Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@10:43:16 GMT

۷۰ درصد عشایر از استان اصفهان کوچ کردند

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۹۸۷۹

۷۰ درصد عشایر از استان اصفهان کوچ کردند

گروه استان‌ها- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بیش از ۷۰ درصد از عشایر کوچ پاییزه خود را از استان اصفهان آغاز کردند، کوچ عشایر از استان اصفهان اوایل شهریور آغاز و تا پایان مهرماه ادامه دارد. - اخبار استانها -

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد از عشایر کوچ پاییزه خود را از استان اصفهان آغاز کردند اظهار داشت: کوچ عشایر از استان اصفهان اوایل شهریور آغاز و تا پایان مهرماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عشایر به مناطق قشلاقی فارس، بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد و خوزستان می‌روند، افزود: عشایر حدود 54 هزار نفر در قالب 12 هزار خانوار از ایل قشقایی و بختیاری بودند و همزمان 6 هزار نفر از ایل عرب جرقویه پس از ییلاق در چهارمحال و سمیرم از مهرماه به اصفهان باز می‌گردند و در جرقویه و رامشه قشلاق می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: 60 درصد کوچ عشایر با وسیله نقلیه انجام می‌شود و عشایر 2 هزار کیلومتر ایل‌راه در استان اصفهان دارند که هزار کیلومتر آن توسط عشایر استفاده می‌شود، 30 هزار هکتار زمین زراعی و یک میلیون رأس دام دارند و در تولید گوشت و لبنیات، محصولات باغی، سیب و عسل، صنایع دستی همچون گلیم که گلیم قشقایی ثبت یونسکو است، فعالیت می‌کنند.

گزارش میدانی تسنیم از مناطق زلزله‌زده اندیکا و ایذه‌/ زمین‌لرزه‌ای که مشکلات عشایر و روستائیان را نمایان کرد+ فیلمششمین سفر استانی رئیس‌جمهور| آیت‌الله رئیسی با عشایر استان بوشهر دیدار و گفت‌وگو کردتیم‌های بهداشتی- درمانی و آموزشی بسیج به منطقه عشایری «پیرمار» پلدختر اعزام شدند

وی با بیان اینکه عشایر در 300 نقطه در استان اصفهان استقرار داشتند، ادامه داد: عشایر از اواخر فروردین به استان اصفهان کوچ کردند و در این مدت غربالگری در بخش کرونا انجام شد و بیشتر آنها واکسن کرونا دریافت کردند و در این مدت آبرسانی سیار با 40 تانکر برای آنها انجام شد و ایل راه‌ها آماده شد و خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی به آنها ارائه شد.

شیشه‌فروش با اشاره به واکسیناسیون دام‎های عشایر بیان کرد: همزمان با کوچ عشایر از استان اصفهان تیم‌های امدادی در مسیر کوچ خدماتی حمایتی را انجام دادند و حادثه ای در مسیر کوچ اتفاق نیفتاد.

انتهای پیام/173/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عشایر از استان اصفهان کوچ عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۹۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سعیدی پور در دیدار با نماینده مردم شریف دشت آزادگان، هویزه و بستا با تاکید بر تقویت روحیه جهادی برای ایجاد بستر مناسب برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش در مناطق محروم و کم برخوردار، گفت: یکی از اولویت‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان، نشاندن لبخند شادی و رضایت بر چهره همه دانش آموزان است.

وی با اشاره به طرح‌های در دست اجرا در شهرستان‌های دشت آزادگان، هویزه و بستان، افزود: در دشت آزادگان ۱۲ مدرسه با ظرفیت ۴۷ کلاس درس درحال ساخت است.

سعیدی پور ادامه داد: در بستان ۸ مدرسه و در هویزه نیز ۸ مدرسه در حال ساخت است که با تکمیل آنها تا مهرماه امسال، ۷۱ کلاس درس به دانش آموزان این شهرستان‌ها تحویل داده خواهد شد.  

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان می‌گوید: در تلاش هستیم از ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی صنایع برای تکمیل طرح‌ها استفاده کنیم و براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، ۷۰ کلاس درس در مهرماه ۱۴۰۳ به دانش آموزان تحویل خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد
  • پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم
  • پیگیری اجرانشدن طرح آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم
  • اسکن محوطه کمرزرین اصفهان انجام شد/ تلاش برای آغاز فصل دوم کاوش
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان