Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:39:08 GMT

طلاق در خلخال کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۹۰۰۷

طلاق در خلخال کاهش یافت

به گزارش ایرنا ، احمد قنبری روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه ساماندهی امور جوانان ، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی خلخال اظهارکرد: در حالی که در نیمه نخست سال گذشته ۱۰۰ مورد واقعه طلاق در این شهرستان به ثبت رسیده است ، این میزان به ۷۵ مورد در ۶ ماه نخست امسال کاهش یافته است.

او به افزایش نسبی آمار ازدواج در نیمه نخست امسال در مقایسه با ۶ ماه سال ۹۹ اشاره کرد و افزود: نیمه نخست سال گذشته ۳۷۳ مورد ازدواج در این شهرستان ثبت شد و این میزان در ۶ ماه اول سال جاری به ۳۹۷ مورد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره با توقف سیر صعودی طلاق در سال جاری اظهارکرد: در حالی که پارسال با پدیده و آسیب اجتماعی افزایش آمار طلاق همراه با کاهش آمار ازدواج مواجه بودیم ، کاهش آمار طلاق و افزایش ازدواج در نیمه نخست امسال حاکی از دستیابی به بخشی از اهداف و برنامه‌های سند کاهش طلاق در جامعه خلخال است.

قنبری گفت: در حالی که آمار ۱۳۵ موردی طلاق سال ۹۸ با ۶۵ درصد افزایش به ۲۲۰ مورد در سال ۹۹ رسیده بود ، آمار ازدواج  نیز در طول سال گذشته از ۶۵۹ مورد سال ۹۸ به ۵۹۸ مورد در طول سال گذشته کاهش یافته است.

وی علل دخیل در افزایش آمار طلاق در این شهرستان را به ترتیب اعتیاد ، خیانت ، عدم مسئولیت‌پذیری  زوجین ، ضرب و شتم ، دخالت اطرافیان ، طلاق عاطفی ، اختلالات روانی و عدم تمکین زوجین ذکرکرد و افزود: به نظر می‌رسد که ترویج فرهنگ بیگانه استفاده از فضای مجازی در بین همسران و خانواده‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش پدیده طلاق در جامعه است و بسیاری از قربانیان طلاق‌های واقع شده در خلخال قربانی فضای مجازی شده‌اند.

قنبری با بیان اینکه اعتیاد به موادمخدر ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است، گفت: اعتیاد به موادمخدر رتبه اول از هشت عامل موثر در افزایش آمار طلاق در این شهرستان را به خود اختصاص داده است.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار خلخال بیان کرد: پیش از شیوع کرونا کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد و اجرای گفتمان‌های اجتماع‌محور و محله‌محور تاثیر مطلوبی بر کاهش طلاق گذاشته بود ولی با تعطیلی این برنامه‌های فرهنگی شاهد افزایش قابل توجه آمار طلاق در سال گذشته شدیم.

قنبری با اشاره به عوامل تاثیرگذار در افزایش طلاق در این شهرستان از جمله افزایش توقعات همسران از همدیگر ، وضعیت  اقتصادی جامعه ، ترویج فرهنگ طلاق در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و کم‌رنگ شدن فرهنگ مداخله ریش‌سفیدان در امور خانواده‌های جوان و بی‌تجربه اظهارکرد:  برغم

تلاش‌های صورت گرفته برای تاثیرگذاری وکلای دادگستری در کاهش این پدیده شوم اجتماعی همچنان شاهد افزایش آمار طلاق‌های توافقی زود هنگام در بین زوجین جوان هستیم.

او با ابراز نگرانی از افزایش سن ازدواج ، فقر و بیکاری را ۲ عمل مهم در افزایش آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان برشمرد و گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند همکاری بین بخش دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی همراه با پرهیز از موازی‌کاری است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی خلخال معتادان متجاهر طلاق استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی خلخال معتادان متجاهر آسیب های اجتماعی خلخال معتادان متجاهر طلاق استان اردبیل طلاق در این شهرستان آسیب های اجتماعی افزایش آمار طلاق نیمه نخست سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۹۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید

به گزارش تابناک، آنطور که معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفته، از بین همه اتوبان‌های تهران، ۳ بزرگراه دارای بیشترین تصادفات رانندگی مرگبار هستند. از منحرف‌شدن ماشین‌های سنگین بگیر تا شاخ به شاخ‌شدن سواری‌ها و به ‌هم خوردن تعادل موتوری‌ها.

یکی از این بزرگراه‌ها، بزرگراه آزادگان کمربندی شهر تهران است که از شمال شرق تا شمال غرب تهران را پوشش می‌دهد؛ به همین دلیل هم این مسیر ویژگی‌های خاص خودش را دارد، بیشترین آمار تصادفات فوتی در تهران مربوط به همین مسیر است و ۹درصد از کل فوتی‌های تصادفات رانندگی در پایتخت در این بزرگراه اتفاق می‌افتد.

بعد از آن بزرگراه امام علی(ع) است که ۶درصد از کل فوتی‌های تصادفات را به ‌خود اختصاص داده. بزرگراه امام علی(ع) یک بزرگراه شمالی جنوبی است و به‌خاطر شیبی که دارد باعث تشدید سرعت موتورسواران می‌شود و همین، تصادفات بسیاری را رقم می‌زند.

 
رتبه سوم بیشترین تصادفات نیز به بزرگراه شهید همت اختصاص دارد. در این بزرگراه هم که از شرق به غرب کشیده شده، ۳ درصد از کل تصادفات فوتی شهر تهران رخ می‌دهد. البته همیشه هم عامل تصادفات ماشین‌ها نیستند و موتورسیکلت‌سواران و عابران پیاده که تصمیم می‌گیرند از وسط اتوبان عبور کنند هم سهم قابل توجهی در این زمینه دارند.

خوشبختانه پلیس به‌ دنبال کاهش آمار قربانیان تصادفات رانندگی است و علاوه بر اینکه به مردم توصیه می‌کند به قوانین و مقررات رانندگی احترام بگذارند، با استفاده از تیم‌های کنترل سرعت، تیم‌های نامحسوس و ... مدیریت سرعت و ترافیک و کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی را هم در دستور کار دارد.

دیگر خبرها

  • خودکشی در ایران کمتر از آمار جهانی
  • روند افزایشی خودکشی از ۱۳۸۸ تا ۱۴۰۱
  • روند افزایشی خودکشی از 1388 تا 1401
  • عکس| شکوفه‌های گیلاس در خلخال
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟
  • رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد
  • افزایش آمار شهدای غزه به ۳۴۴۸۸ نفر
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • کاهش سرقت در اردبیل