اطلاعاتی بین ناجا و قوه قضاییه وقتی یک پرونده‌ای در کلانتری تشکیلمی‌شود در حین تشکیل و مراحل بعد از آن به تبادل داده بین نیروی انتظامی و قوه قضاییه نیاز دارد.

سردار دولت‌خواه تصریح کرد: یک بستر تبادل داده‌ای در نیروی انتظامی با سایر سازمان‌ها اجرا شده در قوه‌ی قضاییه این کار عملیاتیشده یعنی ما در بیش از ۷۰۰ کلانتری به صورت بر خط تبادل الکترونیکی داده و پرونده داریم و این کار به موازات با سایر سازمان‌هاانجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کارت واکسن دیجیتال برای خروج از کشور هم در همین بستر  راه‌اندازی شده است،افزود: هر سازمانی بر اساس اینبستری که فراهم شده داده‌های مورد نیاز خود را به دست می‌آورد و پلیس هم از همین راه اطلاعات مورد نیاز خود را به دست می‌آورد.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات درباره سطح دسترسی به داده‌ها در کلانتری ها اظهار کرد: اساس هوشمندسازی این است کهداده‌ها در اختیار افراد ذی‌صلاح قرار گیرد و دو نکته در این زمینه وجود دارد این‌که چه نیازی به اطلاعات و داده‌ها داریم و صلاحیتدسترسی به آن‌ها را داریم یا نه و ضرورتی ندارد که همه‌ی داده‌ها در اختیار همه قرار بگیرد.

سردار دولت‌خواه تصریح کرد: متناسب با هر مسئولیت و ماموریتی که به هر مامور داده می‌شود و کاری که با هر پرونده دارد داده‌هایمورد نیاز را در اختیار دارد در واقع هوشمند سازی آمده و این کار را آسان‌تر و سریع‌تر کرده است.

وی افزود: در حال حاضر اغلب گشت‌ها در کلانتری کلانشهرها به این سامانه تجهیز شدند یعنی موقعیت آن‌ها مشخص می شود از آنطرف هر جرم و رویدادی که اتفاق میفتد در جغرافیای جرم ثبت می‌شود و به مرور زمان افسره کلانتری می‌تواند بفهمد که جرایم مختلفدر چه زمان‌هایی اتفاق میفتد و گشت‌ها هوشمند شده‌اند در پلیس راهور هم همین شکل به شکل هدفمند گشت می‌زند.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا با بیان این‌که هوشمند سازی یک اکوسیستم است،گفت: صرف این که یک سازمان هوشمند شودموفق نمی‌شویم اما همه‌ی فرایندها در پلیس نیست و این کار باید در تمام سازمان‌ها انجام شود.

سردار دولت‌خواه درباره تاثیر هوشمندسازی بر کشف جرم بیان کرد: در بحث جرم فرایندهای مختلفی وجود دارد آن چیزی کههوشمندسازی روی آن کار می‌کند بحث‌های مربوط به کلان داده است وقتی روابط مخفی آن‌ها مشخص شود پلیس می‌تواند هوشمندانهجرم را کشف کند.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر از تجهیزات هوشمندسازی بومی است افزود: در بحث هوشمندسازی دو رویداد برگزار کردیم رویکردما کاملا استفاده از ظرفیت‌های بومی است؛در حوزه‌ی نرم افزاری هم ۱۰۰ درصد از تجهیزات بومی استفاده می‌کنیم،سامانه‌هایی که درحوزه‌های هوشمندسازی پلیس دارد استفاده می شود مثل پلیس من و پلیس همراه کاملا بومی است.

بیشتر بخوانید

توانمندی‌های پلیس متعلق به نظام است/ امنیت جامعه خط قرمز نیروی انتظامی حساب می‌شود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس هوشمندسازی سردار دولت خواه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۸۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری اراذل و اوباش در جنوب تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سعید راستی گفت: مأموران مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران در پی انتشار کلیپی از قدرت‌نمایی دو نفر از اوباش با سلاح گرم و قمه در فضای مجازی در محدوده محله فلاح تهران بررسی موضوع را در دستورکار خود قرار دادند و با انجام اقدامات پلیسی و رصدهای اطلاعاتی مشخص شد هر دو شرور سابقه دار هستند.

وی با بیان اینکه هویت و مخفیگاه متهمان در محدوده یافت آباد تهران شناسایی شد، گفت: مأموران مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران بزرگ پس از اخذ دستور قضائی هر دو متهم را در مخفیگاهشان در یک عملیات منسجم پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دادند.

رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران با بیان اینکه هر دو متهم به جرم خود اعتراف و با تکمیل تحقیقات پلیسی به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: پلیس اجازه قدرت‌نمایی و بازی با آرامش و امنیت مردم را به افراد شرور و مجرمان نخواهد داد.

کد خبر 6095101

دیگر خبرها

  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • دستگیری اراذل و اوباش در جنوب تهران
  • وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد
  • برخورد قاطع و موثر با سرقت/ هوشمند سازی در دستور کار پلیس
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • دستگیری ۲ شرور که در محله فلاح تهران قدرتنمایی کردند
  • نسخه‌نویسی مرد مهاجر افغان با مهر پزشک زن | تیراندازی و زخمی شدن یک نفر دکتر قلابی را رسوا کرد
  • صنعتگران به هوشمندسازی حمل‌ونقل دوچرخه‌ای شهر مشهد کمک کنند
  • هوشمندسازی و مجازی‌سازی فرآیند حمل و نقل کالا در یزد
  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند