Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی‌ها از تناسب نداشتن مدرک تحصیلی ۷۰ درصد افراد با شغل‌شان حکایت دارد، این عدم تناسب موجب ایجاد آسیب‌های روانی در افراد شاغل می‌شود.

خبرگزاری میزان - روزنامه خراسان نوشت: همه ما در اطراف‌مان افراد شاغلی را می‌شناسیم که رشته تحصیلی‌شان با حرفه‌شان هیچ سنخیتی ندارد. طبق آخرین آمار در کشور ما، مدرک تحصیلی۷۰ درصد افراد شاغل در جامعه، با شغل‌شان تناسبی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افرادی که اگر استعدادشان در زمان تحصیل شناخته می‌شد، مسیر متفاوتی را در زندگی طی می‌کردند. البته واضح است این موضوع که اگر فردی بعد از تحصیل در یک رشته دانشگاهی متوجه شد که در زمینه کاری دیگری موفق خواهد شد، مورد بحث ما نیست، اما در این نوشتار به بخش‌هایی از آثار مرتبط نبودن مدرک تحصیلی با شغل اشاره خواهد شد، به این امید که دانشجویان و والدین‌شان با دقت بیشتری در انتخاب رشته، مانع افزایش این آمار شوند.

بی‌کفایتی|

از آن‌جا که شغل یکی از مهم‌ترین منابع سلامت ‌روان انسان‌هاست و بیشترین وقت یک بزرگ سال در زمان شغلی‌اش سپری می‌شود، وقتی مدرک تحصیلی فرد که سال‌ها برای کسب آن تلاش کرده، هیچ ارتباطی با شغلش نداشته باشد، احساس سرخورده شدن و بی‌کفایتی در او ایجاد خواهد کرد. دانشی که قرار بود آینده او را تضمین کند، به عامل ایجاد افسردگی تبدیل خواهد شد.

سرخوردگی اجتماعی |

سرخوردگی اجتماعی ناشی از بها داده نشدن به تحصیلات و دانش تخصصی، دردسر دیگر این افراد است که باید با آن دست‌و‌پنجه نرم کنند. کسانی که به مشاغلی اشتغال دارند که نیازی به صرف وقت، انرژی و پول در دانشگاه ندارد، از خود می‌پرسند چرا این همه وقت خود را تلف کرده‌اند؟ این دیرکرد در ورود به بازار کار بر زمان ازدواج و آمادگی آن‌ها برای تشکیل خانواده هم تاثیرگذار خواهد شد.

ناامیدی |

هدر رفتن منابع مالی عظیم کشور که می‌توانست در جایی دیگر ثمربخش باشد هم به وضوح با این مسئله مرتبط است. برای تربیت این همه متخصص بیکار، هزاران میلیارد تومان هزینه شده، اما این هزینه کاملا هدر رفته است و هیچ بازگشتی برای کشور ندارد و نیز تلف کردن عمر جوانان کشور در دانشگاه با یک وعده سراب گونه برای آینده‌ای بهتر است که گویا از طریق تحصیلات، نمی‌توان به آن دست یافت؛ بنابراین این مسئله ممکن است باعث احساس ناامیدی در این افراد بشود.

بیشتر بخوانید: ۷.۵ میلیون ایرانی نیمه‌شاغل هستند/ کاهش ۱.۳ میلیونی تعداد شاغلان

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: اخبارسلامت روانشناسی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: روانشناسی مدرک تحصیلی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۹۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهدبا بیان اینکه تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود،گفت: برهمین اساس، طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، با همکاری نیروی انتظامی را در دستورکار خود داریم.

مهدی ابراهیمی  افزود: در سال گذشته بیش از ۴۷۰۰ نفر متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شده‌اند. ۷۵ درصد این افراد مرد، ۱۹ درصد زن و ۶ درصد نیز کودکان زیر ۱۸ سال هستند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهدگفت: متاسفانه تست اعتیاد بیش از ۱۸۹۰ نفر از متکدیان مثبت بوده که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند.

ابراهیمی افزود: علاوه بر این، ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی نیز با همکاری مسئولین مربوطه صورت گرفته در همین قالب، بیش از ۷۹۰ نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند.

وی گفت: متاسفانه شایع‌ترین موضوع در پدیده تکدی‌گری، سوءاستفاده از احساسات زائرین و مجاوران است که متکدیان حرفه‌ای با شیوه‌های متنوع و مختلفی همچون استفاده از عروسک به‌جای نوزاد و تغییر ظاهر از مرد به زن، تکدی‌گری می‌ کنند.

 

دیگر خبرها

  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ یک بد‌افزار خطرناک در کمین کامپیوترها
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟