Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از شفق نیوز، خالد سلطان هاشم، پسر وزیر دفاع دولت صدام دیکتاتور سابق عراق موفق به کسب کرسی در پارلمان آینده این کشور شده است.

دادگاه فرجام خواهی فدرال عراق شکایت ارائه شده از سوی پسر وزیر دفاع نظام صدام را و بازگشتش برای شرکت در انتخابات را قبول کرده بود.

سند رسمی امضا شده از سوی قاضی کاظم عباس نایب رئیس دادگاه فرجام خواهی موافقت دادگاه با بازگشت خالد سلطان هاشم به رقابت‌های انتخاباتی را نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بعد از قبول اعتراض او نسبت به مشمول شدنش در تدابیر سازمان بازخواست و عدالت است.

دادگاه اعلام کرد، هاشم هیچ گونه نسبتی با سازمان‌های سرکوب‌گر دوره صدام ندارد و شامل این تدابیر نیست.

هاشم از نامزدهای حوزه ششم انتخابی استان نینوا است و از سوی کمیسیون انتخابات عراق کنار گذاشته شد زیرا مشمول تدابیر بعث زدایی بود.

سازمان بازخواست و عدالت در سال ۲۰۰۵ تاسیس شد که ماموریتش ممنوع الفعالیت کردن رهبران حزب بعث و بقایای نظام صدام در پست‌های دولتی و رسمی عراق بود.

پدر خالد پست‌های عدیده‌ای در نظام صدام داشت از جمله استاندار نینوا، رئیس ستاد ارتش و وزیر دفاع عراق در برهه زمانی از ۱۹۹۵ تا زمان سقوط صدام در سال ۲۰۰۳ بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول علی اکبر یوسفی عزت الله مهرآوران محمدرضا گرایی میثم دلخانی عراق انتخابات پارلمانی پیروزی در انتخابات ربیع الاول علی اکبر یوسفی عزت الله مهرآوران محمدرضا گرایی میثم دلخانی وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۹۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی

به گزارش همشهری آنلاتین به نقل از ایرنا، «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.

وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.

معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کد خبر 847873 برچسب‌ها خبر مهم اربعين

دیگر خبرها

  • افشاگری‌های عضو جدا شده از منافقین در دادگاه درباره همکاری های نظامی این گروهک با ارتش صدام
  • فیلم| افشاگری‌های عضو بریده منافقین در دادگاه: ۴۰۰ مستشار نظامی عراق در پادگان اشرف حضور داشتند!
  • تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • ویدیو/ مسعود رجوی همکار و نفوذی ساواک بوده است؟! 
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق