Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، مسابقات مقدماتی جام‌جهانی۲۰۲۲ در آسیا هر هفته حساس‌تر می‌شود و امروز تیم‌ملی ایران در مهم‌ترین بازی دور رفت میزبان کره‌جنوبی خواهد بود. اگر این مسابقه را مهم‌ترین مصاف ایران در کل این رقابت‌ها بدانیم هم اغراق نکرده‌ایم. چراکه کره‌جنوبی نزدیک‌ترین و مهم‌ترین رقیب ما در این گروه است و بازی برگشت ۲ تیم هم در شرایطی انجام می‌شود که احتمالا پیش از آن صعود ما قطعی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین به‌احتمال فراوان بازی رفت ۲ تیم یک جدال ۶ امتیازی بین ۲ تیم صدرنشین و بازی برگشت یک مصاف تشریفاتی بین ۲ تیم صعودکرده خواهد بود.

چالش بزرگ برای برترین خط دفاعی

ایران از ۳بازی قبلی ۹ امتیاز کامل را گرفته اما کره‌جنوبی با یک توقف مقابل عراق به ۷ امتیاز رسیده است. آمارهای AFC نشان می‌دهند کره‌جنوبی بیشتر از ایران حمله می‌کند اما کمتر از ایران به گل می‌رسد. در خط دفاعی اما ایران بهتر ظاهر شده و کمتر از همه تیم‌ها به رقبایش فرصت داده است. در میان ۱۲تیم حاضر در هر ۲ گروه، ایران تنها تیمی است که هنوز گلی دریافت نکرده است. ایران در دوره قبلی و با هدایت کارلوس کی‌روش نیز در این زمینه رکورددار بود و طی ۱۰بازی ۹کلین‌شیت متوالی داشت و تا روز آخر گلی دریافت نکرد. حالا تیم اسکوچیچ هم در حال تکرار آن رکورد است. البته به شرطی که بیرانوند، کنعانی، شجاع و بقیه در مقابل خط حمله پرکار کره‌جنوبی هم موفق به کلین‌شیت شوند.

بچه‌ها مواظب باشید

این مسابقه، جدال جالب شوتزن‌ترین تیم گروه با تیمی است که کمترین فرصت شوتزنی را به رقبا داده است. یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده شاگردان پائولو بنتو، انتقال سریع توپ از دفاع به حمله است که با درخشش سون هیونگ مین ستاره تاتنهام خیلی خوب می‌توانند توپ را به گردش درآورده و مهاجم نوک خود را تغذیه کنند. شاید اگر بی‌دقتی‌های مهاجمان این تیم نبود در همین بازی قبلی دروازه سوریه چندین بار باز می‌شد. کره‌ای‌ها با پاس‌کاری‌های متعدد برای خود فضاسازی می‌کنند و مطمئنا مقابل ایران هم از این تاکتیک برای پیدا کردن فضاهای خالی استفاده خواهند کرد. تیم بنتو روی شروع مجددها هم بسیار تقویت شده و بازیکنان ایران نباید یک لحظه هم در ضربات کرنر و ایستگاهی از حریف مستقیم خود غافل شوند.

طلسم یک‌دهه‌ای مقابل ایران

کره‌جنوبی در یک دهه اخیر موفق به شکست ایران نشده و پیروز شدن در تهران هم آرزویی است که در تاریخ ۶۳ساله بازی‌های ۲ تیم هرگز به آن نرسیده است. در عوض ایران طی ۱۰سال اخیر ۴بار در بازی‌های رسمی و دوستانه کره‌جنوبی را برده و یکی از این بردها در خاک کره به‌دست آمده است. تاریخچه تقابل‌های ایران و کره‌جنوبی نشان می‌دهد ۲ تیم ۳۱بار با هم روبه‌رو شده‌اند که ۹بازی مساوی شده و در ۲۲بازی دیگر هم برتری ۱۳-۹ از آن ایران بوده است. کره‌جنوبی آخرین بار سال۲۰۱۱در جام ملت‌های آسیا تیم ایران را که توسط افشین قطبی هدایت می‌شد یک بر صفر برد و از جام ملت‌ها حذف کرد. در مقدماتی ۲ جام‌جهانی اخیر، ایران با کارلوس کی‌روش مقابل کره‌جنوبی به ۳برد و یک تساوی رسید و هرگز از این تیم گل نخورد. آخرین بازی ۲ تیم هم مسابقه‌ای دوستانه در سئول بوده که ایران با هدایت مارک ویلموتس مقابل حریف به تساوی ۱-۱رسیده است.

کد خبر 631616 برچسب‌ها تیم ملی فوتبال ایران دراگان اسکوچیچ - تیم ملی ایران و کره جنوبی جام جهانی قطر ۲۰۲۲

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال ایران دراگان اسکوچیچ تیم ملی ایران و کره جنوبی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۸۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه لژیونر جدید والیبال ایران، مقصد: کره جنوبی!

به گزارش "ورزش سه"، لیگ کره جنوبی در فصل آینده چند بازیکن ایرانی را به خود خواهد دید تا در این لیگ نیز بازیکنان ایرانی حضور داشته باشند.

بنابر اعلام رسانه‌های کره‌ای سه بازیکن ایرانی تا کنون جذب این لیگ شده‌اند. عارف مرادی قطر پاسور سابق فولاد سیرجان ایرانیان پس از قبولی در تست‌های لیگ کره به عضویت اینچئون کال جامبوس قهرمان چندین فصل کره جنوبی در آمد و هیچ بعید نیست در جام باشگاه‌های آسیا برابر تیم سابق خود فولاد سیرجان قرار بگیرد.

علی فضلی قطر پاسور ایرانی که چند سالی در لیگ فنلاند توپ می‌زد با عقد قراردادی راهی سامسونگ بلوفانگز یکی از قدیمی‌ترین تیم‌های این کشور شد. علی حق پرست بازیکن سابق و جوان ایفا سرام اردکان نیز شاگرد فیلیپ بلین در تیم سئول ووری کارد هانسا شد.

البته این بازیکنان سهمیه آسیایی این باشگاه‌ها محسوب می‌شوند و اگر این سه باشگاه یک بازیکن خارجی دیگر در پست‌های بازیکنان ایرانی بخرند، احتمالا بازیکنان ایرانی نیمکت‌نشین خواهند شد.

دیگر خبرها

  • تهدید رجب‌زاده: مطمئن باشید به CAS شکایت می‌کنیم
  • جهت چرخش آب در اکوادور خط میانی کره شمالی و جنوبی (فیلم)
  • ایران خودرو دوباره فوتبالی شد
  • فوری؛ داروین هم از لس آنجلس لیکرز اخراج شد
  • اکبرپور برای ساخت گل خط‌کش داشت! (عکس)
  • سه لژیونر جدید والیبال ایران، مقصد: کره جنوبی!
  • سیزدهمین بازی بدون شکست مس رفسنجان
  • مورایس: از بازی امشب ما استقلال سود برد
  • فیلم| هر جا که باشید، این مرسدس بنز به دنبال شما می‌آید!
  • خلاصه بازی مس رفسنجان و گل گهر + فیلم