Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمیدالله فارسی معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: سه هزار خیّر به صورت مستقیم و غیرمستقیم حامی ۴۵۰ کودک بی سرپرست و بد سرپرست زیر پوشش بهزیستی این استان هستند.

او اظهار داشت: خیّران همدانی با واریز ماهیانه مبلغی بین ۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان به حساب کودک و کمک‌های غیرنقدی شامل نوشت افزار، پوشاک، کفش و سایر لوازم ضروری معیشتی و نیز خدمات آموزشی در «طرح حامی» به کودکان بی سرپرست و بدسرپرست کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه از مهم‌ترین شاخص‌های طرح حامی، اعتمادسازی بین خیران و معاونت مشارکت‌های مردمی است افزود: طرح حامی بهزیستی به منظور کمک به گروه هدف زیرپوشش و با اولویت کودکان بی سرپرست در مراکز و «شبه خانواده» استان عضو می‌پذیرد.

فارسی با بیان اینکه هدایای غیرنقدی در تمامی مراکز دولتی بهزیستی و موسسات خیریه تابعه در سراسر استان دریافت می‌شود گفت: علاقه مندان می‌توانند مبالغ نقدی را به شماره حساب ‪۴۱۶۵۰۳۴۵۴۱۷۲۴۰۱۱‬ و شماره ‪۶۳۶۷۹۵۷۰۶۹۲۷۸۳۹۳‬ کارت شتاب‬ بهزیستی استان همدان واریز کنند.

او یادآور شد: خیرین و مردم نیک‌اندیش همدان با شرکت در پویش «مهر ماندگار» و اهدای مبلغ بیش از ۱۰۰ میلیون تومان نقدی و غیرنقدی در تامین لوازم آموزشی، نوشت افزار، کوله پشتی و وسایل مدرسه برای دانش آموزان زیر پوشش بهزیستی سهیم بودند.

 معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان طرح «شکرانه توانایی» در استان را از دیگر طرح‌های حمایتی برای گروه‌های هدف بهزیستی برشمرد و افزود: در این طرح کارمندان دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در صورت اعلام رضایت چهار رقم آخر حقوق ماهیانه خود را به بهزیستی اهدا کنند تا این مبلغ از حساب آن‌ها کسر و جهت مسکن، جهیزیه، تحصیل و اشتغال مددجویان بهزیستی هزینه شود.

فارسی، اجرای این گونه طرح‌ها را در راستای مشارکت جامعه در گسترش عدالت اجتماعی و برانگیخته کردن حس مسئولیت جامعه عنوان کرد و گفت: پای کار آمدن مردم لازمه موفقیت در هر طرحی است.

او ادامه داد: تعداد معلولان زیر پوشش سازمان بهزیستی در استان همدان ۴۵ هزار و ۵۳۰ نفر است که بیشترین تعداد مربوط به شهر همدان با ۱۷ هزار و ۶۳۶ و فامنین با هزار و ۳۳۲ نفر معلول است و ۶۰ درصد آن‌ها را مرد و ۴۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

سازمان بهزیستی براساس قانون اساسی خدمت به چهار گروه شامل سالمندان، معلولان، زنان بی سرپرست و آسیب دیدگان اجتماعی خدمات ارائه می‌دهد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان بهزیستی مشارکت های مردمی بهزیستی استان همدان مشارکت های مردمی بی سرپرست زیر پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۹۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، نماینده سازمان سنجش استان همدان: در این خصوص گفت: ۲۳ هزار و ۸۸۰ داوطلب ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در ۱۷ حوزه امتحانی از ۱۰ شهرستان استان همدان، دیروز و امروز همزمان با سراسر کشور باهم رقابت کردند.

سید مهدی مسبوق گفت: تعداد داوطلبان کنکور سراسری امسال حدود ۵۰۰ نفر نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

نماینده سازمان سنجش در استان همدان با بیان اینکه ۳۸ درصد از شرکت کنندگان در کنکور سراسری ۱۴۰۳ این استان را مردان و ۶۲ درصد را زنان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: کنکور سراسری ۱۴۰۳در پنج گروه علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی، هنر و زبان انگلیسی همزمان با سراسر کشور در روز‌های ‏‏پنجشنبه و‏ جمعه ششم و هفتم اردیبهشت در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر برگزارشد.

به گفته او، امسال بیشترین تعداد داوطلبان کنکور سراسری در استان همدان در گروه علوم تجربی با آمار ۴۳ درصد شرکت کنندگان است.

مسبوق گفت: گروه علوم انسانی با ۳۳ درصد، ریاضی با ۱۱ درصد، زبان با هفت درصد و گروه هنر نیز با پنج درصد به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

او گفت: آزمون امسال در ۱۷ حوزه‌ی امتحانی دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه ملایر، دانشگاه آزاد همدان و تویسرکان، دانشگاه‌های پیام نور مراکز شهرستان‌ها و آموزش و پرورش برگزارشد.

مسبوق با اشاره به اینکه نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در روز‌های هفتم و هشتم تیرماه برگزار خواهد شد، گفت: نتایج اولیه این آزمون نیمه دوم خرداد منتشر می‌شود.

در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی ۶۳ درصد زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر یعنی ۳۷ درصد مرد هستند. همچنین امسال آزمون دانشجومعلم همزمان با نوبت اول کنکور برگزار می‌شود که در آزمون اختصاصی

پذیرش دانشجو معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

نوبت اول کنکور امسال برای پذیرش دانشجوی دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه (۶ اردیبهشت)، هنر و زبان‌های خارجی عصر امروز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه (۷ اردیبهشت) در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در استان همدان
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در همدان
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد