Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل و نقطه نظرات دست اندرکاران کمیته‌های اعزام و فرهنگی و آموزشی اربعین در خصوص راهکارهای بهبود مدیریت مراسم اربعین حسینی در این دو بخش ارائه و بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خواستار آسیب شناسی در خصوص اقدامات صورت گرفته در کمیته اعزام و فعالیت‌های کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و ارائه راهکارهای مناسب برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت شد و بر لزوم مطالعه فراگیر برای آماده کردن طرح مدیریت اربعین بر اساس شرایط و وضعیت کنونی و انتظارات از سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین از رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین خواست که موضوع تهیه نماد اربعین با همکاری دست اندرکاران عراقی و برخی کشورهای دیگر را مطالعه و پیگیری کند.

دراین نشست علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت نیز از مسائل مطرح شده در جلسات کمیسیون شوراها و فرهنگی مجلس شورای اسلامی گزارش داد و به آمادگی این سازمان برای راه اندازی سفرهای زیارتی به عتبات عالیات و سوریه و ارائه خدمات به مشتاقان زیارت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ عزت و کرامت زائران اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ابتدای این نشست در آستانه سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت حضرت حجت (عج) اظهار داشت: امام یازدهم با وجودی که در محدودیت شدید قرار داشتند یک سلسله فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و علمی درجهت حفظ اسلام، توسعه دانش و علوم اسلامی و معارف شیعی از خود به یادگار گذاشتند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه هرکدام از ائمه معصومین در دوره خود به نوعی در رنج، سختی و مشکلات بودند، گفت: انسان باید بداند حتی انبیای الهی در این دنیا بلا و مصیبت دیده اند ولی نوع گرفتاری و سختی بشر امروز بسیار ناچیزتر از مشکلاتی و سختی‌هایی است که ائمه متحمل شدند.

کد خبر 5325571

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری سازمان حج و زیارت اربعین 1400 عتبات عالیات هفته ناجا وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران هوشمندسازی قوه قضاییه بنیاد شهید و امور ایثارگران نیروی انتظامی موزه صنایع دستی ویروس کرونا سردار حسین اشتری شورای شهر تهران میراث فرهنگی گردشگری حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۹۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امتداد «زیارت» با تدارک 380 برنامه در دهه کرامت / «با شما سربلندیم»؛ شعار محوری دهه کرامت 1403

دکتر عبدالحمید طالبی رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در  نشست خبری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) که دوشنبه 18اردیبهشت در تهران برگزار شد، اظهار کرد: با کمک اعتاب مقدسه حضرت معصومه (س)، احمد بن موسی (ع)، حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و مسجد مقدس جمکران، شورای هماهنگی تبلیغات و وزارت ارشاد برنامه‌های هماهنگی را در سراسر کشور در دهه مبارکه کرامت برگزار خواهیم کرد.

طالبی با بیان اینکه دهه کرامت از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت آغاز می‌شود، ابراز کرد: آستان قدس رضوی بیش از ۳۸۰ برنامه را در بخش‌های مختلف برای مجاوران و زائران و مخاطبان در سراسر کشور و مشهد مقدس برنامه ریزی کرده و بارزترین و مشخص‌ترین فعالیت در حوزه علمی، کنگره جهانی حضرت رضا (ع) است.

 حضور کاروان های زیرسایه خورشید در جای جای کشور
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی اضافه کرد: بعد از آن یک حرکت مردمی ۱۷ ساله تحت عنوان "کاروان‌های زیر سایه خورشید" برگزار می‌شود که از ۳۱ استان ۶۳ هیئت در بیش از ۲۳۰۰ نقطه شهری خادمان با پرچم مقدس حضرت رضا (ع) از مشهد حرکت می‌کنند و با یک پیوست فرهنگی یک زیارت از دور را برای عاشقانی که در این ایام توفیق حضور در مشهد را ندارند اجرا می‌کنند. در ۱۲ کشور هم هیئت‌هایی به این منظور اعزام می‌شوند.

 اهدای ۲۰ هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های سراسر کشور
طالبی، اختتامیه برنامه گنجینه مهر در قالب امتداد اجتماعی زیارت، رونمایی از تازه‌های نشر رضوی، اهدای ۲۰ هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های سراسر کشور و بازآفرینی موزه قرآن کریم در حرم مطهر بعد از ۴۰ سال را از دیگر برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهه کرامت عنوان کرد و گفت: همچنین خدمات مختلف علمی، فرهنگی و تبلیغی توسط کانون‌های خدمت در سراسر کشور انجام می‌شود که بارزترین آن تجهیز و تحویل ۵۵۰ چاهک آبرسانی در استان سیستان و بلوچستان است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد آستان قدس رضوی با برنامه‌های متنوعی که در دهه کرامت در سراسر کشور اجرا می‌کند یک شادی مؤمنانه‌ای را با پیوست فرهنگی و علمی تقدیم عاشقان اهل بیت (ع) و حضرت رضا (ع) بنماید.  
 گفتنی است؛ حجت الاسلام والمسلمین سید رضا عاملی در نشست خبری «پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه‌السلام» که دیروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در کتابخانه و موزه ملی ملک تهران برگزار شد گفت: کنگره جهانی حضرت رضا (ع) روزهای ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت‌ماه در تالار قدس حرم مطهر امام رضا (ع) با پیام تصویری حضرت آیت الله خامنه‌ای و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس جمهور و حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی و پیام آیات عظام مکارم شیرازی، سبحانی و جوادی آملی برگزار می‌شود.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • آماده باش دستگاه‌ های عضو ستاد مدیریت بحران فومن
  • تردد زائران اربعین از مرز تمرچین یک ظرفیت بزرگ فرهنگی است
  • امتداد «زیارت» با تدارک ۳۸۰ برنامه / «با شما سربلندیم»؛ شعار محوری دهه کرامت ۱۴۰۳
  • امتداد «زیارت» با تدارک 380 برنامه در دهه کرامت / «با شما سربلندیم»؛ شعار محوری دهه کرامت 1403
  • نشست مسئولان حوزه حج و زیارت با فرماندهان پلیس فرودگاه‌های کشور
  • لزوم حفظ حریم مادی‌ها و انهار در ناژوان
  • آسیب‌شناسی راهکار تقویت فرآیند جبهه‌ سازی در عرصه فرهنگی است
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • تأکید سازمان همکاری اسلامی بر حق تحصیل دختران در افغانستان
  • لزوم مبارزه با آفات مگس مدیترانه در باغات مازندران