Web Analytics Made Easy - Statcounter

پانزدهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با محوریت بودجه آموزش و پرورش و با حضور رئیسی کمیسیون اقتصادی و آموزش مجلس شورای اسلامی برگزار شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پانزدهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، آبرومند مشاور عالی رئیس مجلس شورای اسلامی، خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، رضوانی نماینده مجلس شورای اسلامی در ستاد بودجه، اعضای ستاد، مشاورین و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ ها، با موضوع جهت گیری اصلی بودجه 1401 و بررسی عملکرد اعتبارات هزینه ای و راهکارهای پیشنهادی بخش آموزش و پرورش برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 میرکاظمی گفت: دستاوردهای اقتصادی مطلوب نیست. بهره وری پایین، تورم بالا سطح درآمد مردم پایین و هزینه‌ها بالا رفته و برون رفت جامعه از این شرایط نیاز به تغییر دارد.
وی یادآور شد: با توجه به سیاست های ابلاغی و دستورات مقام معظم رهبری و خواسته رئیس جمهور، باید تغییرات ساختاری اتفاق بیفتد که در این راستا سازمان برنامه و بودجه به صورت جدی و کارشناسی از دو ماه پیش کار را آغاز کرده است. لذا همکاری و مشارکت مجلس شورای اسلامی برای به ثمر رسیدن این مهم بسیار حایز اهمیت است .
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه ها در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها نیمه تمام رها شده است، افزود: با همکاری دولت و مجلس می‌توان بر بسیاری از مشکلات فائق آمد. باید در سطح استان‌ها و شهرستان بسترهای لازم فراهم شود که با استفاده از منابع داخلی و ظرفیت‌های موجود اتمام پروژه‌ها را در دستور کار قرار داد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه نگاه ما به بودجه 1401 نگاه تحولی است، تاکید کرد: در سنوات گذشته به دلیل کسری بودجه و عدم تحقق برنامه‌ها خلق پول افسار گسیخته اتفاق افتاده و این مهم تورم بالا بر اقتصاد تحمیل کرده و سطح معیشت مردم پایین آمده است که در مناطق محروم افزایش قیمت کالا از متوسط کشور هم بالاتر است و این درحالی است که درآمد این بخش جامعه از شرایط مطلوب و قابل قبولی برخوردار نیست.
میرکاظمی با عنوان اینکه تاکید رئیس جمهور بر تحقق عدالت در کشور است، گفت: برای نهادینه شدن عدالت در بخش‌های مختلف جامعه باید تغییرات اساسی با نگاه کارشناسی شکل بگیرد و بودجه‌ای زیبنده جمهوری اسلامی، تهیه و تنظیم شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: استان‌ها و شهرستان‌ها ماموریت دارند شاخص های کلانی که هدف گذاری می‌شود در بخش صنعت و کشاورزی و صادرات و سایر حوزه به مرحله عمل برسانند و ما مطمئن هستیم چرخه اقتصاد با استفاده از ظرفیت های بلااستفاده و مغفول مانده به حرکت در می‌آید.
معاون رئیس جمهور در ادامه افزود: رئیس جمهور تاکید دارند کار اساسی و بنیای در ساختار بودجه، رشد اقتصادی و افزایش بهره وری صورت بگیرد در این ارتباط از همه پتاسیل‌ها که در سازمان برنامه برنامه و بودجه و دولت و مجلس وجود دارد استفاده می‌شود.
 میرکاظمی در پایان با قدردانی از همکاری مجلس برای اصلاح ساختار بودجه خاطرنشان کرد: با همکاری و استفاده از همه ظرفیت های مجلس می‌توان این راه را هموارکرد. همچنین حضور رؤسای کمیسیون های اقتصادی، برنامه و بودجه مجلس، مشاور عالی رئیس مجلس و نماینده مجلس در جلسه ستاد، بر همکاری گسترده دولت و مجلس صحه می گذارند.

مالیات برعایدی سرمایه مکملی برای تسهیل فضای کسب و کارلایحه مدیریت شرکتهای دولتی به دولت رفت/ لزوم انحلال و یا تبدیل شرکت‌های دولتی زیان‌ده به یک نهاد عمومی


گفتنی است در این جلسه رؤسای کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس شورای نقطه نظرات و نحوه همکاری مجلس درباره تهیه و تدوین بودجه 1401 را مطرح کردند و گزارش مفصلی از شرایط آموزش و پرورش در بخش هزینه‌ها و نیروی انسانی ارایه شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه بودجه ایران وزارت آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه بودجه ایران وزارت آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۹۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم

به گزارش جماران؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه نیاز به گسترش همکاریهای منطقه‌ای در سطوح مختلف وجود دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه، آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشورهای منطقه از جمله کشورهای ترکیه، پاکستان و هند و همچنین گاز مورد نیاز کشورهای اروپایی را دارد.

طبق گزارش سازمان برنامه و بودجه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در دومین روز حضور خود در بانکوک برای شرکت در هشتادمین جلسه سالیانه اسکاپ، با «آلیس جابانا»، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر اجرایی اسکاپ، دیدار و گفتگو کرد.

داود منظور در این دیدار که در محل کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) در بانکوک برگزار شد، با تأکید بر لزوم گسترش همکاریها و نقش نهادهای توسعه‌ای مانند اسکاپ در ارتقای توسعه کشورها، گفت: استفاده از ظرفیت نهادهای وابسته به سازمان ملل در راستای توسعه همکاری‌های منطقه ای، تکمیل کریدورها و مقابله با خشکسالی، حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه نیاز به گسترش همکاریهای منطقه‌ای در سطوح مختلف وجود دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه، آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشورهای منطقه از جمله کشورهای ترکیه، پاکستان و هند و همچنین گاز مورد نیاز کشورهای اروپایی را دارد.

معاون رئیس‌جمهور با حائز اهمیت خواندن موضوع نشست امسال اجلاس اسکاپ، بر ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در آینده اقتصاد جهان تأکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن علاقه‌مندی به استفاده از تمامی ظرفیت‌های سازمان ملل در مسیر توسعه پایدار، آمادگی دارد در حوزه دیجیتال‌سازی هم همکاری داشته باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه با اشاره به مسئله‌محور بودن برنامه هفتم توسعه، گفت: در تأمین منابع مالی مورد نیاز برای رشد اقتصادی، به استفاده از منابع بین‌المللی هم توجه داریم.

وی نقش جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از فعالیت‌های مرکز سازمان ملل متحد برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا در آسیا و اقیانوسیه (اپدیم) به عنوان یکی از مؤسسات منطقه‌ای زیرمجموعه اسکاپ مستقر در تهران مستقر را اساسی دانست و گفت: ما ضمن استفاده از همه ظرفیت‌های اپدیم، تجربیات موفقی در کاهش بلایا داریم که می‌توانیم آنها را با سایر کشورها به اشتراک بگذاریم.

منظور افزود: از جمله تجربیات موفق کشورمان، تجارب حاصل شده در مهار و مدیریت منابع آب و شیرین‌سازی آب است که با توجه به تأثیر تغییرات اقلیم بر بروز خشکسالی های پیاپی و کاهش منابع آب، همکاری مشترک به‌ویژه با کشورهای همسایه، اهمیت دوچندان دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به کمبود منابع آب به‌عنوان یکی از چالش‌های مهم در سطح جهان، گفت: ما آماده همکاری در زمینه مدیریت منابع آب با سازمان ملل متحد هستیم.

منظور با بیان اینکه خوشحال میشویم در منطقه به کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهای محصور در خشکی در جهت حمل کالا کمک کنیم، گفت: اسکاپ میتواند نقش بیشتری را در این زمینه بازی کند و جمهوری اسلامی ایران نیز آمادگی دارد با تشکیل گروه کاری مشترک با کشورهای منطقه تحت مدیریت اسکاپ، نقش خود را در این زمینه ایفا کند.

وی با تأکید ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها و همکاری با اسکاپ در حوزه اقتصاد دیجیتال، علاقه‌مندی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری بیشتر با اسکاپ و کمیته‌های مربوطه را اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • اجرای طرحهای تحولی مقدمه جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه، نیازمند طرح‌های تحولی است
  • یک اقتصاددان پاسخ داد: عاقبت نرخ تورم در 1403 و اتفاق نگران کننده برای طبقه متوسط جامعه
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است
  • ضرب الأجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • ضرب العجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم