Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر حیدر محمدی مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره وضعیت توزیع واکسن آنفلوآنزا گفت: تاکنون یک میلیون و ۹۰۰ هزار عدد واکسن آنفلوآنزا وارد شده که شامل واکسن سه‌ظرفیتی و چهارظرفیتی است که توزیع شده است.

وی افزود: خوشبختانه اولین‌محموله واکسن آنفلوآنزای تولید داخل هم تا پایان هفته جاری یا اوایل هفته آینده به معاونت بهداشت وزارت بهداشت، تحویل داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو تولیدکننده داخلی در زمینه واکسن آنفلوآنزا داریم که قولی که به ما داده‌اند تا سقف یک میلیون و ۸۰۰ هزار عدد واکسن است، اما احتمالا از تعداد کمتر شروع شده و به تدریج تحویل می‌شود.

محمدی گفت: البته فعلا در اولین فاز ۸۰۰ هزار عدد واکسن آنفلوآنزا به معاونت بهداشتی تحویل داده‌ایم. برای داروخانه‌ها هم در یک پارت ۸۰۰ هزار عدد واکسن آنفلوآنزای چهارظرفیتی و در یک پارت هم ۳۰۰ هزار عدد واکسن سه‌ظرفیتی توزیع کرده‌ایم.

وی درباره قیمت واکسن آنفلوآنزا نیز گفت: برای بازار مصرف داروخانه‌ای قیمت حدود ۲۰۰ هزار تومان است. برای گروه‌های پرخطر هم واکسن آنفلوآنزا به صورت رایگان از سوی معاونت بهداشتی تزریق می‌شود.

محمدی درباره افزایش قیمت ۵ برابری واکسن‌ آنفلوآنزا گفت: این‌واکسن‌ها با ارز نیمایی وارد شده است. البته ۲ میلیون نفر به عنوان گروه هدف واکسیناسیون علیه آنفلوآنزا مدنظر هستند که به صورت رایگان واکسن از سوی معاونت بهداشتی برایشان تزریق می‌شود.

وی گفت: توصیه ما این است که گروه‌های پرخطر تزریق واکسن آنفلوآنزا را انجام دهند که برای آنها به صورت رایگان از سوی معاونت بهداشتی تزریق می‌شود. در عین‌ حال برای سایر گروه‌ها هم اگر متخصصان عفونی توصیه و تجویز کنند، می‌توانند واکسن را تزریق کنند. البته با توجه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شدت مصرف واکسن آنفلوآنزا کاهش یافته و شیوع آنفلوآنزا هم کم شده است.

محمدی با بیان اینکه دیگر برنامه ای برای واردات واکسن آنفلوآنزا نداریم، گفت: با توجه با اینکه دو تولیدکننده داخلی داریم، این تولیدکنندگان ۲ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزای چهارظرفیتی به ما تحویل می‌دهند و فکر نمی‌کنیم دیگر نیازی داشته باشیم. البته هنوز به واکسن آنفلوآنزای تولید داخلی قیمت ندادیم. به محض اینکه واکسن را به ما تحویل دهند، قیمت را اعلام می‌کنیم.

کد خبر 631607 برچسب‌ها بیماری - آنفلوآنزا واکسن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بیماری آنفلوآنزا واکسن واکسن آنفلوآنزای واکسن آنفلوآنزا معاونت بهداشتی هزار عدد واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۹۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، مینا آژوغ گفت: رتبه بندی داروخانه ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول انتخاب شده و فهرست داروخانه های خاطی که تحویل داروهای دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد.

وی افزود: این پروژه با پایش در مورد داروی انسولین آغاز و فهرست داروخانه های خاطی که تحویل داروهای دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد. همچنین در ادامه برای سایر داروهای دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

کد خبر 6092852 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود
  • عرضه شمش طلای تولید داخل از هفته آینده در مرکز مبادله/ آغاز حراج سکه از ۱۷ اردیبهشت
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان