Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@18:02:51 GMT

تزریق واکسن به معنای جلوگیری از عفونت نیست

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۹۸۲۷

تزریق واکسن به معنای جلوگیری از عفونت نیست

ایسنا/قزوین یک ویروس‌شناس گفت: تزریق واکسن به معنای جلوگیری از عفونت نیست بلکه به معنای جلوگیری از ابتلای شدید، خطرناک و بستری شدن در بیمارستان است بنابراین افرادی که واکسن را دریافت کردند باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

معصومه اصلانی‌مهر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مهم‌ترین راه پیشگیری از کرونا واکسیناسیون است و کنترل پاندمی میسر نمی‌شود مگر اینکه حداقل ۸۰ درصد مردم جهان واکسیناسیون را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کشورهای زیادی هستند که درصد واکسیناسیون آنان به بیش از ۴۰ تا ۵۰ درصد رسیده است و درعین‌حال کشورهایی هستند که درصد واکسیناسیون آنان کمتر از نیم درصد است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: با واکسن‌های داخلی و خارجی انجام واکسیناسیون طی هفته‌های اخیر افزایش یافته است و در کنار آن مراکز واکسیناسیون متعددی شبانه‌روزی تلاش دارند تا واکسیناسیون مردم انجام شود و پوشش بالایی از مردم واکسینه شوند که این امر می‌تواند به کنترل همه‌گیری کمک کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سویه دلتا در بسیاری از مناطق جهان ازجمله ایران فراگیر شده است سویه لامبدا در مسیر است بنابراین واکسیناسیون بسیار می‌تواند کمک‌کننده باشد؛ از مردم می‌خواهم هر واکسنی که در دسترس آنان قرار داشت را برای انجام واکسیناسیون انتخاب کنند و منتظر یک واکسن خاص نباشند.

اصلانی‌مهر اشاره کرد: دانشمندان ما تلاش بسیاری زیادی را برای ساخت واکسن انجام دادند. واکسن‌های کوو ایران برکت و پاستوکووک ازجمله آن‌هاست که با مشارکت بالای دانشمندان ایرانی ساخته شدند. این واکسن‌ها ایمن هستند و فازهای کارآزمایی بالینی خود را طی کردند که در حال حاضر عرضه‌ شده و به تولید انبوه رسیدند.

وی گفت: افرادی که واکسن برکت را قبول نمی‌کنند به تلاش تمام دانشمندان پشت کردند در حالی که مشاهده شده کارایی این واکسن‌ها بالاتر از واکسن‌های دیگر کشورهاست.

این ویروس‌شناس بیان کرد: از مردم خواهش دارم هر واکسنی که در دسترس داشتند را تزریق کنند؛ ایمنی زمانی ایجاد می‌شود که هر ۲ دوز واکسن را تزریق کرده و از آن سه هفته تا یک ماه زمان گذشته باشد.

وی تأکید کرد: تزریق واکسن به معنای جلوگیری از عفونت نیست بلکه به معنای جلوگیری از ابتلای شدید، خطرناک و بستری شدن در بیمارستان است بنابراین افرادی که واکسن را دریافت کردند نیز باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. با توجه به سرایت بالای سویه دلتا حتماً ۲ ماسک جراحی روی هم یا ماسک N۹۵ استفاده کنند تا بتوانند از سرایت ویروس جلوگیری کنند و حتماً فاصله‌گذاری اجتماعی و دوری از اجتماعات را ادامه دهند.

اصلانی‌مهر یادآور شد: در استان قزوین از تعداد مرگ‌ومیر عزیزان کاسته شده است بنابراین خواهش دارم با انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خودمان، مردم کشورمان، کنترل پاندمی و کادر درمان کمک کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی قزوين واکسن کرونا کرونا در ایران همه باهم علیه کرونا معنای جلوگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۹۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • چطور هم وزن کم کنیم و هم از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور